Gå til innhold

Hvordan ser julen din ut ?

Anbefalte innlegg

Man blir virkelig i julestemning av alt julepratet her så jeg smeller igang ennå en fu...

Hvordan vil julen din komme til å se ut ?

Selv så pyntes det i beggynnelsen av desember, med gardiner og nisser.

Har tre lyslenker til utetreet i år så det blir nydelig.

Terassen har en slank pen lenke på taket og garasjen har fått en slik lenke i år med lysende snøkrystaller på.

Bor i mørke skogen så det blir sikkert nydelig.

På julaften kommer vi ant. å spise middag sammen med fam. hos mamsen min og dra hjem etterpå til kveldskos.

Gavetid :) Ser for meg i ny pysjamas med varm julegløgg sittende meg barna i soffan...for dems nye game cube skal plugges inn i stuetv.

Gleder meg som et barn til jul i år :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127597-hvordan-ser-julen-din-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Julen begynner 21 desember i år med at jeg setter meg på flyet hjem, så blir det noen dager med å hjelpe mamma med julebakst, evt handle inn de aller siste juledagene, og generelt bare slappe av, hilse på gamle venner.

Lille julaften kveld hentes juletreet (ekte selvsagt) inn og pyntes, sammen med resten av huset og vi ser Grevinnen og Hovmesteren.

På julaften må vi se Tre Nøtter Til Askepott, vi spiser grøt til lunsj, så går vi på kirkegården og tenner lys på familiegraven samt en liten grav vi har i hagen til de to døde kattene våre.

Vi begynner å åpne gavene rundt 20-21, alle åpner én og én så det tar litt tid og vi strekker det ut så langt det lar seg gjøre. Vi har pyntet oss selvsagt, julemusikk i bakgrunnen, noe godt å drikke og julekonfekt å tygge på underveis. Når vi er ferdige spiser vi et stort koldtbord som ble laget tidligere (det samme koldtbordet går igjen som felles frokost og evt kveldsmat i romjulen, fyller på etterhvert da).

Vi spiser altså ingen ordentlig middag på julaften, da vil vi ha fri fra matlaging. Dessuten er Mamma fransk, og i de fleste land er ikke julaften noen spesiell dag, 1. juledag derimot spiser vi stor kalkun med masse godt tilbehør. Gjennom hele julen spiller vi mye sammen, mest kunnskapsspill og prøver å gjøre mest mulig sammen, særlig siden jeg ikke er hjemme så ofte lenger. Utrolig koselig, og jeg gleder meg veldig!

Julen begynner 21 desember i år med at jeg setter meg på flyet hjem, så blir det noen dager med å hjelpe mamma med julebakst, evt handle inn de aller siste juledagene, og generelt bare slappe av, hilse på gamle venner.

Lille julaften kveld hentes juletreet (ekte selvsagt) inn og pyntes, sammen med resten av huset og vi ser Grevinnen og Hovmesteren.

På julaften må vi se Tre Nøtter Til Askepott, vi spiser grøt til lunsj, så går vi på kirkegården og tenner lys på familiegraven samt en liten grav vi har i hagen til de to døde kattene våre.

Vi begynner å åpne gavene rundt 20-21, alle åpner én og én så det tar litt tid og vi strekker det ut så langt det lar seg gjøre. Vi har pyntet oss selvsagt, julemusikk i bakgrunnen, noe godt å drikke og julekonfekt å tygge på underveis. Når vi er ferdige spiser vi et stort koldtbord som ble laget tidligere (det samme koldtbordet går igjen som felles frokost og evt kveldsmat i romjulen, fyller på etterhvert da).

Vi spiser altså ingen ordentlig middag på julaften, da vil vi ha fri fra matlaging. Dessuten er Mamma fransk, og i de fleste land er ikke julaften noen spesiell dag, 1. juledag derimot spiser vi stor kalkun med masse godt tilbehør. Gjennom hele julen spiller vi mye sammen, mest kunnskapsspill og prøver å gjøre mest mulig sammen, særlig siden jeg ikke er hjemme så ofte lenger. Utrolig koselig, og jeg gleder meg veldig!

