Gå til innhold

Hva gjør DU når du kjenner du begynner bli deprimert light?

Anbefalte innlegg

Gjest kine mette

Hei,

Lurer på om noen har kan komme med sine tips om hva de gjør når de begynner kjenne at humøret sakte men sikkert blir svakere, ting ser littegranne mørkere ut, og man kjenner sg litt alene med alt - sånn plutselig. Eller kanskje kommer det smygende.

Jeg er en ung voksen jente som har hatt det veldig bra de siste månedene, men nå...i løpet av de to siste ukene har jeg kjnet at humøret har dalt. Vet ikke nøyaktig hva som gjør det, men jeg er småtrist, kan gråte lett, syns livet er nokså mørkt, men har lyse dager også - , har fryktelig luyst å godterier (mer enn vanlig), orker ikke trene, er fryktelkig lei meg fordi jeg ikke har kjæreste og alle andre rundt meg ser lykkelige ut...etc etc...

Dette er bare litt av hvordan JEG føler meg. Jeg har ikke med meg en historie der jeg har hatt depresjoner o.l, ei heller har jeg noen diagnse. Men i vinter-mndene kan jeg faktisk kjenne meg noe tyngre til sinns enn vanlig. Kan dette være en såkallt vinterdepresjon?

Og hva gjør jeg med den?

Fungerer feks lysterapi?

Hva med Johannesurt?

Er jeg i det hele tatt deprimert? Finnes det tester på nett om dette?

Håper noen kan fortelle meg sine erfaringer?

Fortsetter under...

Hei,

hvis du vil ta depresjons test ligger den i en link under et innlegg på forrige side til "under behandling".

Jeg kan kjenner meg igjen i det du skriver. Vet ikke om det kan være tegn på begynnende depresjon, men kanskje du kan spørre deg selv om hva du tror årsakene kan være? Kan det ligge noe mer bak? Føler du for å snakke med noen om dette?

Jeg tror det kan være lurt å dele slike tanker med noen.

Av og til kan det å få litt trøst og forståelse være en vidunderkur.

Personlig har jeg sluttet å tro på at en kopp urte te e.l. hjelper, men det behøver ikke bety at det ikke er noe for deg.

Generelt kan det hjelpe på humøret med fysisk aktivitet, bruke kroppen. Gå ut. Få med deg mest mulig lys. Gjøre noe du liker å gjøre, være i aktivitet.

Men det hjelper ikke hvis "problemet" hele tiden ulmer i bunnen. Da er det bedre å finne ut hva det egentlig kan være som gjør deg trist.

Mvh

Hei,

hvis du vil ta depresjons test ligger den i en link under et innlegg på forrige side til "under behandling".

Jeg kan kjenner meg igjen i det du skriver. Vet ikke om det kan være tegn på begynnende depresjon, men kanskje du kan spørre deg selv om hva du tror årsakene kan være? Kan det ligge noe mer bak? Føler du for å snakke med noen om dette?

Jeg tror det kan være lurt å dele slike tanker med noen.

Av og til kan det å få litt trøst og forståelse være en vidunderkur.

Personlig har jeg sluttet å tro på at en kopp urte te e.l. hjelper, men det behøver ikke bety at det ikke er noe for deg.

Generelt kan det hjelpe på humøret med fysisk aktivitet, bruke kroppen. Gå ut. Få med deg mest mulig lys. Gjøre noe du liker å gjøre, være i aktivitet.

Men det hjelper ikke hvis "problemet" hele tiden ulmer i bunnen. Da er det bedre å finne ut hva det egentlig kan være som gjør deg trist.

Mvh

Prøver å høre på en skikkelig glad CD og synger med. Prøver ikke bli mer deppa enn jeg er, ved å sette på en melankolsk cd. Pleier å gjøre det av og til, men da blir jeg jo bare mer deppa. Ofte er det lettest å sette på det tristeste jeg vet og legge meg ned å sove. Isj, da blir jeg bare værre. Men det er av og til det letteste.

Ellers så prøver jeg å gjøre noe slik at jeg ikke begynner å gruble. F.eks bake. Det er koselig. Og ikke minst deilig med nybakte horn eller boller til Hotell cæsar:) Først ble bollene flate og gjærsmakende, men det begynner å komme seg. *Stolt*

Klem fra,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...