Gå til innhold

Jeg ba til julemiddag, men.....

Anbefalte innlegg

Gjest bordeaux

...så sier svigerfar at bare "mor" kan lage ribbe, bare "mor" kan lage medisterkaker og pølser, bare "mor" kan lage surkål, de skulle spise grøt på dagen hjemme før de kom - for det kunne bare "mor" lage, og de skulle kjøpe med seg to sorter poteter....

Så prøvde jeg å si at jammen, hallo, det er JEG som inviterer til julemiddag her. For første gang! Greit at svigermor lager ribba, det er mye annet som skal gjøres også. Men resten da? Man lager vel ikke all julematen og tar den med seg når man er bedt i juleselskap vel?

Jeg ble skikkelig skuffa og lei meg jeg. Prøvde å si det på en pen måte, men svigerfar bare dura i vei uten å høre på meg. Så da sa jeg at da synes jeg de kunne spise julemiddagen sin hjemme jeg.....og avlyste hele greia.

Nå er det sikkert noen som synes jeg overreagerte litt med å avlyse, men denne herremannen er så utrolig spesiell og vi har hatt våre dyster tidligere også, og jeg gidder bare ikke å få ødelagt julekvelden på grunn av han. Jeg hadde et ønske om å starte nye tradisjoner, da vi har mistet familimedlemmer de siste årene, og ting er slett ikke som det pleide å være. Jeg ville prøve å skape noe som kunne være til glede for alle, hvor alle fikk den lille biten som gjør at det blir JUL. Men man tar vel ikke over et juleselskap på den måten vel? Svigermor er helt oppgitt over gubben sin.

Nei....blir ikke noe stort familieselskap her i år da.

Har dere opplevd noe sånt? Eller er det bare jeg som er litt uheldig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127660-jeg-ba-til-julemiddag-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke bare du som har sær familie...

Jeg inviterte mor og mormor (som bor sammen) til julemiddag, men de er visst bare furtne for at vi ikke vil komme til DEM. Vi har våre veldig gode grunner (min kjære må jobbe natt til 1. juledag), men her er det kun slik at alle skal ta hensyn til de, aldri den andre veien. Jeg går i alle fall ut fra at de "furter", for mormor svarte ganske så negativt da jeg inviterte, og moren min (som ikke var til stede) har ikke brydd seg om å ringe for å takke ja eller nei, til tross for at det har gått to uker... Såpass kunne jeg vel forventet, at de i alle fall svarte på invitasjonen?

Better off without them maybe...

Det er ikke bare du som har sær familie...

Jeg inviterte mor og mormor (som bor sammen) til julemiddag, men de er visst bare furtne for at vi ikke vil komme til DEM. Vi har våre veldig gode grunner (min kjære må jobbe natt til 1. juledag), men her er det kun slik at alle skal ta hensyn til de, aldri den andre veien. Jeg går i alle fall ut fra at de "furter", for mormor svarte ganske så negativt da jeg inviterte, og moren min (som ikke var til stede) har ikke brydd seg om å ringe for å takke ja eller nei, til tross for at det har gått to uker... Såpass kunne jeg vel forventet, at de i alle fall svarte på invitasjonen?

Better off without them maybe...

Livet er for kort til å kaste bort på slikt tull :-)

".................."

Hvis svigermoren din mener det var helt galt av ham å si noe sånt, så synes jeg du skal snakke med henne, jeg.

Mulig svigerfaren din sa det for at det ikke skulle bli så mye styr for dere? Også er det ikke sikkert han har samme forholdet til å lage mat og invitere gjester i hus, for det er det kona som alltid har hatt ansvar for?

Skjønner deg, men hvis svigermor er enig med deg, så burde du nok svelge denne kamelen. Hvis ikke er det du og svigerfar, som lager dårlig stemning for alle de andre, og det var jo de du ville glede?

Annonse

Min svigerforeldre kunne også finne på å ha med seg middag når de kom på besøk. Ikke for at jeg ikke lagde sånn mat som de likte, de sørget selv for å fylle opp fryseren vår, de ville bare ikke være til bry.

Synes du reagerte helt rett jeg! Man oppfører seg bare ikke sånn når man blir buden i selskap!

Gjest -også mamma

Hvis svigermor er helt oppgitt over gubben sin, så kan hun jo bare nekte å lage med seg mat da.

Min mormor syns det er altfor mye mas for meg med to små, så hun INsisterer på å ha med seg medisterkaker og ferdigkokte og skrelte poteter. Greit nok.

Men hvis det er sånn svigerfar vil være, så la ham sitte hjemme.

Gjest bordeaux

Hei igjen og takk for alle svarene. Det er liksom så greit å "lufte seg" litt her inne.

Nei det som er litt av greia er at svigerfar får ture frem som han vil fordi ingen vil bråke med han. Og selv om svigermor synes han er håpløs som oppfører seg sånn, så må du ikke tro han blir røska litt opp i - dessverre. Vi får se hva som skjer. Nå er det jo fortsatt en mnd til jul da, så det kan jo hende ting endrer seg. Takk for at dere "hørte" på meg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...