Gå til innhold

Møte hos Verdens Barn

Anbefalte innlegg

Gjest kanskje adopsjon...

Er det noen flere her som skal på informasjonsmøte hos Verdens Barn denne uken? Vi lurer på det, men synes fortsatt det er litt ”skummelt”.

Hva slags informasjon får vi på slike møter? Hvordan synes de det er at vi har forsøkt andre løsninger? Vet ikke helt om adopsjon er det rette for oss…

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127525-m%C3%B8te-hos-verdens-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Adoptivmamma (kina)

Hei

Jeg vil tro at et informasjonsmøte er for å gi dere informasjon og svare på spørsmål, ikke for å gå inn på de enkelte pars private situasjon og "problematikk". Dette er jo en sak for de enkelte, men som man tar opp med rep. fra barnevernet.

Jeg tror ikke noen er ute for å dømme i en adopsjonssak, men for å se om de enkelte par har bearbeidet sin situasjon på en god måte, så man kan avgjøre om de som søker adopsjon er skikket til å bli foreldre til et adoptiv barn, som i utgangspunktet er i spesiell situasjon og trenger foreldre som er trygge og som bar bearbeidet de vanskelige valg.

Som sagt, jeg kan aldri tenke meg at VB kommer inn på slike ting på et Informasjonsmøte, så dere kan gå på et informasjonmøte med glede for å få høre om

Adopsjon.

sirka1365380541

Hei! Vi var på et sånt møte i regi av VB og det kan absolutt anbefales. Der møtte vi flere som var i samme situasjon - til vår store overraskelse var de helt vanlige mennesker som lurte på akkurat de samme tingene som oss selv:)

Hyggelige representanter fra VB fortalte om prosessen og litt om de enkelte land etc.

Absolutt nyttig å få med seg! Og så kan man bestemme seg for hva man vil etterpå...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...