Gå til innhold

Bare lurer... vær så snill å svar..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjempefin. Nå er jeg virkelig stolt av deg. Du må fortelle meg i morgen hvordan det gikk.

Heier på deg.

Mvh

Jeg gikk til helsesøster:)

Det var litt ekkelt å sitte der inne, jeg visste ikke hvordan jeg skulle si det, skulle jeg fortelle alt, skulle jeg kanskje bare gå opp på klasserommet igjen.. Det endte opp med at ho spurte meg om hva det var, jeg satt der bare uten å si noe.. etter hvert spurte ho om jeg hadde lyst på et eple, jeg sa nei. da spurte ho om jeg hadde spist noe i dag.. det hadde jeg ikke.. "var det det du ville prate med meg om?" jeg reiste meg opp å gikk.. Det var visst ikke noen god ide tenkte jeg.. i andre time kom liv karin,den ene klassestyreren min (vi har fire) å henta meg... vi skulle til helsesøster..:(... Vi prata lenge.. Helsesøster, Livkarin og jeg da sefølgelig..

Det føltes godt å ha noen å snakke med det om, ikke bare stenge det inne i meg selv..:)

Vet du hva???

Jeg spiste et eple i stad!

Jeg er bare SÅ gla* for at du hjalp meg! Tørr jeg spørre hvorfor du er her inne?? Du virker så perfekt..

Stoor klem Aleksandra..

Helsesøster lovte å ikke si noe i første omgang... Betyr det at ho ikke kommer til å si det i det hele tatt??

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• anoreksia

21

• Kizza1365380506

7

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

• molli

2

Skrevet

Det var litt ekkelt å sitte der inne, jeg visste ikke hvordan jeg skulle si det, skulle jeg fortelle alt, skulle jeg kanskje bare gå opp på klasserommet igjen.. Det endte opp med at ho spurte meg om hva det var, jeg satt der bare uten å si noe.. etter hvert spurte ho om jeg hadde lyst på et eple, jeg sa nei. da spurte ho om jeg hadde spist noe i dag.. det hadde jeg ikke.. "var det det du ville prate med meg om?" jeg reiste meg opp å gikk.. Det var visst ikke noen god ide tenkte jeg.. i andre time kom liv karin,den ene klassestyreren min (vi har fire) å henta meg... vi skulle til helsesøster..:(... Vi prata lenge.. Helsesøster, Livkarin og jeg da sefølgelig..

Det føltes godt å ha noen å snakke med det om, ikke bare stenge det inne i meg selv..:)

Vet du hva???

Jeg er bare SÅ gla* for at du hjalp meg! Tørr jeg spørre hvorfor du er her inne?? Du virker så perfekt..

Stoor klem Aleksandra..

Helsesøster lovte å ikke si noe i første omgang... Betyr det at ho ikke kommer til å si det i det hele tatt??

Kjempeflott å høre!

Lest innleggene dine og håper at du klarer kjempe imot spiseforstyrrelsen. Jo lengre den får pågå jo verre blir det å komme ut av.

Lykke til vidre.

http://www.iks.no

Skrevet

Kjempeflott å høre!

Lest innleggene dine og håper at du klarer kjempe imot spiseforstyrrelsen. Jo lengre den får pågå jo verre blir det å komme ut av.

Lykke til vidre.

http://www.iks.no

Hvem er du??

Jeg gikk inn på iks.no...

Kvinner med spiseforstyrrelser??

Har jeg det???????????????

Klem Aleksandra...

Skrevet

Hvem er du??

Jeg gikk inn på iks.no...

Kvinner med spiseforstyrrelser??

Har jeg det???????????????

Klem Aleksandra...

Jeg kan ikke stille diagnose, men hvis du ikke vil spise så er det jo ikke normalt. Synes du vel?

Skrevet

Jeg kan ikke stille diagnose, men hvis du ikke vil spise så er det jo ikke normalt. Synes du vel?

Jeg er kanskje ikke helt normal... Men tenk hvis alle sammen var normale.. Alle lærere og mange elever mener at jeg har anoreksia, men jeg har lest litt om det..

Nei.. jeg tror ikke det.. Da hadde jeg sikkert veid.. veid 30 kg eller noe sånnt.. Hva er diagnose??

Klem Aleksandra..

Skrevet

Takk forresten: )

Kizza1365380506
Skrevet

Vet du hva???

Stoor klem Aleksandra..

Så fint at du har klart å spise ett eple. Skal se du er på rett vei. Det var kjempetøfft av deg å tørre å gå allerede idag. Hadde du ventet tror jeg nok det hadde blitt verre og verre for hver eneste dag du ventet. Helsesøster kommer nok ikke til å snakke med moren din før hun har snakket med deg om det. De går aldri bak ryggen din på den måte.

Nei du, jeg er ikke perfekt. Jeg har levd litt og opplevd en del selvom jeg ikke har opplevd så mye fælt som mange her inne har. Jeg har en sykdom som heter stoffskifte feil og så har jeg hatt noen depresjoner fordi jeg har hatt problemer på jobben.

Men jeg har veldig mange gode venner og stor familie som er glad i meg. Og så synes jeg at jeg har fått noen gode venner her inne også da.

Fortell med hvordan det går videre med deg. Du høres helt herlig ut synes jeg.

Klem fra

Skrevet

Jeg er kanskje ikke helt normal... Men tenk hvis alle sammen var normale.. Alle lærere og mange elever mener at jeg har anoreksia, men jeg har lest litt om det..

Nei.. jeg tror ikke det.. Da hadde jeg sikkert veid.. veid 30 kg eller noe sånnt.. Hva er diagnose??

Klem Aleksandra..

Hei!

En diagnose kan være f.eks. anoreksi, depresjon, blindhet, blindtarmsbetennelse osv. Hvis en gruppe mennesker har samme type problemer eller symptomer så kan vi si at de kan ha samme diagnose.

For å få diagnosen anoreksi må man f.eks. være veldig opptatt av mat og hvor mye man veier. Man er veldig redd for å gå opp i vekt og vil helst gå mye ned i vekt og bli veldig tynn. De fleste med anoreksi mener selv at de ikke er tynne nok fordi de ser en annen i speilet enn den de er. De tror de er tjukkere enn det de er.

Man behøver ikke å være 30 kg for å ha anoreksi! Man kan godt være 50 kg også. Jeg tror nok at du har anoreksi for hvis du ikke hadde hatt det hadde du vel ikke vært så opptatt av hvor mye du veier? Jeg kan tenke meg at du bruker mye tid på hvordan du skal klare å lure andre mennesker til å tro at du har spist og at du tenker mye på mat.

Jeg håper at du klarer å snakke med helsesøster om dette og at du får den hjelpen du trenger!

Klem fra meg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...