Gjest selje Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Jeg vet hva ordene betyr, men kommer ikke på/vet ikke hva det kalles på norsk (jeg oversetter en liten tekst, er ikke blitt spisesjuk ) Binge Purge Binge betyr enten å gå på fylla eller overspise, men hva sier de som gjør det på norsk? Bare overspise? Og purge er jo eg. å gjøre rein, purgatorium osv - men hva heter det på moderne norsk når man bruker det som det motsatte av binge? Anyone out there som vet det/kommer på det? 0 Siter
mAd Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Jeg vet at folk med bulimi bruker binge/purge om overspising og å spy det opp igjen. 0 Siter
Gjest jippiii Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 binge eatingdisorder = tvangsspisning. Den syke er helt oppsatt på å spise og bruker mat til å løse ethvert problem. Vet ikke hva purge vil si i denne sammenhengen. Kan det ha noe med bulemi å gjøre, siden personer med denne diagnosen har ulike "renselsesriutaler" som oppkast, overtrening, bruk av avføringsmidler o.l. ? 0 Siter
Gjest jomen Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Jeg vet at folk med bulimi bruker binge/purge om overspising og å spy det opp igjen. Purge betyr i sammenheng med sf(bulimi spes.) å "rense seg" etter matinntak. Enten ved oppkast eller trening. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.