Gå til innhold

Efexor

Gjest pilla pan

Anbefalte innlegg

Gjest pilla pan

Kan noen forklare meg hvordan efexor virker sammenlignet med f.eks. cipramil. Er det mindre bivirkninger f.eks. Tar cipramil og den hemmer meg sexuelt. Har nevnt det får legen som foreslo at jeg trapper ned på cipramilen, hvis ikke det hjelper så kunne jeg kanskje bytte til efexor. Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127491-efexor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest blaagutt19

Hei!

Har brukt cipramil og efexor.. Det var en ganske merkbar forskjell på sexlysten, men det avhenger ikke bare av pillene, også hvordan en har det. Depresjon demper sexlyst.

Efexor og Cipramil er nesten det samme, men det er mye uenighet der. Efexor er det eneste SNRI preparatet på det norske markedet. Cipramil er kun serotonin reopptakshemmer, mens Efexor tar seg av både serotonin og noradrenalin.

Dette skjønner de fleste ingenting av, men Efexor har en ekstra funksjon for å si det enkelt. De fleste mener at det ikke er noen forskjell mellom cipramil eller efexor. Håper at du får et svar fra nhd ang dette.

Efexor fungerte bedre enn Cipramil for meg i en viss periode. Fikk mer energi, mindre angst, men økte svingingene og led mye mer av hypomani. Derfor valgte behandleren å gå tilbake til Cipramil igjen.

Husk at alle er forskjellige og medisiner fungerer forskjellig på hvert enkelt individ. Hvis din behandler mener at Efexor vil fungere bedre på deg så skader det ikke å prøve. :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127491-efexor/#findComment-775612
Del på andre sider

Gjest min erfaring

Virkningen av efexor for meg var mindre depresjon, mer angst og anspenthet, lav forbrenning - frøys hele tiden, ingen matlyst, pluss mange andre bivirkninger. Husket ikke hva sex var for noe.

Brukte det kun i seks uker, trappet sakte opp og ned i samråd med lege.

Hadde hodepine og hyppige elektriske støt i 3 mndr etter seponering. Har aldri hatt noe slikt før eller siden. Totalt gikk det altså med 4 1/2 mnd. der det meste av kreftene gikk til å takle bivirkninger og ettervirkninger av medisinene.

Efexor er etter hva jeg forstår en versting hva ettervirkninger angår.

Naturlig nok er jeg skeptisk til å prøve andre medisiner.

Jeg vet at andre har hatt god nytte av efexor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127491-efexor/#findComment-775642
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...