Gå til innhold

Ikke adoptert, men...

Anbefalte innlegg

Gjest morbaremor

Jeg har en sønn som har en afrikansk far, og ergo så er da sønnen min mørkhudet(mulatt). Han har ingen kontakt med sin far, og har heller aldri hatt det.(men er vokst opp med en far, som ikke er biologisk naturligvis)

Saken er den at (sønnen min er 11 år) han har et par gutter i klassen som mobber og er frekk i kjeften....de sier ting som: har du ikke vaska deg eller, du er møkkete! og oii, vi glemte og hive **** i søppelet før vi gikk ut og kastet det!

Dette sårer jo helt klart ****!! Han har masse venner, og vanker sammen med en fast vennegruppe, er kjempe sosial og selvtillitten er det ingen ting og si på!

Jeg har nå tenkt til og ringe til klasseforstanderen, og ta denne mobbingen opp med henne! syns denne type mobbing er skikkelig stygg, og ikke minst rasistisk relatert....

Vet ikke om dette er rette forumet og søke råd på, men prøver likevel!

Det er sikkert mange av dere som har mørkhudet barn her inne...

Over reagerer jeg?

Hvordan takler dere det om deres barn blir mobbet på denne måten?

Bør jeg ta dette opp med klasseforstanderen?

Kjenner at jeg blir kjempesint, og har mest lyst til og ta disse guttene i nakken, og virkelig fortelle de et alvorsord...men skjønner jo at det ikke er rette måten og gå frem på!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127602-ikke-adoptert-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

Det er utrolig trist å høre det du forteller, og jeg synes absolutt ikke du overdriver !!!

Du bør absolutt ta kontakt med klasseforstanderen slik at de kan få en slutt på dette. Sønnen din skal slippe å høre slike kommentarer uimotsagt.

Jeg har ikke noe erfaring med dette, da min lille kineserinne kun er to år enda, men jeg skjønner at det kan komme etterhvert. Jeg har hørt at det finnes endel tiltak skolene kan sette inn i forhold til temaet mobbing, og at mye av dette virker.

Stå på- ikke gi opp, krev hjelp fra skolen, ta evnt. kontakt direkte med foreldrene til de som plager sønnen din.

Håper det bedrer seg.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127602-ikke-adoptert-men/#findComment-776267
Del på andre sider

Hei!

Vår sønn som er 7,5 år opplevde å få slike sårende rasistiske bemerkninger slengt etter seg i høst da han begynte på ny skole. Dette var spisoder som hendte i skoletiden, slik at vi som foreldre hadde null kontroll med det.

Vi tok det opp med klasseforstander og rektor så snart vi fikk greie på hva som foregikk. Responsen var umiddelbar: Dette skal ikke gutten tåle! Vi har nulltoleranse for mobbing - især rasistisk motivert mobbing.

Tiltakene som ble satt i verk på skolen var bla. styrket inspeksjon i friminuttene og ved skolebuss - avgang. I tillegg ble temaet mobbing tatt opp i alle klasser, rektor var selv inne i de klassene hvor "mobberne" befant seg. Etter kort tid opphørte mobbingen, noe som viser at dette er viktig å kvele i startfasen.

Jeg skjønner godt at du blir sint. Det er helt en naturlig og sunn reaksjon.

Dersom det er slik at du ser/ hører at slik mobbing foregår, tror jeg faktisk at det kan være riktig å der og da ta tak i guttene og snakke med dem. Tror det er det eneste som nytter, å la de få se og merke at vi som er rundt dem faktisk reagerer på deres oppførsel overfor andre. Og om det ikkehjelper, kontakte foreldrene deres.

Ta det også for all del opp med læreren, og nytter det ikke med klasseforstander, så gå til rektor.

Hilsener fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127602-ikke-adoptert-men/#findComment-776285
Del på andre sider

Gjest adoptivmammaen

Hei!

Vår sønn som er 7,5 år opplevde å få slike sårende rasistiske bemerkninger slengt etter seg i høst da han begynte på ny skole. Dette var spisoder som hendte i skoletiden, slik at vi som foreldre hadde null kontroll med det.

Vi tok det opp med klasseforstander og rektor så snart vi fikk greie på hva som foregikk. Responsen var umiddelbar: Dette skal ikke gutten tåle! Vi har nulltoleranse for mobbing - især rasistisk motivert mobbing.

Tiltakene som ble satt i verk på skolen var bla. styrket inspeksjon i friminuttene og ved skolebuss - avgang. I tillegg ble temaet mobbing tatt opp i alle klasser, rektor var selv inne i de klassene hvor "mobberne" befant seg. Etter kort tid opphørte mobbingen, noe som viser at dette er viktig å kvele i startfasen.

Jeg skjønner godt at du blir sint. Det er helt en naturlig og sunn reaksjon.

Dersom det er slik at du ser/ hører at slik mobbing foregår, tror jeg faktisk at det kan være riktig å der og da ta tak i guttene og snakke med dem. Tror det er det eneste som nytter, å la de få se og merke at vi som er rundt dem faktisk reagerer på deres oppførsel overfor andre. Og om det ikkehjelper, kontakte foreldrene deres.

Ta det også for all del opp med læreren, og nytter det ikke med klasseforstander, så gå til rektor.

Hilsener fra

Så flott at de har greid å ordne opp på skolen hos sønnen din, Mamta. Det viser bare at det nytter å si ifra, og få tatt det onde ved roten... Og også at det må gjøres så tidlig som mulig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127602-ikke-adoptert-men/#findComment-776358
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...