Gå til innhold

irritert og frustrert :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

GRRR...i dag har vi hatt en tøff dag i heimen.

Det har snart gått 3 mnd siden vi sendte sosialrapporten vår til BUFA.

Derfor skulle vi i dag bestille legetimer slik at vi fikk dette paralelt med 3 mnd`s datoen hos BUFA (eller litt etter :-)

MEN, på helsestationen er det ventetider de lux hos legene, og vi kunne ikke få tid før etter nyåret....og da forsinker dette saken vår veldig, for det er jo ventetider på analyser av prøver som skal taes hos legen.

huff, for en dag....jeg skal ringe legen i morra på telefontiden og høre om de kan ta oss innimellom de andre pasientene.

Dette skal ikke være lett, mange kneiker å komme over før vi når målet.

Skrevet

Det er trasig med lange ventetider hos lege! Men her er et lite tips til hvordan dere kanskje kan redusere ventetiden noe......

Spør om dere kan komme innom å ta blodprøvene en 1 eller 2 før legetimen. Som regel går det greit fordi dette kan gjøres av sykepleierne som jobber der. Dermed kan de sende inn prøvene på forhånd slik at resultatet er klart den dagen dere har selve undersøkelsen.

carla1365380461
Skrevet

Heisann

Forstår godt at du er frustrert. Man vil liksom hele tiden ha gjort ting unna i forgår.

Vi fikk samme svar fra vår lege (time om en måned), men i vår by fins det et privatlegekontor som jeg ringte til. Vi fikk time på dagen, og prøver og alt var klart på 5 dager.

Kanskje der fins liknende alternativ i din by?

Hilsen fra

Skrevet

Vi har opplevd akkuratt det samme. Skikkelig irriterende, men vi tok kontakt med et privat legesenter, og der kunne vi få time på dagen hvis vi ønsket det. Er litt dyrere enn ellers, men vi betalte gladelig ......!!!!

Skrevet

Vi har opplevd akkuratt det samme. Skikkelig irriterende, men vi tok kontakt med et privat legesenter, og der kunne vi få time på dagen hvis vi ønsket det. Er litt dyrere enn ellers, men vi betalte gladelig ......!!!!

ÅÅÅ, så glad jeg ble for svar, DET hadde vi ikke tenkt på. Vi bor ikke i en by hvor de har private legekontorer, men det er helt klart verd å kjøre de 10 milene det er for oss for å oppsøke en privat lege.

TUSEN TAKK for et godt råd, nå ble jeg glad :-)

Skrevet

Heisann

Forstår godt at du er frustrert. Man vil liksom hele tiden ha gjort ting unna i forgår.

Vi fikk samme svar fra vår lege (time om en måned), men i vår by fins det et privatlegekontor som jeg ringte til. Vi fikk time på dagen, og prøver og alt var klart på 5 dager.

Kanskje der fins liknende alternativ i din by?

Hilsen fra

Takk for et kjempetips :-)

Og i dag er jeg glad og lykkelig igjen!!!

carla1365380461
Skrevet

Takk for et kjempetips :-)

Og i dag er jeg glad og lykkelig igjen!!!

Kjekt at tipset kunne brukes i din by også!

Jeg ønsker deg masse lykke på vegen!

Og: Det var aldri noe problem (for AF/Kina/legen) at legeattesten ikke kom fra primærlegen.

Klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...