Gå til innhold

Faen, at det går an! Blir hjernen helt blåst av ferie, tro?

Anbefalte innlegg

...av alle ting greide jeg å glemme koden på minibankkortet idag!

Stod på butikken for å betale varene, så fikk jeg fullstendig jernteppe! Prøvde et par ganger, men det var feil.

Så måtte jeg sette igjen varene, og dra hjem og lete om jeg hadde koden nedskrevet et sted. Det hadde jeg jo ikke, har nok fulgt instruksene på kodebrevet for godt. Skal aldri la være å skrive den opp igjen!

Etter flere forsøk i minibank og butikk, får jeg ikke flere.

Så nå må jeg innom banken 1.dag når vi har flyttet neste uke, for å få tilbake koden i en maskin de har.

Faen, altså! Hvordan går det an å glemme noe sånt? Kanskje ferieturen uka som var har blåst hjernen for all hukommelse?

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

Du får ikke igjen den gamle koden, men du må ringe så sender de deg en ny.. Det er det som er kjeldeig når man glememr koder (gjort det tre ganger sjøl etter mange nye kort og koder) at man må pugge den nye + at man har 100 koder fra før til mobil, nettbank, mail, pc osv osv..

Du får ikke igjen den gamle koden, men du må ringe så sender de deg en ny.. Det er det som er kjeldeig når man glememr koder (gjort det tre ganger sjøl etter mange nye kort og koder) at man må pugge den nye + at man har 100 koder fra før til mobil, nettbank, mail, pc osv osv..

Kommer ikke det an på hvilken bank du har? Opplevde en gang at en bestemt bankterminal (posten) nektet å godta koden min selv om jeg tastet riktig. Etter 3 forsøk ble tilgangen til kortet sperret i 24 timer, men så ble den åpnet igjen. Hjelper jo ikke Amber Sun da ettersom hun har glemt koden sin. :o)

Kommer ikke det an på hvilken bank du har? Opplevde en gang at en bestemt bankterminal (posten) nektet å godta koden min selv om jeg tastet riktig. Etter 3 forsøk ble tilgangen til kortet sperret i 24 timer, men så ble den åpnet igjen. Hjelper jo ikke Amber Sun da ettersom hun har glemt koden sin. :o)

Hm, håper det fungerer likt hos Handelsbanken, da.

Plutselig falt koden inn i hodet mitt, jeg tror ihvertfall det er riktig kode.

Får gjøre et forsøk imorgen, og se om 24timersregelen gjelder her også.

Håper det...

De kunne sendt meg en ny, men vi flytter på søndag, og da kan det bli tull med hvor det blir sendt, og om det kommer fram riktig osv. Typisk at det skjer en sånn gang...

Men nå tror jeg kanskje det var riktig kode som poppet opp i hodet mitt plutselig, håper det ihvertfall, så nå skal jeg prøve etter 24 timer som Lillemus skrev gikk i Postbanken. Kanskje Handelsbanken også har en sånn tidsfrist.

Ellers blir det bankbesøk som det første jeg gjør neste mandag.

Annonse

Det har skjedd meg også.

Tenk ikke for mye på koden for plutselig detter den ned i hodet ditt igjen når du minst tenker på den

Det var det som skjedde også...plutselig poppet koden opp igjen i hodet, (tror ihvertfall nokså sikkert at det er riktig kode), men nå får jeg ikke flere forsøk. Prøvde litt for febrilsk og for fort, skulle ha ventet noen timer med å prøve. Var jo helt skjelven på hendene..

Men jeg skal gjøre et nytt forsøk imorgen etter 24 timer, som Lillemus skrev gikk i Postbanken, håper at det går igjen da.

Hvis ikke, blir det bankbesøk neste mandag morgen. Vil ikke at de skal sende meg koden, for det blir midt i adresseendring i forbindelse med flyttingen til helgen...

Har vært utsatt for akkurat det samme sjøl. men det var hjemme i gangen hos svigers da jeg skulle låse meg inn og slru av alarmen med pin-kode... :o(

oj, tenker det ga lyd, ja!

Det er ikke noe særlig å glemme sånne ting. Og den underlige følelsen av tomhet i hodet når jernteppet kommer...det kjentes omtrent som å ha et stort hulrom fylt av bomull der...skikkelig ekkelt -

Har vært utsatt for akkurat det samme sjøl. men det var hjemme i gangen hos svigers da jeg skulle låse meg inn og slru av alarmen med pin-kode... :o(

*Hehe* Jeg har ikke noe problem med å taste koden på alarmen, men hvis jeg skal fortelle noen hva den er så aner jeg ikke. Jeg har tydeligvis bare memorert hvilke taster jeg skal trykke på! :o)

*Hehe* Jeg har ikke noe problem med å taste koden på alarmen, men hvis jeg skal fortelle noen hva den er så aner jeg ikke. Jeg har tydeligvis bare memorert hvilke taster jeg skal trykke på! :o)

Takk for tipset om 24 timer, Lillemus!

Prøvde igjen idag, og det gikk! Puhh...så kan jeg likevel bruke kortet uten å få ny kode. :)

Forresten, det med å memorere knappene er det jeg også pleier, derfor taster jeg etter "bildet" jeg har i hodet. Men igår begynte jeg å tenke på hvilke tall koden egentlig var, og dermed kom jernteppet...

Moralen må være: tast uten å tenke for mye :)

Takk for tipset om 24 timer, Lillemus!

Prøvde igjen idag, og det gikk! Puhh...så kan jeg likevel bruke kortet uten å få ny kode. :)

Forresten, det med å memorere knappene er det jeg også pleier, derfor taster jeg etter "bildet" jeg har i hodet. Men igår begynte jeg å tenke på hvilke tall koden egentlig var, og dermed kom jernteppet...

Moralen må være: tast uten å tenke for mye :)

Funker bra det, så lenge du ikke kommer til en terminal som har tastaturet opp-ned...!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...