Gjest nå må det skje Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Det er så stille på røykeforum, så jeg legger den ut her i håp om mer respons. Kanskje eks-røykere ikke leser på røykeslutt-forum......? Er nå omtrent midtveis i boken til han røykguruen, Carr(?) Har akkurat lest om all den energien man skal få når man slutter å røyke. Stemmer det at man får mye energi, våkner uthvilt osv? Hvilke andre fordeler har dere merket av å slutte å røyke? Jeg trenger noe å se fram til. :-) 0 Siter
nick Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Denne er enkel: Det er nesten hevet over enhver tvil at helsen din blir bedre når du slutter å røyke. Det er hevet over enhver tvil at du vil gå opp i vekt ca 10-15 kilo. Eller mere. At du får mere energi, er ren bløff. Du vil være like trøtt om morgenen, men ingen røyk til å hjelpe deg i gang. Til nød en kopp kaffe, men det er nesten livsfarlig det også. Økonomien blir ikke bedre. Det du sparer på røyk, forsvinner et eller ennet sted. Ikke spør hvor, det er bare sånn det er. Om jeg er glad jeg sluttet å røyke? Tja. 0 Siter
tiliti Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Er iallefall i bedre form. Sover mindre. Spiser jevnere, har jevnere blodsukker. Kan bestemme selv hvor jeg vil drikke kaffe, ikke bare ta det etter hvor det er lov å røyke. Er mindre syk. Bruker mindre salt og sukker/smaker bedre. Har like uren hud, dog. Og håret vokser ikke noe raskere eller skinner bedre. Om det har noen sammenheng aner jeg ikke, for jeg sluttet ved graviditet, og det er som kjent mye som kan forandre seg etter en graviditet. 0 Siter
Iznowgood Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Stemmer det at man får mye energi, våkner uthvilt osv? Hva?? Hvilke andre fordeler har dere merket av å slutte å røyke? Har ikke ånde som et askebeger, hoster ikke, mat og drikke smaker noe osv osv.. Sluttet i -92 og i dag hender det at jeg tenner på en røyk for min bedre halvdel. Men gudene skal vite at jeg begynner ikke på igjen, det føles som å ta en trekk av et gammelt vegg-til-vegg-teppe... 0 Siter
naiv Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Ok, nå har jeg vært helt røykfri i ca tre uker, men jeg har ikke merket jeg har blitt i bedre i form. Den største gevinsten ved røykekutt for meg er bedre smak i munnen, og ikke minst å slippe angst for ikke å ha en sigarett lett tilgjengelig neste dag. Forøvrig gikk jeg ofte fortere og lengre enn prektige ikke-røykere mens jeg røykte 10 - 20 per dag også. Uansett; dette er sikkert individuelt. Jeg ønsker deg lykke til med røykestopp. 0 Siter
naiv Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Denne er enkel: Det er nesten hevet over enhver tvil at helsen din blir bedre når du slutter å røyke. Det er hevet over enhver tvil at du vil gå opp i vekt ca 10-15 kilo. Eller mere. At du får mere energi, er ren bløff. Du vil være like trøtt om morgenen, men ingen røyk til å hjelpe deg i gang. Til nød en kopp kaffe, men det er nesten livsfarlig det også. Økonomien blir ikke bedre. Det du sparer på røyk, forsvinner et eller ennet sted. Ikke spør hvor, det er bare sånn det er. Om jeg er glad jeg sluttet å røyke? Tja. Det med økonomien stemmer. Jeg skulle ha spart ca. en tusenlapp siden jeg sluttet, men hvor den ligger aner jeg ikke. Den ligger heldigvis ikke rundt rumpa eller magen. 0 Siter
miramix Skrevet 19. november 2003 Skrevet 19. november 2003 Denne er enkel: Det er nesten hevet over enhver tvil at helsen din blir bedre når du slutter å røyke. Det er hevet over enhver tvil at du vil gå opp i vekt ca 10-15 kilo. Eller mere. At du får mere energi, er ren bløff. Du vil være like trøtt om morgenen, men ingen røyk til å hjelpe deg i gang. Til nød en kopp kaffe, men det er nesten livsfarlig det også. Økonomien blir ikke bedre. Det du sparer på røyk, forsvinner et eller ennet sted. Ikke spør hvor, det er bare sånn det er. Om jeg er glad jeg sluttet å røyke? Tja. Jeg sluttet for snart et år siden, og jeg har ikke gått opp i vekt. Nå skal det sies at jeg trener en del da - med det gjorde jeg før jeg sluttet også. Ellers er kondisen myyye bedre, og smaks-og luktesans også. Også føler jeg meg mye "friskere" når ikke jeg og klærne mine lukter røyk hele tiden! Livet uten siggen er absolutt verdt å leve ja:-) 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 19. november 2003 Skrevet 19. november 2003 Jeg sluttet 1.september. Huden har fått en friskere farge. De som røyker han en gråaktig farge i ansiktet. Og når man blir eldre får man uten tvil flere rynker. Jeg våkner tidligere i helga og er mer opplagt, noe som sikkert kommer av at jeg ikke sitter oppe og røyker, men kommer meg tidligere i seng. Jeg har vært forkjøla en gang siden jeg sluttet. Til forskjell fra de andre gangene jeg ble forkjøla, var det over på noen få dager. Tidligere hostet jeg i ukevis. Dette er den største gevinsten for meg, og var den største grunnen til at jeg ville slutte. Når det gjelder kondisen vet jeg ikke helt, for den har i grunnen alltid vært bra siden jeg er slank og har trent en del. Det var riktignok ekstremt dårlig når jeg hadde bronkitt. Økonomien blir selvsagt bedre, jeg har åpnet sparekono og kan sette av litt hver måned. En del av pengene har riktignok gått til nicotintyggis som jeg nå prøver å venne meg av med. Man får bedre smak, får et behov for å putte noe annet i munnen, og jeg la på meg 5-6 kilo i løpet av kort tid. Dette er jeg i ferd med å ta av meg nå. Bare tull at man går opp 10-15 kilo som nick skriver. Hvis man har viljestyrke til å slutte å røyke, har man vel viljestyrke til å unngå det også. Deilig å slippe den angsten for at man lukter røyk. Den største gevinsten har man på lang sikt. Ulempen er at når man innimellom har litt dårlige dager kommer lysten på røyk. Det er da man må bite tennene sammen og vente til det går over. Jeg har hatt et par sprekk, men prøver å late som det aldri har skjedd og fortsetter videre som ikkerøyker. Lykke til. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.