Gå til innhold

Service på bil

Anbefalte innlegg

Kizza1365380506

Kizza, hvor mange har du kost deg med :o).

Det er deg vel unt altså ;o)

Vel jeg har en mann som jeg har vært gift med i 22 år. Så har jeg en elsker som jeg har hatt i 10 år og en som jeg har på lur når ingen andre vil. Han bruker jeg når det passer meg- Har ikke du det sånn?

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kizza1365380506

14

• En_Mamma

13

• Dorthe

11

• Sør

1

Mest aktive i denne tråden

Vel jeg har en mann som jeg har vært gift med i 22 år. Så har jeg en elsker som jeg har hatt i 10 år og en som jeg har på lur når ingen andre vil. Han bruker jeg når det passer meg- Har ikke du det sånn?

Cognac mente jeg ;o)

Jeg har drukket opp cognacen min jeg. Fikk en flaske av sønnen min i fjor.

Kizza1365380506

Cognac mente jeg ;o)

Jeg har drukket opp cognacen min jeg. Fikk en flaske av sønnen min i fjor.

I fjor. Du er en sen drikker du. Jeg kjøpte en halv flaske Olsen til min mann i august og han hadde ikke åpnet den ennå. Og nok er nok tenkte jeg og klumpen i halsen forsvant. Men jeg er ikke så sikker på morgendagen.

Hvor gammel er sønnen din forresten som kjøper sånn en fornuftig gave til moren sin?

I fjor. Du er en sen drikker du. Jeg kjøpte en halv flaske Olsen til min mann i august og han hadde ikke åpnet den ennå. Og nok er nok tenkte jeg og klumpen i halsen forsvant. Men jeg er ikke så sikker på morgendagen.

Hvor gammel er sønnen din forresten som kjøper sånn en fornuftig gave til moren sin?

Han var 20 i fjor, nå er han 21. Ja, han er en fornuftig fyr. Kjøpte røyk til meg hver gang han hadde perm også ;o)

Kizza1365380506

Han var 20 i fjor, nå er han 21. Ja, han er en fornuftig fyr. Kjøpte røyk til meg hver gang han hadde perm også ;o)

Så herlig. Gleder meg til min sønn blir så voksen han er en herlig gutt han og. Vet du hva vi skal på ferie til Danmark alle sammen i sommer. Mann, barn, svigerbarn, niese, nivø, deres barn og jeg gleder meg som en unge. Har leid hus med svømmebasseng en time fra København. Gå det skal bli en kjempeferie.

Jeg er velsignet med en herlig familie.

Klem og god natt fra

Så herlig. Gleder meg til min sønn blir så voksen han er en herlig gutt han og. Vet du hva vi skal på ferie til Danmark alle sammen i sommer. Mann, barn, svigerbarn, niese, nivø, deres barn og jeg gleder meg som en unge. Har leid hus med svømmebasseng en time fra København. Gå det skal bli en kjempeferie.

Jeg er velsignet med en herlig familie.

Klem og god natt fra

Du aner ikke hvor heldig du er som har en stor familie som bryr seg.

Vi er bare meg og ungene og det blir litt ensomt iblandt.

Deilig ferie da. Høres ut som en drøm :o)

Sov godt nå og så håper jeg ikke cognacen sitter i i morgen;o)

Annonse

Da er det nummer to jeg lurer på; må denne utføres av merkeverksted eller kan alle godkjente verksted gjøre det?

Det er to grunner til denne servicen du nevner: 1) en fremtidig kjøper vil kreve stempler for at den er gjort, for å sikre seg en velholdt bil

2) Bilmerkeimportøren vil kreve stemplene hvis du reklamerer til dem på garantien. De vil jo ikke erstatte en feil du kunne unngått med vedlikehold.

Hvis jeg var kjøper eller bilmerkeimportør ville jeg ha krevd stempel fra merkeverksted. Les for øvrig om dette i selve serviceheftet.

Eh altså, det er IKKE jeg som holder service-hjulene igang her. Det er min bedre (?)halvdel. Jeg har en fornemmelse av at dette er en mann-fra-landet-greie...

Neinei, mammma!

