Gå til innhold

Korea eller Kina

Gjest Usikker på land...

Anbefalte innlegg

Gjest Usikker på land...

Uff, vi har begynt å tvile litt... Vi var så sikre på Korea (ungt barn, god medisinsk oppfølging, fosterhjem), men nå er vi plutselig blitt usikre: Skulle vi ha valgt Kina i stedet?!

Det er akkurat som om fornuften sier Korea, mens magafølelsen sier Kina. Hvorfor? Vet ikke... Kanskje det skyldes at vi har mest lyst på ei jente, og at de Kinesiske ser mer tiltalende ut i våre øyne...?!

Uff, jeg føler meg skikkelig stygg når jeg skriver dette. For det vi allerhelst vil ha er jo et BARN - og vi blir jo kjempeglad for den som kommer, uavhengig av opprinnelsesland og kjønn.

Men - er det noen med noen gode tanker/meninger til oss, så er vi kjempetakknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126669-korea-eller-kina/
Del på andre sider

Fortsetter under...

thuva1365380402

Ja det er ikke lett å velge land. Vi valgte først Kina for vi også ønsket oss mest ei jente. I familien er det ingen gutter fra før (4 gutter), så det hadde jo vært koselig med ei jente. Men vi ble anbefalt av VB å vurdere å bytte land, da det den gang var innført kvoter i Kina. Vi valgte derfor Korea. Og det angrer vi selvfølgelig ikke på. Vi har fått en nydelig gutt som nå er 8 mnd. Da vi fikk tildeling var han bare 5 uker gammel. Og vi hentet han i Seoul da han var 3,5 mnd. Vi møtte også fostermor der. Han hadde bodd hos henne siden han var 2 dager gammel. Vi ønsker oss et barn til fra Korea, og starter igjen med adopsjon så fort vi har mulighet.

Dette er en ting dere selv må bestemme. Tror det uansett blir det riktige uansett hvilket land dere bestemmer dere for.

Lykke til med valget.

Ønsker du kontakt send en mail på: [email protected]

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126669-korea-eller-kina/#findComment-770195
Del på andre sider

Det jeg vil foreslå, er at dere forestiller dere i fantasien at dere holder fast ved Korea, og at dere har kommet så langt at tildelingen er nær forestående. Hva er det dere da håper aller mest på i forhold til barnet dere snart får tildelt? Og på den annen side - hva er det dere aller minst ønsker?

Har det med kjønn å gjøre? Har det med utseende å gjøre? Er det noe annet?

Hvis det er slik at dere veldig gjerne vil ha jente, kan dere jo få med i sosialrapporten (hvis det ikke er for sent) at dere vil synes det er hyggelig å få ei jente, men at dere selvfølgelig vil ta imot jente eller gutt med samme glede. Såvidt jeg har forstått er det mange som får gutt første gang de får barn fra Korea, men det kommer jo en god del jenter også.

Hvis dere bytter til Kina, får dere et eldre barn, og det er svært sannsynlig at det blir ei jente. Men det KAN også bli en gutt. Du nevner utseende. Det varierer veldig for kinesere. Kina er et stort land med mange folkegrupper.

Det kan også være greit å tenke igjennom at hvis dere får et barn fra Korea, så vil dere sannsynligvis få vite en del om det biologiske opphavet. Slike opplysninger foreligger ikke for kinesiske barn. Jeg har selv to jenter fra Kina, og har blitt mye mer opptatt av dette i etterkant enn før vi fikk barna.

Det er så mye uforutsett som kan skje med adopsjoner (akkurat som med fødsler). Man kan ikke gardere seg. Det finnes ingen sikre garantier for verken det ene eller det andre.

Håper dere finner ut hva som kjennes riktigst ut innerst inne for dere, og at dere velger det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126669-korea-eller-kina/#findComment-770301
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...