Gå til innhold

Til dere som røyker!

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla
Skrevet

Hører stadig over at ikke-røykere klager over at røykere tar seg så ofte pauser pga. røyken.. Dette mener ejg IKKE stemmer på vår arbeidsplass. her tar ikke-røykerne seg pauser de og, kanskje ikke små og ofte, men det hender de tar en halv time ute i butikken eller går seg en tur.

Så jeg lurer på: Hvor ofte tar du røykepauser, og hvor lenge blir du borte? har dere røykerom elelr må dere ut?

Vi har røykerom, der er jeg 9.30 - 9.40, 10 min. av lunsjen min og en gang til seinere på dagen.. 10 min. Så jeg tar altså 20 minutter fri for å røyke.. Ikke-røykerne her tar seg ofte en tur ut... Noe de som røyker ikke gjør pga. røykepausene.

Jeg jobber 7 1/2 time forann pc-skjerm. Man skal ha 10 min pause fra skjermen hvert femte kvarter... Man kan så klart gjøre noe annet. Men det blir ofte til at vi blir stående å skravle eller tar en kopp kaffe hvis det er stille.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg røyker ikke, men siden røykerne stadig vekk tar røykepauser, unner jeg meg litt pauser innimellom jeg også.. likhet vet du..

Skrevet

Hos oss har et par av oss tatt tida på (uoffisiell) gjennomsnittlig pausetid for røykere og ikke-røykere.

Røykerne er gj.snittlig tilbake på 7-8 minutter.

Ikke røykerne 15-20 minutter.

Alle våre illusjoner brast ;o)

(for ordens skyld, jeg røyker ikke selv)

Gjest alive&kicking
Skrevet

som ikke-røyker er jeg faktisk enig. Ikke-røykere tar seg da også pauser! Men det er vel mer "akseptert" at røykerne gjør det. Går man på butikken så er det noe man i teorien kan gjøre etter jobb. Det kan ikke de som røyker. De får abstinenser hvis de ikke røyker. Ergo en "bedre" unnskyldning. Synes jeg da...

Skrevet

På vår arbeidsplass har vi faste pauser for både røykere og ikkerøykere.

Nå som jeg har sluttet å røyke, vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med disse pausene, så jeg blir ofte sittende og surfe på internett, eller jeg gidder som regel ikke å ta hele pausen.

Gjorde jeg ikke alltid før heller foressten. Det er fort gjort å ta seg en røyk.

Skrevet

Vil jeg ha en pause, går jeg og henter kaffe, te eller post, eller surfer på nettet. På butikken går jeg (og alle andre) bare i lunsjen (ubetalt), med mindre det er "livsviktig". Da jeg jobbet i kommunen, gikk alle og handlet i arbeidstiden, så vi hadde vel betalt matpause på minst en time...

Skrevet

I vår bedrift er det innført "mellompauser", en før lunsj og en etter både for røykere og ikke røykere.

Men jeg lurer på, dette med at ikke-røykerne surfer på nettet, går i butikken osv sånn at de også har extra pauser. Er det da i motsetning til røykerne? Surfer ikke de på nettet, eller går i butikken eller hva det måtte være? For da jobber i tilfelle jeg på en atypisk arbeidsplass, for der er surfing, ærendsløping i arbeidstiden osv ganske likelig fordelt på røykere og ikke-røykere. Røyking kom utenom og tok mye tid.

Vi har ikke røykerom, det forsvant for noen år siden. Nå når det har blitt presisert (og oppmuntret til!!) at ikke røykere også tar et par småpauser, er det faktisk blitt mer sosialt også, det blir ikke en liten gruppe som rotter seg sammen, alle er ute og går en liten tur et par ganger om dagen.

Sånn var det jaffall før jeg gikk i permisjon! :o)

Gjest nicoretta
Skrevet

Jeg tar 10 min ved 0930-tiden. I tillegg røyker jeg en røyk i lunsjen min som er på maks 30 min. samt at jeg tar en ved 1400-tiden.

Ikkerøykerne på jobben min tar en halvtime fra 0915-0945. I tillegg tar de ofte 40 min. lunsj samt at at de tar noen korte skravlepauser i løpet av dagen.

Jeg kan absolutt ikke si at jeg har dårlig samvittighet. Under vintrekningen på fredager f.eks. tar jeg alltid maks 15. min. pause. De andre blir fort sittende en time.

Vitner om at ikke-røykerne har dårligere respekt for arbeidstiden på min arbeidsplass i hverfall. Om det er slik andre steder vet jeg ikke.

Skrevet

Vi har eget røykerom på jobben.

Vi kan røyke i lunsjen og i en timinutter etter lunsj. Det er de samme pausene som alle tar, og vi MÅ stemple ut i begge pausene.

laguna1365380434
Skrevet

Vi har røykerom, og jeg røyker når jeg har lyst.

Det er vel egentlig pause, i av alle ting, tre min pr time, men det gir alle, røykere som ikke røykere, javnt faen i, så lenge jobben blir gjort.

Skrevet

Da jeg røyka tok jeg meg 5 røykepauser daglig, og de varte ikke i bare 7 minutter, men i 15-20 om sommeren, og 10-15 om vinteren.

Nå som jeg ikke røyker har vi kaffepauser, to ganger daglig på 15-20 minutter.

Sier som Laguna... De gir faen så lenge vi gjør jobben vår ved siden av.

Gjest ingen røyker
Skrevet

Røykerene hos oss får seg pause, men vi har det egentlig for travelt til pause.. De som ikke røyker har ikke pause. Ingen "grunn" til å gå ut på en måte...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...