Gå til innhold

Hvordan er det å føde i uke 18?

Anbefalte innlegg

Gjest Hilde_lk

Hei

En venninne av meg har fått beskjed om at babyen hennes er død og hun blir satt igang for å føde den nå. Hvordan blir den fødselen, er i uke 18?. Noen som har opplevd det som vil fortelle meg. Tenker så fælt på henne......er helt i sjokk omtrent...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126937-hvordan-er-det-%C3%A5-f%C3%B8de-i-uke-18/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde 3 normale fødsler bak meg da jeg for noen år siden fødte i uke 18/19. Det lignet jo veldig på en vanlig fødsel...unntatt for smertene, fikk så mye smertestillende som var nødvendig for at jeg skulle ha minst mulig ubehag.

Det følelsesmessige var det vanskelige. Vi var i fullstendig sjokk. Husker ikke så mye, men tror at jeg gråt mesteparten tiden. Fra første stikkpille som skulle sette fødselen i gang ble satt inn, til babyen var født, gikk det rundt 10 timer. Hodet mitt sa "nei,nei" og jeg tror det er derfor det hele tok så lang tid. Jeg ville jo ikke føde og miste barnet, men likevel måtte...

Det viktigste du kan gjøre som en god venn er å være der for dem som har mistet sitt barn _etter_ fødselen. Det verste folk sa til meg var at jeg heldigvis mistet barnet så "tidlig" - de på en måte bagatelliserte vår store katastrofe. Følte vel at veldig mange ikke tok vår sorg fult på alvor.

Gjest Hilde_lk

Jeg hadde 3 normale fødsler bak meg da jeg for noen år siden fødte i uke 18/19. Det lignet jo veldig på en vanlig fødsel...unntatt for smertene, fikk så mye smertestillende som var nødvendig for at jeg skulle ha minst mulig ubehag.

Det følelsesmessige var det vanskelige. Vi var i fullstendig sjokk. Husker ikke så mye, men tror at jeg gråt mesteparten tiden. Fra første stikkpille som skulle sette fødselen i gang ble satt inn, til babyen var født, gikk det rundt 10 timer. Hodet mitt sa "nei,nei" og jeg tror det er derfor det hele tok så lang tid. Jeg ville jo ikke føde og miste barnet, men likevel måtte...

Det viktigste du kan gjøre som en god venn er å være der for dem som har mistet sitt barn _etter_ fødselen. Det verste folk sa til meg var at jeg heldigvis mistet barnet så "tidlig" - de på en måte bagatelliserte vår store katastrofe. Følte vel at veldig mange ikke tok vår sorg fult på alvor.

Tusen takk for svar Lilli

Har snakket med henne nå og det går etter forholdene bra, men det er jo forferdelig....så urettferdig....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...