Gå til innhold

Er dette en psykisk lidelse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest stiasiha

Mange mennesker lyver, uten at de har en psykisk lidelse av den grunn.

Fortell litt mer om henne...?

Hva lyver hun om? Hvorfor?

Det finnes dem som er lystløgnere, det finnes psykopater, det finnes rusmisbrukere etc etc ...disse tar som oftest ikke fem flate øre for å lyve deg rett opp i trynet.

Men kanskje har hun behov for å lyve, for å skjule den hun egentlig er?

hva gjør hun på?

Det er umulig å si om hennes løgner er knyttet til en psykisk lidelse utifra det lille du sier om henne...

Det KAN være psykisk, men det KAN også være at hun er blottet for moral...

Lykke til.

Kizza1365380506

Hun kan ha kommet inn i en ond sirkel hvor hun stadig må finne opp nye løgner for å forklare tidligere løgner.

Men en annen ting er at hun kan være manipulerende. Mange av disse tror på sine egne løgner. De lyver altså sånn at det blir virkelighet for dem. De kan heller ikke kjenne igjen sannheten når de hører den. Disse menneskene har det utrolig vondt.

Om det er noe å gjøre for dem vet jeg dessverre ikke.

mvh

Gjest Windsong

Mange mennesker lyver, uten at de har en psykisk lidelse av den grunn.

Fortell litt mer om henne...?

Hva lyver hun om? Hvorfor?

Det finnes dem som er lystløgnere, det finnes psykopater, det finnes rusmisbrukere etc etc ...disse tar som oftest ikke fem flate øre for å lyve deg rett opp i trynet.

Men kanskje har hun behov for å lyve, for å skjule den hun egentlig er?

hva gjør hun på?

Det er umulig å si om hennes løgner er knyttet til en psykisk lidelse utifra det lille du sier om henne...

Det KAN være psykisk, men det KAN også være at hun er blottet for moral...

Lykke til.

Ikke lett å si ut i fra de opplysningene du gir. Det å lyve i seg selv er ikke nødvendigvis noen psykisk lidelse.

Kanskje kan det være en del av en personlighetsforstyrrelse, men som du ser av de andre innleggene til deg kan det ha mange årsaker.

En borderline personlighetsforstyrrelse kan innebære mye lyving. Man ser ofte også ukontrollerte humørsvingninger/følelsesutbrudd.

Annonse

Ikke lett å si ut i fra de opplysningene du gir. Det å lyve i seg selv er ikke nødvendigvis noen psykisk lidelse.

Kanskje kan det være en del av en personlighetsforstyrrelse, men som du ser av de andre innleggene til deg kan det ha mange årsaker.

En borderline personlighetsforstyrrelse kan innebære mye lyving. Man ser ofte også ukontrollerte humørsvingninger/følelsesutbrudd.

og på hvilken måte kan en borderline personlighetsforstyrrelse innebære mye LYVING??

Gjest ang lyving

og på hvilken måte kan en borderline personlighetsforstyrrelse innebære mye LYVING??

Det må isåfall være f.eks pga angsten for å bli forlatt, og dårlig selvfølelse, som mange med borderline sliter med. Har en venninne med borderline, og hun lyver mye nettopp fordi hun tror at hvis hun forteller sannheten så mister hun folk. Alle med borderline lyver selvsagt ikke, men jeg tror nok det kan være en del av sykdommen ved en del tilfeller pga selvbilde osv..

Det må isåfall være f.eks pga angsten for å bli forlatt, og dårlig selvfølelse, som mange med borderline sliter med. Har en venninne med borderline, og hun lyver mye nettopp fordi hun tror at hvis hun forteller sannheten så mister hun folk. Alle med borderline lyver selvsagt ikke, men jeg tror nok det kan være en del av sykdommen ved en del tilfeller pga selvbilde osv..

jeg kjenner flere stk med diagnosen borderline, og de er IKKE løgnere.

Gjest ang lyving

jeg kjenner flere stk med diagnosen borderline, og de er IKKE løgnere.

Jeg har diagnosen borderline selv, og jeg lyver ikke jeg heller, men jeg ville bare prøve å forklare hvorfor det enkelte ganger kanskje kan være endel av sykdomsbildet. Det er jo ikke med vilje for å være jævlig at man evt lyver, det er jo fordi man har det vondt inni seg og ikke takler hverdagen helt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...