Gå til innhold

Skolen - noen ganger en negativ ressurs?

Anbefalte innlegg

Hei..

I morgen skal vi ha tentamen, og mye tyder på ulikhet, da også adopsjon kan bli et tema. Leste noen tekster om det samme på skolen i dag.

Utdrag fra en jente som satt på flyet til sitt hjemland i Korea. Nå er det en kjent sak at jeg heller ikke har hatt det like lett alltid, og slik jeg føler det ble en del oppmerksomhet rettet mot meg mens vi leste det stykket. Jeg tror helt ærlig ikke det var særlig innbilt heller.

Noen jenter i klassen spurte faktisk om jeg følte det samme som personen i fortellingen vi leste om.

Jeg vet jo at de ikke mener det vondt- men likevel reagerer jeg litt på sånne spm.

Bare ved å lese den teksten har liksom mange nye tinger blusset opp angående meg.

Jeg synes det er flott at skolen tar initativ til sånt, men jeg mener dette temaet er litt dumt å ta opp på 1-2-3 for en tentamen.

Vi lærer stort sett aldri noe om det likevel.

Men likevel synes jeg at det er dårlig å legge opp et slikt stykke uten i det hele tatt å snakke ordentlig om det. Kanskje går det greit for de klassene som ikke har adopterte tilstede, men hva med oss som faktisk er adopterte?

Som har visse likhetstrekk med personene som leses om?

Jeg mener skolen eventuelt lærere bør ta mer hensyn til dette.

Adopsjon er ettema som er svært lite diskutert i skolen. Håndteringen av slike saker burde vært bedre.

Når vi snakker om bla innvandrere og rasisme skal vi ha mye bakgrunnsinfo om temaet før vi begynner.

Hvorfor ikke gjøre noe av det samme også her?

Klem,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126878-skolen-noen-ganger-en-negativ-ressurs/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg i at det er et tema som burde diskuteres mer på skolen.

Likevel så er det sikkert mange som føler det samme som du føler nå når temaet på oppgaven er alkoholisme, psykiske problemer, spiseforstyrrelser, fedme, lese-og skrivevansker, spillegalskap osv.

Vi har alle våre følsomme punkter.

Du kan godt gi en tilbakemelding til skolen om du føler deg tøff nok til å si fra om hvordan du opplevde det.

Enig med deg i at det er et tema som burde diskuteres mer på skolen.

Likevel så er det sikkert mange som føler det samme som du føler nå når temaet på oppgaven er alkoholisme, psykiske problemer, spiseforstyrrelser, fedme, lese-og skrivevansker, spillegalskap osv.

Vi har alle våre følsomme punkter.

Du kan godt gi en tilbakemelding til skolen om du føler deg tøff nok til å si fra om hvordan du opplevde det.

Jeg er litt bekymret for at de skal se på meg som overfølsom og ikke ta meg på alvor

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...