Gå til innhold

Til helt normal!

Anbefalte innlegg

¨hei,jeg kjenner igjen dette! Var sinnsykt nervøs første gangen jeg også, og tenkte hele tiden på om jeg ville klare å være ærlig, om jeg villle like henne, og om dette ville fungere.. Det har det gjort nå i 8 år, og jeg ville ikke sittet her i dag uten hennes hjelp! Så gå til timen din, og kjenn etter om dette er et menneske som kan hjelpe deg videre i livet.. høres ut som du trenger det! Lykke til! Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127669-til-helt-normal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

På hvilket grunnlag føler du at jeg trenger hjelp av psykolog? Ble bare litt nyskjerrig :)

Betyr det at jeg kanskje blir avhengig av hjelp så lenge?? Synes hele situasjonen er pyton!!!

Du skriver at du føler deg helt utbrent, og samtidig viser du en glad adferd utad.

Jeg holdt på sånn for endel år siden, og det endte med sykmelding og dyp depresjon. Jeg har senere lært meg my eom å sette grenser, ta bedre vare på meg selv, be om hjelp istedet for å bare hjelpe alle andre. Jeg har lært å kjennen etter når kroppen min protesterer mot noe den ikk eorker, stiller meg spørsmål ved hva er det egentlig den prøver å fortelle meg nå, og hvorfor. Jeg opplver at du er i faresonen, og tenker at det må være bedre å snakke med en psykolog som sitter med mye kunnskap i forhold til mennesker som sliter sånn som du gjør. Kjenn etter når du er til denne evalueringstimen, og kjenn godt etter om psykologen kjennes god ut for deg, at du føler du kan utvikle tillit til å være ærlig om alle følelsene du har, etterhvert de du ikke har nå, men vil bli kjent med underveis. Psykologen min sa til meg at de første tre timene skulle bi bruke til å bli kjent, og at vi begge kunne finne ut av om vi var de rette for hverandre. Relasjoner har jo masse med kjemi å gjøre, og om du eller psyk. finner ut at dette kanskje ikke kommer til å fungere så bra, så er det lov å si fra om det, og du kan forsøke en annen. Jeg byttet etter ett år,fordi jeg følte at måten hun jobbet på ble helt gal for meg da. Heldigvis fikk jeg et anbefalt en annen av en lege, som kjente denne psykologen. jeg skrev til henne, og fikk time etter 3 uker. Flaks! Hun har hjulpet meg videre livet, og gjennom attføring og ny jobb, masse fysisk sykdom som har slått meg ned igjen psyksisk. Har hatt endel opp og nedturer, men det har vært mye være en kjempegod støtte fra en fantastisk psykologdame. Hun jobber mye kroppsorientert, og jeg har en barndom med overgrep, som var fortrengt, og det var mye derfor den første psykologen ikke klarte å hjelpe meg. Jeg trodde aldri at jeg skulle gå i så mange år.. hun selv sa det var vanlig med 3.4 år, men alt er relativt. Jeg har en historie med overgrep som lite barn, overgrep på sykehus, og voldtekt som 18-20 åring. Selvbilde blitt ble borte for meg, jeg var nok -og er nok. ganske sårbar. Det har skjedd så mye i livet mitt de siste årene, at det har blitt nødvendig for meg å holde kontakten med henne så lenge. Historien din ( hvis du ikke utelater noe da ) ville jeg nok tro at ikke trengte årelang behandling. Du må nok sortere ting i livet ditt, finne ut hva som er viktigst for deg, og hva som gjør deg sliten og utbrent.Sammen med en psykolog får du hjelp til å sortere og undre deg over hvordan livet ditt er, her og nå, hva som har vært før, og hvordan det evt har vært med på å forme deg som menneske. Viktigst av alt er at du føler tillit og trygghet i samværet med behandleren sin, hvis ikke vil det ikke skje noe positivt. Hvis du ikke tør å snakke om det som kjennest vanskelig ut, og viktig for deg, kan det være fordi du enten trenger lengre tid på det, tryggheten vokser i terapirommet hvis kjemien ellers er der mellom dere. Psykologer skal ha tålmodighet med pasienter, og skal ikke presse noen til å snakke før de er moden for det. Forsvaret vårt verner vi gjern om, og det er ikke noe man skal rive ned med et brak. terapi er å innstille seg på tålmodig het og at det å endre seg kan ta tid..

hvis du lurer på mer, må du bare spørre meg. Ønsker deg lykke til med timen, og husk: det er du som skal være i sentrum. God støtteklem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127669-til-helt-normal/#findComment-777705
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...