Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har trykk midt i brystet som kommer sterkest på kveldene. Jeg tror jeg er deprimert, føler meg sliten, tiltaksløs og nedfor. Studerer i et høyt tempo, tredje året, og har samtidig to små barn i barnehage og to i skolealder. Jeg er viljesterk og sta, men føler at jeg ikke makter mer. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Tror det er dette som gir meg trykket (føles som en klo som klemmer til samtidig som jeg får vanskeligheter med å puste), hva tror du? Nattesøvnen svikter meg også. Jeg er 36 år og på attføringstiltak, så det stilles store krav til meg, både hjemme og borte. Trenger ro føler jeg, bør jeg ta en sykemelding med pause fra studiene? Vær så snill å gi meg respons tilbake.. Imey

Gjest skulle unngått å bli utbrent
Skrevet

Min utbrenthet begynte nettopp sånn. Håper du har anledning til å bremse/ ta pause, for en fullskala utbrenthet er ikke noe du ønsker din verste fiende.

Det høres ut som du har nok å henge fingrene i! Føler du også at du MÅ fullføre? Det er jo ofte da at man mister kontakt med trettheten sin, den blir så truende.

Avlastning/barnevakt/noen områder du kan begrense ambisjonene? Familie/venner som kan tenke seg å være aktiv tante/onkel er periode? En pause for å se det litt i perspektiv?

Er det mulig å få inn rom til rent lystpregede ting? Det er ikke bare arbeidsbelastningen, like mye trivsel og glede som bestemmer om man blir utbrent eller ikke.

Kizza1365380506
Skrevet

Du har jo en kjempetøff hverdag da. Fire barn og skole det kan ta knekken på den sterkeste.

Du kan ikke ta deg ett friår, eller ta siste året over to år sånn at du får litt mer tid til ungene og deg selv. Det er jo veldig viktig å ikke glemme seg selv oppi alt. Det er jo ikke så lett i din hverdag men ikke mindre like viktig.

Det tjener jo ingen noe godt om du sliter deg helt ut nå. De vil jo trenge deg senere også vet du.

Kanskje ikke så veldig stor hjelp til deg dette. Men hovedpoenget er at du må ta vare på deg selv.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...