Gå til innhold

En far som ike får se unga sine. Langt.....

Anbefalte innlegg

Legger dette her også. Vil gjerne ha andres syn på denne saken.

En kompis av meg har følgende avtale med sin eks kone. Han har foreldre ansvaret for datteren på 12 og hun har foreldreansvaret for sønnen på 9. De har barna annenhver dag, og annenhver helg.

På torsdag skulle barna komme til han. De kom ikke. Etter 2 timers uvisshet omhvor barna var, etter utallige telefoner til venner og lærere, og til eks kona som ikke tok telfonen, (Noe hun alltid pleier å gjøre), så kom eks kona til min kompis. Hun fortalte at barna uoppfordret hadde fortalt helsesøster at de ikke likte seg hos pappa. Mamma`n til barna hadde bestilt time hos helsesøster, så det er merkelig at de fortalte det uoppfordret. Den nye samboeren til henne, er en mann som tideligere har vært voldsdømt, han har sonet flere ganger for kriminelle handlinger. han har vært ut og inn av psykiatrise sykehus, og han har ikke kontakt med sine egne barn. Det de beskylder min kompis for er å kjøre i fylla, at han drikker mye, han blir brå sint og han har kalt dem idiot. Min kompis drikker mer en vanlig mann i gata, men han drikker seg aldri full fremfor barna. han tar seg kanskje en øl på kvelden ,slik som mange andre gjør for kosens skyld.

Hans eks sa at hun kunne holde barna tilbake fordi helsesøster hadde sendt rapport til barnevernet og at hun hadde advokat. Nå viser det seg at dette har hun absolutt ikke lov til. En av helsesøsterene i kommunen er venninne av hans eks..... Burde man ikke da egentlig kontakte en helsesøster som ikke kjenner noen som kjenner noen...skjønner?

i dag ringte min kompis til sin eks for å spørre om han kunne få prate med barna. Det fikk han ikke.....Barna ville ikke prate med han.

Må legge til at hver gang barna er hos han, sloss de nesten om å sitte på fanget hans. Han er mange tegninger og brev fra barna om hvor glad de er i han. Barna er flinke på skolen og i idrett. Min kompis har rykte på bygda...og det er at han er veldig flink med barna. Alle prater om det!

Kan noen her kanskje forklare meg på hvilket grunnlag moren kan gjøre dette? Og hvilke etterspill hun eventuelt kan vente seg? hun holder barna tilbake, noe hun ikke har noen som helst rett til.

Ærlig talt, skulle alle som har vært sint på barna, eller tatt seg en øl i barnas nærver miste barna så ligger vi dårlig ann alle mann.

Må legge til at eksen har sagt at min kompis skal få se barna like mye som før, men at hun vil ha foreldreansvaret. Hvor er logikken???? Det kan da ikke ligge noe annet bak her enn økonomiske grunner.....

Han har aldri kjørt i fylla med barna som det er påstått. Samarbeidet mellom han og henne har alltid fungert bra, helt til hun gikk ny samboer.

- Lorangemy

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...