Gå til innhold

Middag jeg ikke spiser- hjelp

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet nå

Fredag skal vi på middag til svigermor. Hun serverer pinnekjøtt (ugh). Hva skal jeg finne på for å slippe å spise denne trøndermaten? Jeg grøsser bare ved tanken. Ikke vil jeg være uhøflig heller da. Skal jeg ta med ei hel ei med akkevitt for å overdøve smaken og la det stå til?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127633-middag-jeg-ikke-spiser-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Iznowgood

18

• Ulv I Faarikaal

9

• vin

5

• Pappa Bjørn

4

Gjest Tutleguri

??? Er du helt tullerusk, menneske? Pinnekjøtt er jo nommenomm!!

Men dersom du ikke liker det, kan du vel bare gafle i deg tilbehøret, og smugle pinnekjøttet bit for bit over på noen andre sin tallerken.

Tar du med litt ekstra akevitt og byr velvillig av denne, er sjansene også store for at pinnekjøttsmuglingen går ubemerket hen.

Gjest pinnekjøtt er fælt!

nei, jeg liker heller ikke pinnekjøtt. og det er jo mange som ikke gjør det. jeg sa ifra første gangen svigers hadde det. etter det har jeg fått biff hver gang dem eter pinnekjøtt! så si ifra litt før så lager dem nok noe enkelt til deg!

Gjest Tutleguri

Pinnekjøtt er da ikke trøndermat? Er det ikke vestleningene som absolutt skal ha dette sauekjøttet til jul da?

Stemmer, det. Og det er rart med det - når vi har fått dette hver enda julaften fra vi var så små at vi ikke kunne hele bæ bæ lille lam utenat engang, så er det fort gjort å glemme at det er ribbebein vi sitter og gnasker på.

Mmmm.....

Annonse

Har ingen gode forslag, annet enn å si at jeg føler med deg. Min Stavanger-kjæreste er selv vant til pinnekjøtt som julemat, noe jeg synes er aldeles grusomt og uspiselig. Heldigvis har svigermor skjønt dette, og steker kalkunbryst til meg. Kanskje du skal hinte litt du også?

Gjest uten signatur

Du blir jo mett på poteter og kålrabistappe også! hehe... Tilbehøret er godt det vet du!

Og så tar du litt pinnekjøtt, som du ikke spiser opp.

Du kan selvfølgelig finne opp en allergi. Men det beste er å si det som det er. Løgner, hvite og sorte, får du gjerne midt i fleisen senere. Og det er flaut.

Annonse

Du blir jo mett på poteter og kålrabistappe også! hehe... Tilbehøret er godt det vet du!

Og så tar du litt pinnekjøtt, som du ikke spiser opp.

Du kan selvfølgelig finne opp en allergi. Men det beste er å si det som det er. Løgner, hvite og sorte, får du gjerne midt i fleisen senere. Og det er flaut.

Å kjære vene, er det vanlig med kålrabistappe til?? Nei nå er jeg ille ute for jeg spiser ikke dèt heller.

Alle vet at jeg ikke eter sau, og allerminst kokte ribbein av dette dyret. Det får meg til å tenke på våte ullsokker.

Har ingen gode forslag, annet enn å si at jeg føler med deg. Min Stavanger-kjæreste er selv vant til pinnekjøtt som julemat, noe jeg synes er aldeles grusomt og uspiselig. Heldigvis har svigermor skjønt dette, og steker kalkunbryst til meg. Kanskje du skal hinte litt du også?

Kanskje du skal hinte litt du også?

Ja, noe må jeg gjøre, enten sånn eller slik.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...