Gå til innhold

Middag jeg ikke spiser- hjelp

Anbefalte innlegg

Anten får du venne deg til å like det gode pinnekjøttet, eller så får du (evt, mannen din) si fra på forhånd. Begynner du først å late som om det er ok, må du tvinge deg til å spise pinnekjøtt i evoinnelig tid framover...

spise pinnekjøtt i evoinnelig tid framover...

Åneida, jeg skal nok finne på noe...

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Iznowgood

18

• Ulv I Faarikaal

9

• vin

5

• Pappa Bjørn

4

Salat til pinnekjøtt? Er du gal ;o)

Kålrabistappe. Noen har også poteter i tillegg, slik som meg ;-)

Ta med deg nok å drikke. Akevitt går greit ;o)

Kålrabistappe. Noen har også poteter i tillegg, slik som meg ;-)

Nå sitter jeg fint i det, jeg spiser ikke kålrabistappe heller.

Annonse

Annonse

Men det er jo så godt! Jeg får vann i munnen...mmm

Kan du ikke spise poteter og saus? En bittelitten kjøttbit klarer du vel å få ned? Også forsyner du deg grovt av desserten og stopper på Shell på vei hjem og kjøper en grillpølse med alt.

Du burde virkelig skamme deg.

Regner med at du er voksen siden du har svigermor, selv om innlegget ditt virker rimelig barnslig, og når en er voksen spiser man av høflighet det som blir satt på bordet og ikke "sipper" at dette liker jeg ikke.

Dessuten er pinnekjøtt en rett som i dag er helt vanlig over hele norge.

Det er vanlig å sette ting man siterer i hermetegn for å skille det fra det man selv skriver. Innleggene dine blir en sann røre.

"Det er vanlig å sette ting man siterer i hermetegn for å skille det fra det man selv skriver."

Neida.

"Innleggene dine blir en sann røre."

Nå tenker jeg det ser bedre ut.

Regner med at du er voksen siden du har svigermor, selv om innlegget ditt virker rimelig barnslig, og når en er voksen spiser man av høflighet det som blir satt på bordet og ikke "sipper" at dette liker jeg ikke.

"Du burde virkelig skamme deg."

Hvorfor? Fordi jeg ikke liker enkelte sorter kjøtt som er tilberedt på en slik måte at jeg ikke finner det spiselig?

"Regner med at du er voksen siden du har svigermor, selv om innlegget ditt virker rimelig barnslig,"

Du må gjerne forklare hva som var barnslig med innlegget mitt. Formuleringen eller innholdet?

"og når en er voksen spiser man av høflighet det som blir satt på bordet"

Hvorfor kobler du sammen det å være høflig med det å spise mat en ikke overhodet liker?

"og ikke "sipper" at dette liker jeg ikke."

Vel, jeg sipper ikke. Jeg spurte om råd for å ikke virke uhøflig når jeg sier ifra at dette spiser jeg ikke.

"Dessuten er pinnekjøtt en rett som i dag er helt vanlig over hele norge."

Kanhende dèt. I min familie )på min side) har vi aldri spist sau i noen form.

Hadde jeg tilfeldigvis spist middag hos noen, hadde jeg spist litt for skams skyld. Men det er noe annet med svigerforeldre. De vil bli lei seg om du sier om noen år at du ikke liker pinnekjøtt. Så hun bør si fra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...