Gå til innhold

Middag jeg ikke spiser- hjelp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Iznowgood

18

• Ulv I Faarikaal

9

• vin

5

• Pappa Bjørn

4

herregud.. det er det dummeste jeg har hørt! ; ) Liker man ikke så liker man ikke..

Spiser du ALT du da eller? Liker ikke rakefisk.. eller snegler, og det nekter jeg å spise! barnslig fordi man ikke spiser ting man ikke liker.. ? javel, da er jeg barnslig!

Men det vet vi da allerede, Pricilla. :)

Kjæresten din burde ymte frempå at du ikke klarer å spise pinnekjøtt. Enten blir det tatt ille opp, eller du får servert noe annet. Eller så får du servert det samme som de andre. Men da vet hun at du ikke liker det, og hun har fått valget.

Hvis alle i slekta liker det, kan det jo hende hun ikke tenker på det, og blir såret fordi hun føler hun har bommet med valget av rett?

Annonse

Ulv I Faarikaal

Nå regner jeg med å få så hatten passer.... jeg spiser ikke kålrabistappe heller.

Jeg får håpe at akkevitten passer til potetene ;-)

Jeg er litt faschinert over at voksne mennesker sier at de ikke liker mat, akkurat som unger.

Er de stolte av å ikke like mat? Jeg har sett små unger rundt et bord hvor plutselig den ene ikke liker et eller annet, og så plutselig liker ikke de andre det heller.

Jeg er litt faschinert over at voksne mennesker sier at de ikke liker mat, akkurat som unger.

Er de stolte av å ikke like mat? Jeg har sett små unger rundt et bord hvor plutselig den ene ikke liker et eller annet, og så plutselig liker ikke de andre det heller.

"Jeg er litt faschinert over at voksne mennesker sier at de ikke liker mat, akkurat som unger."

*ler*

"Er de stolte av å ikke like mat? "

Jeg klarer ikke å gi deg noe fornuftig svar på det du skriver... Helt alvorlig.

Hær i nordland spiser alle

pinnekjøtt.

Kan ikke si det er vestlands mat......!

Fra VG

"Pinnekjøtt

Navnet pinnekjøtt kommer av tilberedningsmåten av denne typiske vestlandsretten. Saltet eller røkt er en smaksak. Kjøttet skal dampes over bjerkepinner som du fjerner barken på. Det er viktig for ellers blir kjøttet helt sort. En kjele med rist gjør selvsagt samme nytten, selv om kanskje noe av sjarmen og smaken mangler.

29 % nordmenn spiser pinnekjøtt på julaften"

Er selv fra Nordland og har aldri fått med meg at pinnekjøtt er vanlig der.

Ulv I Faarikaal

"Jeg er litt faschinert over at voksne mennesker sier at de ikke liker mat, akkurat som unger."

*ler*

"Er de stolte av å ikke like mat? "

Jeg klarer ikke å gi deg noe fornuftig svar på det du skriver... Helt alvorlig.

Hvorfor fokuserer enkelte voksne så VELDIG på ting de ikke liker og holder lange prekener over hvor vondt visse typer mat smaker? Det er slik barn gjør.

Jeg kjenner et par stykker og kvier meg lenge for å invitere dem på noe. Jeg syns det er skikkelig usympatisk, og vil ikke risikere å få slikt i trynet når de blir budt på mat jeg har laget.

Du burde virkelig skamme deg. Regner med at du er voksen siden du har svigermor, selv om innlegget ditt virker rimelig barnslig, og når en er voksen spiser man av høflighet det som blir satt på bordet og ikke "sipper" at dette liker jeg ikke.

HEI!

Dette innlegget provoserer meg virkelig.

Jeg har problemer med å spise enkelte ting, det kan være så styggt at jeg brekker meg når jeg spiser det.

Det finnes virkelig mange som ikke liker ting.

Da syns jeg selv at det grusomt å presse i seg maten for å være høfflig.

Det gjør hvertfall ikke jeg!

Gjør du det selv??

Nei, jeg syns ikke at alt som jeg får servert er like smakfullt men jeg spiser det da for det, og jeg syns forsatt at voksne som "syter" for at det er noe de ikke liker er flaut.

"Du burde virkelig skamme deg."

Hvorfor? Fordi jeg ikke liker enkelte sorter kjøtt som er tilberedt på en slik måte at jeg ikke finner det spiselig?

"Regner med at du er voksen siden du har svigermor, selv om innlegget ditt virker rimelig barnslig,"

Du må gjerne forklare hva som var barnslig med innlegget mitt. Formuleringen eller innholdet?

"og når en er voksen spiser man av høflighet det som blir satt på bordet"

Hvorfor kobler du sammen det å være høflig med det å spise mat en ikke overhodet liker?

"og ikke "sipper" at dette liker jeg ikke."

Vel, jeg sipper ikke. Jeg spurte om råd for å ikke virke uhøflig når jeg sier ifra at dette spiser jeg ikke.

"Dessuten er pinnekjøtt en rett som i dag er helt vanlig over hele norge."

Kanhende dèt. I min familie )på min side) har vi aldri spist sau i noen form.

Mitt syn på dette er endeligt, men jeg respekterer at andre har andre meninger.

Annonse

Ikke superbegeistra for pinnekjøtt sjølv, og jeg er oppvokst på nordvestlandet... :o)

Jeg spiser det, men foretrekker andre ting da. Men det beste er da å bare si det rett ut til svigerforeldrene dine, først som sist.

Jeg kom inn i en svigerfamilie som spiser mye fisk. Har aldri vært begeistra for fisk, og det har vært mye jeg ikke har likt oppgjennom åra. Dette ga jeg beskjed om ganske tidlig, og dette respekterte de. Men, jeg sa at jeg ville smake når de lagde nye ting, og heller spise bare poteter viss jeg ikke likte det.

Mye av det har jeg faktisk likt, så problemet har løst seg selv. Men en ting jeg ikke klarer er fiskegrateng... Da ender jeg med å brekke meg etter noen biter. Hvorfor har jeg aldri helt forstått, og jeg jobber med saken, da jeg elsket det som barn.... :o)

Men til pinnekjøtt hører det jo med pølser og litt andre ting, som du sikkert kan spise. Og svigermor disker sikkert opp med noe litt ekstra til deg om hun får beskjed i god tid... :o)

(Men smak littegrann pinnekjøtt, så ser det litt mer velvellig ut fra din side... :o))

Hun spiser til og med sauer med navn: "Lillegull smakte godt, men var litt gammel og seig!"

Vet du at øynene er det beste på hele sauen ;o)

Åh...nå ble jeg sulten...

Jeg gjorde forresten en "tabbe" en gang ; inviterte en fullesyk på sauehode.Gikk ikke så bra , og så lite til ham etter det!

Altså ; ikke bra sjekketriks å invitere på sauehode !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...