Gå til innhold

hvordan foregår exphil-eksamen?

Anbefalte innlegg

Gjest nervøs kandidat
Skrevet

Jeg har exphil-eksamen på blindern i morgen og skal møte opp minst en halvtime før.

Blir man ropt opp etterhvert, eller skal man gå frem med legitimasjon og eksamensnummer når man kommer? Jeg vet at jeg sikkert får beskjed om det når jeg kommer dit, men vil gjerne vite det nå..

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke tatt eksamen ved Blindern, men to andre norske universiteter og der var det samme prosedyrer hver gang:

Jakker henges i garderobe, eller plasseres bakerst i salen/rommet.

Finn deg den pulten du vil sitte på.

Når eksamensoppgavene er utdelt, kommer eksamensvaktene rundt og sjekker studentbeviset ditt og du skal signere for at du er kommet.

Rekk opp hånda og vent til eksamensvaktene kommer bort til deg når du skal på do eller trenger flere ark.

Gi et hint til faglærer hvis du trenger tolkningshjelp ift oppgaven, hvis han/hun kommer innom.

Når du er ferdig med eksamen rekker du igjen opp hånden og eksamensvaktene vil muligens sjekke gjennom arkene dine og spørre deg om du har husket å notere ned alt (eksamenskode, studentnummer, sideantall og dato), deretter skal du gå frem til de eksamensvaktene som sitter fremst i salen og levere oppgaven samt signere for dette.

Lykke til!

Skrevet

Det med en halvtime før er bare noe de sier for at folk ikke skal komme for seint :)

På alle eksamener jeg har vært med på i alle fall (og det begynner å bli skummelt mange) har det vært slik at man finner seg en plass, får utdelt oppgave, og så kommer vaktene rundt og sjekker legitimasjon etterhvert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...