Gå til innhold

Uvel etter trening


Gjest filiokus

Anbefalte innlegg

Gjest filiokus

Jeg trener mye, og ofte hender det at jeg blir svært uvel etter harde økter. (Særlig styrke) Jeg blir fryktelig fjern og usigelig trøtt/fjern. Dessuten dovner jeg ofte litt av i halve kroppen. Svimler litt også som om jeg er på sjøen med lange rolige bølger...(Må si at jeg har problemer med dette ellers også og har vært til utredning uten at man finner noe annet enn forhøyet TPO og Apc resistens.) Det jeg lurer på er om det er vanlig at kroppen kan reagere slik etter harde treningsøkter??

(trener ca 3-4dg uka)

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

filiokus.

Dette synes jeg ikke er bra. Det du beskriver er jo kroppens klare svar på at belastningen er for stor, enten det gjelder intensiteten, mengden eller varigheten. Prøv å kutt ned på disse tingene ved å prøve deg frem.! Ha med deg drikke under treningen med karbohydrater.

Hvis disse tingene vedvarer, synes jeg du burde bli undersøkt pånytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei Filiokus

Jeg er veldig nyskjerrig på om du har kommet närmere en forklaring eller en lösning på din "sykdom".Jeg har en kjäreste som plages av akkurat samme symptom og han har blitt nödt till å slutte med treningen ettersom det ble så plagsomt. Han har også värt hos lege og blitt undersökt for allt mulig (både hjerte og hjerne), men man finner inget unormalt.

I perioder merker han også av svimmelheten og tröttheten uten at han trener.

Har du fått noe mer insikt i hva det kan väre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...