Gå til innhold

Leger og avhegnighetsdannende medikamenter

Anbefalte innlegg

Gjest søvnløs3425
Skrevet

Etter å ha lest innlegget Somadril, så fikk det meg til å reagere kraftig.

Jeg sliter angst og depresjon.

Har brukt forskjellige medikamenter til å dempe angsten, uten stort resultat.

Jeg har i det siste fått problemer med smerter i ryggen av anspenhet.

Får ingen smertestillende til dette formål, fordi det er mye alternativt en kan gjøre i følge den nye legen min.

Ærlig talt! Når du sitter der og har det helt forbanna jævlig, eneste du kan tenke på er å kjøre en drill gjennom hode. Når ryggsmerten kommer i tilegg, så blir du ikke akkurat noe bedre av det.

Da sitter du ikke akkurat der og tenker: "Ja, nå skal jeg gå me en tur eller ta meg et bad, kanskje meditere? Slik at jeg får mindre smerter i ryggen."

Jeg mener, hvor dum må en være for å ikke kunne klare å skjønne at f.eks en vanlig forkjølelse er et helvete for en med psykiske problemer? For å ikke snakke om jævlige smerter i ryggen hver eneste dag.

Jeg er desutten drittlei av den måten en blir behandlet på. Det å bare høre: "Du får ikke smertestillende fordi de er avhegnighetsdannende,(du kan heller gå en tur i skogen eller ta deg et bad, det hjelper.)" Får en til å føle seg som dritt, rett og slett.

Som en taper, en kriminell eller narkoman.

Jeg har brukt valium i to år nå, jeg bruker det kanskje to ganger i uken maks, enda mindre. Er ikke avhegnig av det, men det er ingen unnskylding for at jeg skal få lov til å benytte meg av smertestillende.

Tobakk er jo like avhegnighetsdannende og kanskje mer enn heroin, men det selges i butikker til unger over 18år. Hva er det da som er så farlig med smertestillende i en tidbegrenset periode? Som kan faktisk øke livskvaliteten?

Jeg syns rett og slett at systemet er fullstendig latterlig. Jeg blir kvalm.

Skrevet

Helt enig med deg, mange leger er for opptatt av den boklige lære istede for å bruke litt menneskekunnskap og innlevelse i den andres situasjon.Tror heller ikke at en kur med smertestillende setter deg i en risikogruppe for å bli avhengig av det. Men hva vet vel jeg i forhold til en leges autoritet er jeg jo blank jeg også. Det er nærmest blitt ett hysteri blandt leger dette å ikke skrive ut vanedannende medisiner, jeg tror de fleste uten rusproblemer selv har vett og forstand nok til ikke å misbruke det eller sette seg selv i en situasjon som kan forårsake en avhengighet.

Skrevet

Helt enig med deg, mange leger er for opptatt av den boklige lære istede for å bruke litt menneskekunnskap og innlevelse i den andres situasjon.Tror heller ikke at en kur med smertestillende setter deg i en risikogruppe for å bli avhengig av det. Men hva vet vel jeg i forhold til en leges autoritet er jeg jo blank jeg også. Det er nærmest blitt ett hysteri blandt leger dette å ikke skrive ut vanedannende medisiner, jeg tror de fleste uten rusproblemer selv har vett og forstand nok til ikke å misbruke det eller sette seg selv i en situasjon som kan forårsake en avhengighet.

Det er noe spesielt med Somadril, da. Folk med angst, som for første gang får Somadril (på grunn av ryggplager, for eksempel) kan risikere (!) en utrolig deilig og uvanlig avslapping med Somadril.

"Du sitter i garnet på ei uke!" sa en jeg stoler på til meg. Så jeg kastet esken med Somadril som jeg hadde fått for ryggsmerter. Legen var ung og ny og kjente meg ikke. Angsten min syns ikke! Jeg tror angstnevrotikere, og folk som har gått i åresvis med stor anspenthet, tar en stpr risk med å prøve seg på Somdaril

Er du en helt vanlig person uten angst, men "bare en dårlig rygg", kan man vel prøve seg. Men sånn virker ikke du, for å være ærlig.

Og sånn er ikke jeg, heller. Derfor tør jeg ikke ta Somadril. Selv når ryggen er smertefull.

Faktisk tøyer jeg, og trfener, litt, når ryggen er smertefull.

Selv om jeg har angst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...