Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

forelsket colombiamamma

Hei anyn og velkommen til Dol!

Jeg husker da vi startet vår adopsjonsprosess for mange år siden hvor spente vi også var. Alt er nytt og alt er spennende. Det forblir spennende etter at dere har fått barnet hjem, men da er dere plutselig blitt veldig vant:o) og det er ikke noe skremmende lenger i det hele tatt!

Hvis du tenker på at det er skremmende det å reise til landet for å hente barn, så kan jeg berolige deg. Dere blir tatt godt vare på og alt det som dere har hørt om Colombia opplever dere lite av når dere er der. Ihvertfall opplevde vi ikke noe skremmende. Det er klart at en må ta forhåndsregler, men dere vil føle dere trygge under oppholdet.

Hvis dere ønsker mer info kan du maile meg på [email protected]

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127132-colombia/#findComment-773023
Del på andre sider

Gjest Sommerstorm

Hei

Om et par dager er det akkurat ett år siden vi kom tilbake fra Colombia med verdens herligste gutt! Det har vært et utrolig spennende år, og gutten vår har hatt en fantastisk utvikling. Egentlig er det en ren solskinnshistorie. Og slik tror jeg de aller fleste føler det etter at de har hentet hjem barnet sitt fra Colombia. Tror ikke det er så mye større sannsynlighet for at noe skal gå galt på ett eller annet punkt i en adopsjonsprosess enn det vil være når man får egenfødte barn... Det er alltid en risiko!

Om et par uker sender vi neste sosialrapport til BUFA - vi vil til Colombia igjen. Denne gangen tror jeg vi kommer til å kose oss mer i ventetiden - vi vet mye mer hva vi går til. Klart det er skremmende med alt som man ikke har gjort før; og dette er nok ett av de største valgene som man gjør i livet. Men jeg tror man bare må ta sats og hoppe i det, lære å svømme etterhvert (etter en rimelig grad av overveielse selvsagt).

Må bare fortelle om et lite øyeblikk med gutten vår her om dagen; hadde vært på butikken og kjøpt han en ny barne-CD. I det jeg satte han inn i bilen, sa jeg at nå skulle vi hjem og høre på musikk. Da slår han armene ut og sier navnet sitt og at han "elsker mamma"! Da bare vet man at man har gjort et riktig valg her i livet...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127132-colombia/#findComment-773574
Del på andre sider

Hei

Om et par dager er det akkurat ett år siden vi kom tilbake fra Colombia med verdens herligste gutt! Det har vært et utrolig spennende år, og gutten vår har hatt en fantastisk utvikling. Egentlig er det en ren solskinnshistorie. Og slik tror jeg de aller fleste føler det etter at de har hentet hjem barnet sitt fra Colombia. Tror ikke det er så mye større sannsynlighet for at noe skal gå galt på ett eller annet punkt i en adopsjonsprosess enn det vil være når man får egenfødte barn... Det er alltid en risiko!

Om et par uker sender vi neste sosialrapport til BUFA - vi vil til Colombia igjen. Denne gangen tror jeg vi kommer til å kose oss mer i ventetiden - vi vet mye mer hva vi går til. Klart det er skremmende med alt som man ikke har gjort før; og dette er nok ett av de største valgene som man gjør i livet. Men jeg tror man bare må ta sats og hoppe i det, lære å svømme etterhvert (etter en rimelig grad av overveielse selvsagt).

Må bare fortelle om et lite øyeblikk med gutten vår her om dagen; hadde vært på butikken og kjøpt han en ny barne-CD. I det jeg satte han inn i bilen, sa jeg at nå skulle vi hjem og høre på musikk. Da slår han armene ut og sier navnet sitt og at han "elsker mamma"! Da bare vet man at man har gjort et riktig valg her i livet...

Takk for svar.

Og ja, jeg kjenner allerede nå at beslutningen om å adoptere er veldig riktig - det varmer godt inni hjertet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127132-colombia/#findComment-773581
Del på andre sider

Hei Anyn.

Håper at du bestemmer deg snart og kommer i gang med all ventetiden.

Vi reiser i morgen ettermiddag og skal ned til Colombia og hente nr.2

Vi har fått en liten prins på 6 mnd og vi gleder oss til å hente han hjem i fra Colombia. Vi har også ei prinsesse på 3 1/2 år i fra Colombia. Ellers har vi ei stor prinsesse på 12 år som er er fra magen!

for oss har det vert det riktige å både få barn selv og adoptere. Og Alle "tre" fødslene var like viktige og betydningsfulle for oss.

Vi gleder oss noe veldig og ønsker deg og dine lykke til med all tenkingen.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127132-colombia/#findComment-773855
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...