Gå til innhold

Service på bil

Anbefalte innlegg

hehe ikke min bil heller - men så ble jeg sammen med en mann fra landet...Hadde aldri hørt om service-bok heller jeg.

Nå er bilen på forskjellige servicer i hytt og pine. EU, EØS, vanlig service, service-bok service, før-sommerferien-sjekk etc. *stønn*

Du har åpenbart ikke skjønt cluet her. Ta pengene du skal bruke til reparasjon, gå inn på Edwis og kjøp en fint stempel, stemple i alle bøker der skal stemples.

Deretter tar man en solid shoppingrunde :D

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kizza1365380506

14

• En_Mamma

13

• Dorthe

11

• Sør

1

Mest aktive i denne tråden

Ja, tre typer bilsjekk, da:

1) EU/EØS kontroll (Ikke service, ingen oljeskift etc)

2) Service+sjekk som foreskrevet i serviceheftet (et must hvis bilen skal selges en gang)

3) Når bilen har vokst ut av serviceheftet (gammel, ja): innimellom EU-kontrollene hvis du gidder. Litt bilkyndige gidder ikke, de bytter bare olje selv og følger litt med. De som ikke kan/orker følge med, lar verkstedet gjøre det.

Da er det nummer to jeg lurer på; må denne utføres av merkeverksted eller kan alle godkjente verksted gjøre det?

Mener du service for å holde garantien operativ, service for å holde bilen operativ, eller EU kontroll.

EU kontroll kan du ta overalt.

Før var det ihvertfall slik at du måtte ta garanti-servicene på merkeverksted, men jeg tror at dette endret seg 1. oktober, med noen nye EU pålegg.

*klem*

Garanti-service, kommer det i tillegg til alle de andre service-typene han driver med? *sukk*

Hei på deg forresten, håper alt er bra med deg og dine.

Annonse

Men du har trygdebil har du ikke? Eller tar jeg feil, da beklager jeg.

Da skal helst serviceheftet være i orden men det har mitt aldri vært og det har ikke blitt noe bråk. Bare litt :o)

Hei,

Nei, men vi har hatt før. Nå har vi vanlig dyr bruktbil.

Du har åpenbart ikke skjønt cluet her. Ta pengene du skal bruke til reparasjon, gå inn på Edwis og kjøp en fint stempel, stemple i alle bøker der skal stemples.

Deretter tar man en solid shoppingrunde :D

Eh altså, det er IKKE jeg som holder service-hjulene igang her. Det er min bedre (?)halvdel. Jeg har en fornemmelse av at dette er en mann-fra-landet-greie...

Kizza1365380506

*ler*

Mer enn en gang har jeg tenkt at du må være ekskjæresten min. Du minner litt om henne.

Har du barn?

Jepp to på 16 og 19. Kan være du er ekskjæreste min. Jeg har hatt ett par stykker. Hvor kommer du fra? Stavanger da er du bankers, Bergen heller litt tvilsomt men ikke helt umulig osv

Kizza1365380506

Da var du visst ikke den jeg tror allikevel.

Nei der ser du. Når du ikke kan oppgi ditt riktige navn så har du det... Ikke signert kan jo være hvem som helst hvor som helst. Iallefall ikke en Bergenser for vi er stolt av vårt opphav selom vi er fra Stavanger

Annonse

Eh altså, det er IKKE jeg som holder service-hjulene igang her. Det er min bedre (?)halvdel. Jeg har en fornemmelse av at dette er en mann-fra-landet-greie...

Jammen. Er det ikke du som har fått oppgaven om å gjøre det, da, siden du spør oss om råd her inne? For da er jo mulighetene store for et aldri så lite underslag :D

Jammen. Er det ikke du som har fått oppgaven om å gjøre det, da, siden du spør oss om råd her inne? For da er jo mulighetene store for et aldri så lite underslag :D

Nei jeg vil ikke ha som oppgave å få dette gjort, jeg vil bare få avkreftet at det er slik at alle andre følger service-boken på merkeverksted i tillegg til EØS-service og andre servicer slik at vi kan få avsluttet denne praksisen her hjemme også :)

Nei jeg vil ikke ha som oppgave å få dette gjort, jeg vil bare få avkreftet at det er slik at alle andre følger service-boken på merkeverksted i tillegg til EØS-service og andre servicer slik at vi kan få avsluttet denne praksisen her hjemme også :)

Oh. Jammen. Da har jo jeg totalt misforstått, for ikke å snakke om at hele poenget mitt er ødelagt :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...