Gjest smørklumpen Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Hei! Jeg har til nå brukt Somadril av og til p.g.a stive muskler. Jeg får stive muskler på grunn av at jeg er anspent som igjen skyldes angsten. Somadril er godt som gull. Tar en før jeg legger meg og dagen etter er jeg som ny. Trenger ikke mer enn 2-3 tabletter i månden. Nå fikk jeg høre at dette var et narkotisk stoff og at det skulle fjernes fra markedet. Vel, herregud da. Hvis Somadril er så avhegnighetsdannende, hva med Paralgin Forte f.eks? Jeg ble helt rusa av en. Derfor kastet jeg de. Hvorfor skal alt det som faktisk fungerer fjernes fra markedet? Først Nefadril, så Flunipam(nesten) og nå Somadril. Enklere å bli avhegnig av vival, men leger skriver det ut i bøtter og spann. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127404-somadril/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
vil bli borte Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Somadril skal avregistreres fordi de mener den ikke har noen god effekt. Tildligere ble den brukt som sovemedisin. Det er ikke lengre en indikasjon. En annen ting er visst at ruspotensialet er stort, og den, oftere enn andre B-preparater, er delvis årsak til alvorlige trafikk ulykker. Mener å ha lest at den vistnok virker slik at det skjer "en synaptisk utkobling" (hva nå det enn betyr, men det høres ut som det påvirker synet.) I tillegg til at den virker avslappende. En blir direkte full av Somadril, i tillegg til avslappet. Derav det store ruspotensialet. I rus miljøet kalles Somadril for "zombier" og blir brukt til å lande på etter en eller annen "trip". Det er visstnok forholdsvis flere som blir avhengige av Somadril enn av andre B-preparater. MEN: skjønner godt din frustrasjon. Jeg synes også at det er for ille at folk som trenger en type medisin ikke kan få den fordi de har forbudt den fordi andre ulovlig har ruset seg på den. LITT OM PERSONLIG ERFARING MED BRUK AV SOMADRIL SOM SOVEMEDISN: Jeg fikk i utgangspunktet foreskrevet Somadril mot en stiv nakke, som fort ble bra igjen. Men jeg fant ut at jeg hadde sovet veldig godt på disse medisinene.Så de fleste tablettene ble brukt til å få sove senere. Så ble jeg veldig plaget med søvnen, og fikk som en engangsforeskrivning utskrevt Somadril. Da jeg skulle bruke denne som ren sovemedisin over tid så fant jeg fort ut at den var dårlig egnet til det. Jeg måtte stadig ta flere og flere for å få sove. Og når jeg måtte stå opp kunne jeg omentrent ikke se hvor jeg sto. Noen synes visstnok at dette er bra. Jeg syntes det var helt jævlig og sluttet på dagen etter denne opplevelsen. Jge dro til legen og fikk en annen og godkjent sovemdisin som jeg fikk sove godt på igjen. Og siden har jeg sovet godt alle mine dager på en annen sovemedisin :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127404-somadril/#findComment-775123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Jeg er enig med deg. Somadril var det eneste som hjalp meg når jeg hadde problemer med ryggen og ribbeinsmusklene. Håper de forandrer mening. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127404-somadril/#findComment-775177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Nå har jeg tatt i hvert fall 2 stk hver dag i mange år så da håper jeg de har noe tilsvarende å gi meg slik at jeg overlever ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127404-somadril/#findComment-775192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest økonom Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Somadril skal avregistreres fordi de mener den ikke har noen god effekt. Tildligere ble den brukt som sovemedisin. Det er ikke lengre en indikasjon. En annen ting er visst at ruspotensialet er stort, og den, oftere enn andre B-preparater, er delvis årsak til alvorlige trafikk ulykker. Mener å ha lest at den vistnok virker slik at det skjer "en synaptisk utkobling" (hva nå det enn betyr, men det høres ut som det påvirker synet.) I tillegg til at den virker avslappende. En blir direkte full av Somadril, i tillegg til avslappet. Derav det store ruspotensialet. I rus miljøet kalles Somadril for "zombier" og blir brukt til å lande på etter en eller annen "trip". Det er visstnok forholdsvis flere som blir avhengige av Somadril enn av andre B-preparater. MEN: skjønner godt din frustrasjon. Jeg synes også at det er for ille at folk som trenger en type medisin ikke kan få den fordi de har forbudt den fordi andre ulovlig har ruset seg på den. LITT OM PERSONLIG ERFARING MED BRUK AV SOMADRIL SOM SOVEMEDISN: Jeg fikk i utgangspunktet foreskrevet Somadril mot en stiv nakke, som fort ble bra igjen. Men jeg fant ut at jeg hadde sovet veldig godt på disse medisinene.Så de fleste tablettene ble brukt til å få sove senere. Så ble jeg veldig plaget med søvnen, og fikk som en engangsforeskrivning utskrevt Somadril. Da jeg skulle bruke denne som ren sovemedisin over tid så fant jeg fort ut at den var dårlig egnet til det. Jeg måtte stadig ta flere og flere for å få sove. Og når jeg måtte stå opp kunne jeg omentrent ikke se hvor jeg sto. Noen synes visstnok at dette er bra. Jeg syntes det var helt jævlig og sluttet på dagen etter denne opplevelsen. Jge dro til legen og fikk en annen og godkjent sovemdisin som jeg fikk sove godt på igjen. Og siden har jeg sovet godt alle mine dager på en annen sovemedisin :-) En liten misforståelse? En "synaptisk utkobling": Jeg tror synaptisk har med synapser å gjøre, og synapser er alle disse elektriske kontaktene vi har rundtom i nervesystemet, de som settes i og dras ut igjen overalt i kroppen, hver gang det skal sendes (elektriske) signaler til og fra hjernen. I så fall betyr "en synaptisk utkobling" at kontakten ikke virker når den skal, så viktige signaler i nervesystemet rett og slett ikke kommer frem. Kanskje synssignaler, like gjerne helt andre typer signaler. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127404-somadril/#findComment-775239 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.