Gå til innhold

Nhd/andre: angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei til forumet!

jeg er en mann på 30 som har hatt angst lenge (av og til tvangstanker også men det ser ut til å ha gitt seg) har kommet meg veldig og har ikke tatt ssri eller noe annet på over et år. Jeg har en type kløe (elveblest kanskje) som legen knyttet opp mot angsten. Jeg tar Clarityn og det hjelper meget bra men jeg har tatt dem lenge.

Jeg har hørt om noe som heter Atarax som både lindrer kløe og har en beroligende effekt uten å være vanedannede? Jeg har av og til hatt lyst til å ta en sobril som jeg har liggende men har ikke rørt dem på et år. Saken er at jeg slapper ennå ikke av i sosiale sammenhenger og det nærmer seg nå for meg å begynne enten i arbeidslivet eller med skolegang. Har en tendens til å tenke litt vel nøye gjennom ting og til å bekymre meg for mye på forhånd. Fortsatt usikker og stresset men på rett vei. Noen råd/tips rundt det med Atarax, kløe eller mestring av angsttendenser/sosiale situasjoner forøvrig?

glad for svar

Kizza1365380506
Skrevet

Kjenner meg så godt igjen her du. Jeg løste min sosiale "angst" med å gripe tyren med hornene. Jeg alierte meg med en kollega på jobben og begynte å arrangere høstfester, blåturer, vinkvelder osv på jobben. Det at jeg hadde kontroll over alt som skulle skje gjorde at angsten ikke ble så stor. Når så tilbakemeldingene var positive og arbeidsmiljøet ble bedre på jobben steg jo selvtilliten min i takt med det. Men det koster mye og en får mye pepper for å stikke seg for mye frem men for meg var det verdt det. Ja og så var vi jo to om det også da.

Vet ikke om dette er til noe særlig hjelp for deg, din sosiale angst er kanskje større enn min tross alt. Men den som intet våger intet vinner osv

Mvh

Skrevet

Kjenner meg så godt igjen her du. Jeg løste min sosiale "angst" med å gripe tyren med hornene. Jeg alierte meg med en kollega på jobben og begynte å arrangere høstfester, blåturer, vinkvelder osv på jobben. Det at jeg hadde kontroll over alt som skulle skje gjorde at angsten ikke ble så stor. Når så tilbakemeldingene var positive og arbeidsmiljøet ble bedre på jobben steg jo selvtilliten min i takt med det. Men det koster mye og en får mye pepper for å stikke seg for mye frem men for meg var det verdt det. Ja og så var vi jo to om det også da.

Vet ikke om dette er til noe særlig hjelp for deg, din sosiale angst er kanskje større enn min tross alt. Men den som intet våger intet vinner osv

Mvh

Utslett som ser ut som elveblest kan være utløst av angst, (nevrose eksem), men det kan også være et utslett utløst av gluten inntoleranse. Så sjekk deg for gluten allergi fordi disse eksemene er veldig like. Slike typer eksem kan ha en annen opprinnelse en angstutløst.

Bare ett tips, behøver abselutt ikke være gluten men kan jo sjekke for sikkerhets skyld.

Skrevet

Utslett som ser ut som elveblest kan være utløst av angst, (nevrose eksem), men det kan også være et utslett utløst av gluten inntoleranse. Så sjekk deg for gluten allergi fordi disse eksemene er veldig like. Slike typer eksem kan ha en annen opprinnelse en angstutløst.

Bare ett tips, behøver abselutt ikke være gluten men kan jo sjekke for sikkerhets skyld.

Hei og takk for svar, skjekket allergier og intoleranse flere ganger men de finner visst ikke noe annet enn pollenallergi. Selvom jeg lurer noen ganger på om det stemmer. Jeg tåler ikke hvitt brød noe særlig bra. Mens grovt rugbrød fungerer godt. Vet ikke om det har noe å si forhold til det med gluten.

