Gå til innhold

Damer, kropp og vekt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest papirtiger

Det er mulig å være slank, men samtidig være bred over rompa.

Brede hofter blir spesielt synlige om man er kjempetynn ellers.

Men hvis du er 27 år, er det ikke på tide at du begynner å stole på dine egne meninger? Er din selvtillit avhengig av andres meninger?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127375-damer-kropp-og-vekt/#findComment-774854
Del på andre sider

Gjest lei meg!

Noen som var ute etter å såre deg kanskje? OG det virket.

Når du sier 1.6 m høy og str small- da tenker jeg slank ja!

Hun var muligens ute etter å såre meg ja.

Vi er ikke verdens beste venninner. Hun er ca dobbelt så stor som meg, men jeg har ærlig talt aldri tenkt tanken på å nevne det for henne.

Vi var på vei hjem fra en konsert i kveld og jeg foreslo å kjøpe med en pizza hjem, da hun sier; "burde ikke du passe deg litt nå så du ikke blir for tjukk? Synes du har blitt litt bred over baken i det siste?"

Må innrømme at jeg er veldig vár på kommentarer for utseendet mitt, har blitt voldtatt for 5 år siden og har ikke verdens beste forhold til min egen kropp. Men har aldri hatt spiseforstyrrelser eller noe sånt. Bare hater komplimenter eller kritikk for hvordan jeg ser ut..

Har kanskje lagt på meg en kilo eller to, men buksene mine passer fremdeles og jeg synes ikke jeg trenger å slanke meg.

Men hva gjør man når andre tydeligvis synes det?

Hvorfor bryr vi oss med hvordan andre ser ut?

Er det ikke viktigst hvordan man er som person?

Tankefull ble jeg nå..:(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127375-damer-kropp-og-vekt/#findComment-774855
Del på andre sider

Gjest lei meg!

Det er mulig å være slank, men samtidig være bred over rompa.

Brede hofter blir spesielt synlige om man er kjempetynn ellers.

Men hvis du er 27 år, er det ikke på tide at du begynner å stole på dine egne meninger? Er din selvtillit avhengig av andres meninger?

Les innlegget under som jeg skrev til nynne..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127375-damer-kropp-og-vekt/#findComment-774856
Del på andre sider

Annonse

Jeg troe du må være veldig slank.

Datteren min på 12 er også 1.60 og har begynt å kjøpe small på bik bok.

Eneste stedet hun får tak i bukser som hun synes er trange nok og samtidig lange nok i bena.

Hu er en veldig slank 12-åring, så du som er 27 kan da umulig være annet enn slank.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127375-damer-kropp-og-vekt/#findComment-774862
Del på andre sider

Vi er ikke verdens beste venninner. Hun er ca dobbelt så stor som meg, men jeg har ærlig talt aldri tenkt tanken på å nevne det for henne.

Vi var på vei hjem fra en konsert i kveld og jeg foreslo å kjøpe med en pizza hjem, da hun sier; "burde ikke du passe deg litt nå så du ikke blir for tjukk? Synes du har blitt litt bred over baken i det siste?"

Må innrømme at jeg er veldig vár på kommentarer for utseendet mitt, har blitt voldtatt for 5 år siden og har ikke verdens beste forhold til min egen kropp. Men har aldri hatt spiseforstyrrelser eller noe sånt. Bare hater komplimenter eller kritikk for hvordan jeg ser ut..

Har kanskje lagt på meg en kilo eller to, men buksene mine passer fremdeles og jeg synes ikke jeg trenger å slanke meg.

Var det ikke ment som ironi da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127375-damer-kropp-og-vekt/#findComment-774865
Del på andre sider

Hvis hun er mye større enn deg, så var det nok bare et lite stikk av misunnelse som fôr gjennom henne. Eller så var det ikke annet en bare tull og tøys som hun ikke tenkte over at kunne bli oppfattet som sårende- siden du er så slank og sikkert har det greit med deg selv.

Tror du bare skal glemme hele den kommentaren.

Lett for oss som har litt mye å dra på, å tenke at dersom en bare er slank er "alt såre vel".

Ang ditt forhold til din egen kropp er vel ikke dette uvanlig etter en voldtekt? Du bør ta kontakt med en støttegruppe/ terapeut for å få behandlet selvbildet ditt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127375-damer-kropp-og-vekt/#findComment-774867
Del på andre sider

Gjest lei meg!

Var det ikke ment som ironi da?

Det var ikke det..Hun sa hun kunne gi meg tlfnummeret til en Herbalife forhandler som hun hadde kjøpt pulverkur av.

Jeg svarte bare nølende, Ok..

Inni meg tenkte jeg at det er disse pulverkurene som har gjort at hun er overvektig, men jeg sa det ikke til henne.

Er ikke spesielt opptatt av kropp og bryr meg egentlig ikke om jeg er tynn eller ei, men takler bare ikke så bra at andre kommenterer kroppen min slik. Vurderer faktisk å slanke meg et par kilo før jul, er redd for at andre også skal legge merke til, og kommentere min brede bak..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127375-damer-kropp-og-vekt/#findComment-774872
Del på andre sider

Det var ikke det..Hun sa hun kunne gi meg tlfnummeret til en Herbalife forhandler som hun hadde kjøpt pulverkur av.

Inni meg tenkte jeg at det er disse pulverkurene som har gjort at hun er overvektig, men jeg sa det ikke til henne.

Er ikke spesielt opptatt av kropp og bryr meg egentlig ikke om jeg er tynn eller ei, men takler bare ikke så bra at andre kommenterer kroppen min slik. Vurderer faktisk å slanke meg et par kilo før jul, er redd for at andre også skal legge merke til, og kommentere min brede bak..

