Gå til innhold

Middag jeg ikke spiser- hjelp

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Du burde virkelig skamme deg.

Regner med at du er voksen siden du har svigermor, selv om innlegget ditt virker rimelig barnslig, og når en er voksen spiser man av høflighet det som blir satt på bordet og ikke "sipper" at dette liker jeg ikke.

Dessuten er pinnekjøtt en rett som i dag er helt vanlig over hele norge.

herregud.. det er det dummeste jeg har hørt! ; ) Liker man ikke så liker man ikke..

Spiser du ALT du da eller? Liker ikke rakefisk.. eller snegler, og det nekter jeg å spise! barnslig fordi man ikke spiser ting man ikke liker.. ? javel, da er jeg barnslig!

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Iznowgood

18

• Ulv I Faarikaal

9

• vin

5

• Pappa Bjørn

4

herregud.. det er det dummeste jeg har hørt! ; ) Liker man ikke så liker man ikke..

Spiser du ALT du da eller? Liker ikke rakefisk.. eller snegler, og det nekter jeg å spise! barnslig fordi man ikke spiser ting man ikke liker.. ? javel, da er jeg barnslig!

Jeg tror at de som serverer rakfisk eller snegler til gjestene sine neppe forventer at alle skal spise det.

Det blir noe annet om en ikke rører riskremen eller kålrabistappen. Smak og behag er selvsagt subjektivt, men likevel mener jeg det finnes noen matretter som er så spesielle på smak eller konsistens at det er mer "akseptert" ikke å spise dem.

Slik sett er snegler, hundekjøtt og meitemark gode eksempler. Og rakfisk - som lukter død og fordervelse.

Vi har noen venner som ber til rakafiskfest hvert år. Jeg hater rakafisk, men jeg tar en liten bit og mye tilbehør og så smugler jeg den lille biten over på mannen min sin tallerken hvis jeg har mulighet. Alle de andre spiser med god appetitt og jeg orker ikke si at jeg hater det. I år tok jeg en liten bit og holdt på å spy.

Pleier å spise en pølse i brød rett før vi drar ditt (-:

Men pinnekjøtt er nam, nam altså. Hadde svigers på dette for 2 år siden - og det var siste gang. De sa de syns det var godt, men hvorfor spiste de ikke noe da?

Du burde virkelig skamme deg.

Regner med at du er voksen siden du har svigermor, selv om innlegget ditt virker rimelig barnslig, og når en er voksen spiser man av høflighet det som blir satt på bordet og ikke "sipper" at dette liker jeg ikke.

Dessuten er pinnekjøtt en rett som i dag er helt vanlig over hele norge.

Du burde virkelig skamme deg. Regner med at du er voksen siden du har svigermor, selv om innlegget ditt virker rimelig barnslig, og når en er voksen spiser man av høflighet det som blir satt på bordet og ikke "sipper" at dette liker jeg ikke.

HEI!

Dette innlegget provoserer meg virkelig.

Jeg har problemer med å spise enkelte ting, det kan være så styggt at jeg brekker meg når jeg spiser det.

Det finnes virkelig mange som ikke liker ting.

Da syns jeg selv at det grusomt å presse i seg maten for å være høfflig.

Det gjør hvertfall ikke jeg!

Gjør du det selv??

Annonse

Du er gæærn, ass, pinnekjøtt er det aller beste jeg veit!!! ;o)

Kan du ikke bare spise før du kommer dit, da? Eller ta med deg en Grandiosa eller noe som kan varmes oppe fort? Eller simpelthen bare spise poteter og kålabistappe? er forsåvidt helt greit å si at man ikke spiser pinnekjøtt, dersom man bare sier det på en høflig måte.

Gjest jhsjajgbaj

Her i Nordland??? Jeg er selv fra Nordland og her 99% av de jeg vet om ribbe. Pinnekjøtt er ikke vanlig i Nord-Norge.

De jeg kjenner spiser pinnekjøtt...i nordland!

Stort sett alle....!

Kansje det er forsjell på hvor i nordland da???

Jeg forstår deg godt jeg. Det er altså så mange der ute som ikke klarer å forstå at sauer lager man klær av, ikke mat.

Jeg blir skremt av dette hysteriet rundt pinnekjøtt. Jeg trodde ikke det kunne være så mye mentale forstyrrelser i de tusen hjem at dette kunne blitt en salgsvare.

Det er en syk, syk verden vi lever i!

Annonse

Jeg forstår deg godt jeg. Det er altså så mange der ute som ikke klarer å forstå at sauer lager man klær av, ikke mat.

Jeg blir skremt av dette hysteriet rundt pinnekjøtt. Jeg trodde ikke det kunne være så mye mentale forstyrrelser i de tusen hjem at dette kunne blitt en salgsvare.

Det er en syk, syk verden vi lever i!

Jeg ser at min innlegg var ufullstendig og svært lite treffende da jeg har utelatt mye.

Jeg mener jo selvsagt at de som spiser fårikål er minst like sinnslidende som de som spiser pinnekjøtt.

Nok en gang, beklager mitt ufullstendige innlegg.

Jeg ser at min innlegg var ufullstendig og svært lite treffende da jeg har utelatt mye.

Jeg mener jo selvsagt at de som spiser fårikål er minst like sinnslidende som de som spiser pinnekjøtt.

Nok en gang, beklager mitt ufullstendige innlegg.

Oi ; hva er jeg da som spiser sauehoder??

;o)

Pinnekjøtt er da ikke trøndermat? Er det ikke vestleningene som absolutt skal ha dette sauekjøttet til jul da?

Pinnekjøtt var en ukjend rett for meg da jeg vokste opp Vestlandet, men i dag bruker storparten det julaften, tror jeg. Lutefisk var vanlig før, og det fikk ikke jeg ned. Men jeg holdt meg til det deilige tilbehøret: melkesuppe, melkekaker, potetkaker, lefser m.m.

Jeg tror at de som serverer rakfisk eller snegler til gjestene sine neppe forventer at alle skal spise det.

Det blir noe annet om en ikke rører riskremen eller kålrabistappen. Smak og behag er selvsagt subjektivt, men likevel mener jeg det finnes noen matretter som er så spesielle på smak eller konsistens at det er mer "akseptert" ikke å spise dem.

Slik sett er snegler, hundekjøtt og meitemark gode eksempler. Og rakfisk - som lukter død og fordervelse.

"Jeg tror at de som serverer rakfisk eller snegler til gjestene sine neppe forventer at alle skal spise det.

Det blir noe annet om en ikke rører riskremen eller kålrabistappen. Smak og behag er selvsagt subjektivt, men likevel mener jeg det finnes noen matretter som er så spesielle på smak eller konsistens at det er mer "akseptert" ikke å spise dem."

Hvem skal definere hva som skal aksepteres? Jeg spiser heller snegler og rakfisk enn sau og kålrabistappe. Pysete, jeg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...