Skrevet

Mvh

Hei og takk for svar!

Jeg har veldig sans for innstillingen din og jer på en måte midt oppe i det nå. Mindre preget av angst men samtidig skeptisk til å utfordre meg fordi jeg fortsatt frykter angsten. Det er en lang prsosess føler jeg. Flott å høre at du har skikkelig fremgang!

Kizza1365380506
Skrevet

Hei og takk for svar!

Jeg har veldig sans for innstillingen din og jer på en måte midt oppe i det nå. Mindre preget av angst men samtidig skeptisk til å utfordre meg fordi jeg fortsatt frykter angsten. Det er en lang prsosess føler jeg. Flott å høre at du har skikkelig fremgang!

Jeg prøvde en annen variasjon også og det var at jeg ikke måtte tro at alle var så opptatt av hva jeg gjorde og holdt på med. Hvorfor skulle jeg være mer interessant enn andre osv. Virket en stund det også da.

En annen ting er jo at en kan bruke angsten som en unnskyldning for å ikke være sosialt aktiv. Gjemme seg bak den på en måte.

Prøv liksom å overtale deg selv til å gjøre ting som er en utfordring. Begynn i det små.

Mvh

Skrevet

Hei Billy!

Jeg har brukt Ataraz noen ganger. Synes denne fungerer ganske bra egentlig. Selv om jeg holdt på å dette av stolen i latter, da legen skulle gi meg "allergi-pille" mot angst/uro.

Men så var det jo altså beroligende effekt også. Første gang jeg tok denne sov jeg meget godt og lenge.

Så jeg synes denne har fungert ok på angst/uro:)

Lykke til i arb.liv eller skole! :)

Klem fra,

Skrevet

Hei Billy!

Jeg har brukt Ataraz noen ganger. Synes denne fungerer ganske bra egentlig. Selv om jeg holdt på å dette av stolen i latter, da legen skulle gi meg "allergi-pille" mot angst/uro.

Men så var det jo altså beroligende effekt også. Første gang jeg tok denne sov jeg meget godt og lenge.

Så jeg synes denne har fungert ok på angst/uro:)

Lykke til i arb.liv eller skole! :)

Klem fra,

Takk for det Dory. Lykke til du også!

Skrevet

Jeg prøvde en annen variasjon også og det var at jeg ikke måtte tro at alle var så opptatt av hva jeg gjorde og holdt på med. Hvorfor skulle jeg være mer interessant enn andre osv. Virket en stund det også da.

En annen ting er jo at en kan bruke angsten som en unnskyldning for å ikke være sosialt aktiv. Gjemme seg bak den på en måte.

Prøv liksom å overtale deg selv til å gjøre ting som er en utfordring. Begynn i det små.

Mvh

Hei Kizza!

Ja jeg forsøker å oppdra meg selv til å tenke mer positivt og konstruktivt. Utfordrer meg litt hver dag. Gruer likevel for de store stegene. Betjene kunder i butikk og kjenne angst for angsten. Men det er vel en fase å komme over bare håper jeg. Takk for at du tok deg tid*s*

Kizza1365380506
Skrevet

Hei Kizza!

Ja jeg forsøker å oppdra meg selv til å tenke mer positivt og konstruktivt. Utfordrer meg litt hver dag. Gruer likevel for de store stegene. Betjene kunder i butikk og kjenne angst for angsten. Men det er vel en fase å komme over bare håper jeg. Takk for at du tok deg tid*s*

Du virker tøffere enn du tror selv så jeg er sikker på at det går greit. Ett lite steg om gangen. Man kan ikke hoppe før man kan gå vet du.

Krysser fingrene for deg!

Klem

Skrevet

Du virker tøffere enn du tror selv så jeg er sikker på at det går greit. Ett lite steg om gangen. Man kan ikke hoppe før man kan gå vet du.

Krysser fingrene for deg!

Klem

Tusen takk for inspirasjonen Kizza, klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...