Gå til innhold

Rettigheter ved 80 % stilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ansatt i 80 % stilling. Dette betyr i praksis for meg at jeg ikke MÅ jobbe mer enn 80 men at jeg kan jobbe inntill 100% hvis jeg ønsker det. Vanligvis jobber jeg mer enn 80%. Hvis jeg skulle bli syk eller gravid får jeg penger ut fra hva jeg har tjent og ikke hvilken stillingsprosent jeg har hatt, eller? Andre problemer med å jobbe 80 %?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Lenge siden sist!

Etter det jeg vet, får du utbetalt avhengig av hva lønnen har vært de siste X månedene. Jeg husker ikke X.

Håper alt er bra med deg og dine.

*klem*

Skrevet

Hei,

Lenge siden sist!

Etter det jeg vet, får du utbetalt avhengig av hva lønnen har vært de siste X månedene. Jeg husker ikke X.

Håper alt er bra med deg og dine.

*klem*

Det høres bra ut.

Alt vel her. Skal snart to uker til Thailnad på ferie og gleder oss til det. Ble veldig syk av vaksinene og engster meg nå for å få influensa dagen før slik at ferien blir borte i febertåke.

Bra med deg og dine?

Skrevet

Det høres bra ut.

Alt vel her. Skal snart to uker til Thailnad på ferie og gleder oss til det. Ble veldig syk av vaksinene og engster meg nå for å få influensa dagen før slik at ferien blir borte i febertåke.

Bra med deg og dine?

Alt går vel her. Vi har faktisk også vurdert en ny tur til Asia. Forrige gang fikk vi billetter til 2600 t/r.

Hvor i Thailand skal dere?

*klem*

Skrevet

Alt går vel her. Vi har faktisk også vurdert en ny tur til Asia. Forrige gang fikk vi billetter til 2600 t/r.

Hvor i Thailand skal dere?

*klem*

Oi så billig!! Hvordan klarte dere det? Vi skal til Bankok og Hua Hin.

Skrevet

Oi så billig!! Hvordan klarte dere det? Vi skal til Bankok og Hua Hin.

Hua Hin er FLOTT. Virkelig flott. Det er der den thailandske kongelige familie drar på ferie. Et *meget* godt valg.

Ta dere en tur rundt i hagen til Sofitel "Railway Hotel" - et hotell i den "gode gamle koloni-stilen". Det er berømt.

Hua Hin har to forskjellige nattmarkeder - det for turister (hvor man også spiser godt), og et gatemarked (som ligger lengre bak), og hvor man får langt billigere/bedre mat. Dere kan trygt spise på begge stedene.

===

Bangkok er også en fantastisk by. Bruk "Skytrain" (overjordisk metro) til å reise rundt i byen - dog går den ikke til det gamle sentrum. En flott opplevelse er å ta båt-turer på elven - man ser mye av byen på den måten. Det går masse båter opp og ned hele tiden - det fungerer som busser.

Husk å få med dere Jadjujak Weekend markedet (Skytrain går dit) - en veldig interessant opplevelse.

God tur!

*klem*

Skrevet

Hua Hin er FLOTT. Virkelig flott. Det er der den thailandske kongelige familie drar på ferie. Et *meget* godt valg.

Ta dere en tur rundt i hagen til Sofitel "Railway Hotel" - et hotell i den "gode gamle koloni-stilen". Det er berømt.

Hua Hin har to forskjellige nattmarkeder - det for turister (hvor man også spiser godt), og et gatemarked (som ligger lengre bak), og hvor man får langt billigere/bedre mat. Dere kan trygt spise på begge stedene.

===

Bangkok er også en fantastisk by. Bruk "Skytrain" (overjordisk metro) til å reise rundt i byen - dog går den ikke til det gamle sentrum. En flott opplevelse er å ta båt-turer på elven - man ser mye av byen på den måten. Det går masse båter opp og ned hele tiden - det fungerer som busser.

Husk å få med dere Jadjujak Weekend markedet (Skytrain går dit) - en veldig interessant opplevelse.

God tur!

*klem*

Hei igjen,

Åh det var deilig å høre at Hua Hin var fint, av noen som har vært der. Dette er bare to ukers charter-tur, men syns det er greit å gjøre det sånn når har med 5-åringen. 2 uker er for kort til å bruke masse tid på å finne et sted å bo, skaffe transport etc. Jeg så et flyfoto av Hua Hin og da så det jævlig ut, store sement-konstruksjoner helt ned i vannkanten hele veien, verre enn Arguinegin!

Vi må finne kompromisser mellom våre mat-kultur-sightseeing interesser og 5-åringens interesser (elefant, krokodille, is, strand).

Hua Hin så ut som et ok chartermål fordi det var mer enn bare en pen strand.

Takk for tips!

Skrevet

Hei igjen,

Åh det var deilig å høre at Hua Hin var fint, av noen som har vært der. Dette er bare to ukers charter-tur, men syns det er greit å gjøre det sånn når har med 5-åringen. 2 uker er for kort til å bruke masse tid på å finne et sted å bo, skaffe transport etc. Jeg så et flyfoto av Hua Hin og da så det jævlig ut, store sement-konstruksjoner helt ned i vannkanten hele veien, verre enn Arguinegin!

Vi må finne kompromisser mellom våre mat-kultur-sightseeing interesser og 5-åringens interesser (elefant, krokodille, is, strand).

Hua Hin så ut som et ok chartermål fordi det var mer enn bare en pen strand.

Takk for tips!

Hei,

For å få litt balanse, bør jeg vel også nevne at selve byen (bortsett fra Sofitel hotellet) ikke er noe spesielt pen, og at det ikke er "kokosnøttstrender" slik som Phuket og Krabi.

Hvis dere går lei stedet, kan dere ta buss videre til Koh Samui (virkelig nydelig sted) eller Krabi. Koh Phi Phi ligner veldig mye mer på et "tropeparadis".

Men bruk tid i Bangkok også - det er den eneste storbyen i Thailand, og jeg vil også påstå at det er en trygg by å ferdes i, selv på kveldstid.

Alt godt, og god tur!

*klem*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...