Høres skikkelig koselig ut så....god jul :)

Gjest gleder meg til jul

reiser hjem den 17. så blir det mye besøk av venner og familie.

lillejulaften pyntes juletreet. ungan får styre fritt, den ksal være barnslig og ungene skal være stolte!

julaften samles hele familien til middag i 4 tia. bruker lang tid på å spise!

så rydder vi, og har dessert! jordbærbløtkake! og sjokolade og potetgull til barna!

julenissen bruker å komme rundt 6-7 tia. da deler han ut en sekk med gaver. etter at han e dratt så deler eldste mann i huset ut resten av gavene, og vi åpner og koser oss! vi åpner samtidig, da vi er ganske mange og ellers aldri hadde blitt ferdig!

resten av kvelden er det bare kakekos og prøving av klær man har fått og lignende.

Kizza1365380506

Vi begynner å pynte huset 1. søndag i advent.

Så har vi juleverksted 3. søndag i advent.

Pynter juletreet lille julaften.

Skal til min niese, mann og barn julaften.

Skal ha hele familien til brunch 1. dag (koldtbord)

Slapper av 2. dag

Mvh

Annonse

Hold opp å snakk om jula da. Jeg gruer meg skikkelig og blir egentlig kjempedeppa av å lese om det.

Jeg skal ligge hjemme på senga mi og gumle kald ribbe og drikke cola hele jula.

Prøver å late som det ikke er noen jul i år.

Uff da, det var da ikke koselig :(

Er det ingen sted hvor du kan og vil dele kosen som det tross alt kan være i julen da ?

Ønsker deg en god jul jeg iallefall :)

Gjest juleglede

Hold opp å snakk om jula da. Jeg gruer meg skikkelig og blir egentlig kjempedeppa av å lese om det.

Jeg skal ligge hjemme på senga mi og gumle kald ribbe og drikke cola hele jula.

Prøver å late som det ikke er noen jul i år.

andre må vel få lov å glede seg selv om ikke du gjør det?! kan være lurt å ikke lese innleggene om jul hvis det er deprimerende!

Nei, jeg skal være i den nye leiligheten min og jeg tror jeg blir alene julaften

Ja, var det deg som bøy så ille her forleden eller ?

Ny leilighet...da må du jo bare smelle til med et nydelig juletre da (tips : masse små lys og bare kulepynt )

Kanskje du kjenner noen som også blir sittende alene, slik at du kan be noen hjem til deg ?

Annonse

Ja, var det deg som bøy så ille her forleden eller ?

Ny leilighet...da må du jo bare smelle til med et nydelig juletre da (tips : masse små lys og bare kulepynt )

Kanskje du kjenner noen som også blir sittende alene, slik at du kan be noen hjem til deg ?

Nei, alle jeg kjenner skal til familien sin så det er nok bare meg men som sagt, kanskje jeg drar på sykehusbesøk.

Nei, alle jeg kjenner skal til familien sin så det er nok bare meg men som sagt, kanskje jeg drar på sykehusbesøk.

Du kan jo melde deg for å hjelpe til på et julearrangement for noen, men det har du sikkert allerde hatt som tema, og avskrevet ;-)

-Julegardiner på kjøkkenet 30.11, samt adventsstake®.

-Pynter stort sett resten av huset 22.12, og juletreeet 23.12.

- Hele slekta hjem til oss som vanlig 24.12.

- 1. og 2 juledag bort i famileselskap.

- 3. juledag,juleselskap m/venner hos oss. 14 stk.

- Nyttårsaften er vi bedt bort.

Så skal jeg ha fri HELE julen, og bare stå/gå på ski, kose meg og stappe i meg mat og marsipan.

Hjemme hos oss var det alltid moren min som stod på før jul. Hun laget julefeiringer barn bare kan drømme om så jeg har tatt med meg det til mitt eget. Vi begynner tidlig i desember med både baking og alt som hører med, men det blir litt spesielt i år siden moren min skal ha en stor operasjon med påfølgende cellegift. Vi har derfor roet litt ned med forberedelsene i år og konsentrert oss litt om det.

Men vi har invitert til julefeiring hos oss og regner med at alt skal være strøkent her til en flott julefeiring. Det blir i alle fall fullt hus her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...