Den "venninnen" der kan du egentlig bare droppe spør du meg. Det var skikkelig ukoselig gjort.

Blås i det hun sa. Ikke kjøp noe herb. du trenger det sikkert ikke. Fortsett slik du har gjort til nå og vær fornøyd du. Det er så mange andre ting som teller enn stor/ liten rompe. Jeg har en stor kropp totalt sett, men er fornøyd likevel jeg. Jeg ville hverken blitt en bedre mor eller kone hadde jeg blitt tynnere, for hvem jeg er, sitter i hodet- ikke i rompa eller dobbelthaka!

Opp med hodet. Det var taktløst av venninnen din.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127375-damer-kropp-og-vekt/#findComment-774874
Del på andre sider

Kjære deg, du må skjønne at du ikke trenger slanke deg.

Du bruker jo samme størrelse som min 12 (snart 13 åring) og hun er den høyeste og slankeste jenta i klassen.

Tør jeg spørre om hvor mye du veier?

Skjønner at størrelse small kan være litt forskjellig fra hvilken buksetype det er, men tror nå likevel at du i en alder av 27 ikke bare er slank, men tynn.

Du hun venninnen din kan ikke være riktig klok, ellers så tror jeg at hun fremdeles mente det som ironi når hun snakket om den herbalifepulveret.

Eller kanskje hun ble irritert på deg, hvis du klaget over vekten så hun hørte på?

Bruker selv herbalife forresten, men bare vitamintablettene. Har gammelt pulver liggende, men kommer aldri til å bruke det, da jeg er tynn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127375-damer-kropp-og-vekt/#findComment-774884
Del på andre sider

Nå jeg leser dette nå, så kan det ikke være ment som noe annet enn ironi.

Misunnelse kaller man slikt.

Dette har jeg opplevd mange ganger. Det er så typisk at litt runde folk skal spøke og tulle med oss tynne.

Ser ut til at vi bare må tåle det. Mange ganger har jeg lyst til å fleipe litt andre veien, men så var det dette med folkeskikken da.

Jeg tror mange "tjukk" ikke tenker over at det kan være sårende.

Men du nå er du såpass gammel, at du bør ikke tenke mer på slike kommentarer, men heller vær glad for at du er som du er.

Husk det er bare misunnelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127375-damer-kropp-og-vekt/#findComment-774886
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke hun synes du bør slanke deg - særlig hvis hun er større selv. Hun har kanskje komplekser selv og kunne ønske hun så ut som deg.

Eller så kan det rett og slett hende det var en spøk. Ironi liksom. Før var jeg veldig tynn, og det hente folk kunne si ironisk at "ja, du må ikke forsyne deg mer, for du er jo så tykk".... hehe

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127375-damer-kropp-og-vekt/#findComment-774889
Del på andre sider

Husker godt da en venninne fra gymnastiden slengte ut av seg en kommentar om at jeg hadde litt vel tykke lår.. jeg var faktisk temmelig tynn (ca 50 kg og 172 høy)! Selv skjønte jeg jo at hun nok bare var misunnelig (hun var selv litt lubben). Drit i det venninna di har sagt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127375-damer-kropp-og-vekt/#findComment-774909
Del på andre sider

Slik jeg oppfatter dette så er det at du er svært usikker på deg selv siden du lar slike kommentarer gå inn på deg.

Har du fått profesjonell hjelp etter voldtekten ? Det burde du.

Du bør IKKE være usikker på deg selv. For det første må du jo være tynn for å komme inn i de klærne og for det andre høres det ut som om du ikke ønsker noe fokus på kropp men heller det som er på innsiden noe som er en flott egenskap.

Hev nesa og overhør idiotiske bemerkninger, der er ikke verdt de få kaloriene hun brukte på å prate engang :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127375-damer-kropp-og-vekt/#findComment-774911
Del på andre sider

Nå jeg leser dette nå, så kan det ikke være ment som noe annet enn ironi.

Misunnelse kaller man slikt.

Dette har jeg opplevd mange ganger. Det er så typisk at litt runde folk skal spøke og tulle med oss tynne.

Ser ut til at vi bare må tåle det. Mange ganger har jeg lyst til å fleipe litt andre veien, men så var det dette med folkeskikken da.

Jeg tror mange "tjukk" ikke tenker over at det kan være sårende.

Men du nå er du såpass gammel, at du bør ikke tenke mer på slike kommentarer, men heller vær glad for at du er som du er.

Husk det er bare misunnelse.

Det du skriver får meg til å tenke på barne/ungdomstiden min. Jeg var veldig tynn og fikk stadige kommentarer på grunn av det, både fra venner og voksne. Jeg opplevde det som svært trist og husket det en gang sprakk for meg sammen med noen venner. De fikk servert en regle om at det var like sårende for meg å bli kalt "nåla" som for overvektige å bli kalt ting.

De skjønte det ikke da heller...jeg skulle jo bare være fornøyd som var tynn jeg liksom.. Grrrr...

Men å ta seg nær av slikt vokser en jo oftest av seg, derfor tror jeg "lei meg!" bør jobbe med å få opp selvtilliten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127375-damer-kropp-og-vekt/#findComment-774915
Del på andre sider

Du er SLANK, ikke tvil om det. Størrelsene har blitt noe større nå i år, men totalt sett, har de krympet i flere år.

Du har forvrengt kroppsbilde, om du tror du ikke er tynn, i en small nå for tiden :-)

Altså helt enig med nynne!

At størrelsene har endret seg kan jeg skrive under på ! Har en gammel BIK BOK - genser i kjelleren (i tilfelle nye 80-talls-fester :o)) og den er str. M...hadde den vært til salgs i butikken idag hadde den vært merket XL :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127375-damer-kropp-og-vekt/#findComment-774917
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...