Å følge alle servicene er et slaveri som følger med NYE BILER. Man kutter det ut når de blir 6-10 år, alt etter hvor lenge garantiene varer, hvor mye peil man har selv, alternativt penger, og om man har tenkt å selge den noen gang

Nei, menn fra landet, de mekker selv og går KUN på EU-kontroll, i alle fall var det slik den gang jeg vokste opp blant menn på landet. Og så kjører de bilen til den skal på siste reis. Eller selger til noen de kjenner som vet de har peil. Verkstedregninger er i deres øyne landeveisrøveri.

Kanskje landet er forandret siden dengang, forresten...

Gjest trygdebilen

Men du har trygdebil har du ikke? Eller tar jeg feil, da beklager jeg.

Da skal helst serviceheftet være i orden men det har mitt aldri vært og det har ikke blitt noe bråk. Bare litt :o)

Hvilken type "feil" i serviceheftet hadde du, og hvilken konsekvens fikk det? På grunn av en endring i funksjonshemminga, er det behov for større bil, nemlig. Men frykter bråk pga litt manglende stempler....

Tips?

Hvilken type "feil" i serviceheftet hadde du, og hvilken konsekvens fikk det? På grunn av en endring i funksjonshemminga, er det behov for større bil, nemlig. Men frykter bråk pga litt manglende stempler....

Tips?

Jeg hadde kun et stempel, den første servicen. Men jeg sa at jeg ikke hadde hatt råd til å sende den på merkeverkstedet for service men at jeg hadde hatt den jevnlig på et annet verksted.

Så jeg fikk streng beskjed om at jeg hadde skrevet under på at servicekontrollene skulle følges. Men ikke noe mer,

Deretter ble bilen sendt på NAF-kontroll, ble undertaksert fordi den ikke var helt i perfekt stand og jeg måtte betale 12 000 kr for å få den reparert. De sjekket hver eneste bulk og skramme og gav meg bl.a trekk fordi jeg hadde hengt på dørene når jeg satte meg ut og inn??

Bilen må nemlig være i perfekt stand når du leverer den selv om den er 10 år gammel og utslitt.

Gjest trygdebilen

Jeg hadde kun et stempel, den første servicen. Men jeg sa at jeg ikke hadde hatt råd til å sende den på merkeverkstedet for service men at jeg hadde hatt den jevnlig på et annet verksted.

Så jeg fikk streng beskjed om at jeg hadde skrevet under på at servicekontrollene skulle følges. Men ikke noe mer,

Deretter ble bilen sendt på NAF-kontroll, ble undertaksert fordi den ikke var helt i perfekt stand og jeg måtte betale 12 000 kr for å få den reparert. De sjekket hver eneste bulk og skramme og gav meg bl.a trekk fordi jeg hadde hengt på dørene når jeg satte meg ut og inn??

Bilen må nemlig være i perfekt stand når du leverer den selv om den er 10 år gammel og utslitt.

Takk for svar.

Jaaaaaa - det er jo usannsynlig sannsynlig at Corsa'n er i god-form etter ti år på norske veier....

...er jo til og med vanskelig selv om man har vært flink til å ta med bilen til alle servicene det...

Annonse

Vi bruker aldri merkeverksted til den ene bilen vår...har funnet en mekaniker som fikser til halve prisen :o) Han var verksmester ved en bilforretning før han startet for seg selv og jobben er super.

Den andre bilen fikser vi hos merkeverksted fordi nybilgarantien gjelder ennå, og da er det et must at servicene er utført på "riktig sted".

Neinei, mammma!

Å følge alle servicene er et slaveri som følger med NYE BILER. Man kutter det ut når de blir 6-10 år, alt etter hvor lenge garantiene varer, hvor mye peil man har selv, alternativt penger, og om man har tenkt å selge den noen gang

Nei, menn fra landet, de mekker selv og går KUN på EU-kontroll, i alle fall var det slik den gang jeg vokste opp blant menn på landet. Og så kjører de bilen til den skal på siste reis. Eller selger til noen de kjenner som vet de har peil. Verkstedregninger er i deres øyne landeveisrøveri.

Kanskje landet er forandret siden dengang, forresten...

:))

Du har muligens rett. Jeg er ikke så godt kjent med landet som det kunne virke som så det kan hende jeg har generalisert en anelse for mye der.

Et fenomen har jeg observert ved selvsyn og det er at det er marked for et karosseri-verksted hver 2 kilometer langs landeveiene. Det syns jeg er skremmende!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...