Gå til innhold

hypertyreose

Anbefalte innlegg

Skrevet

hallo der ute! Jeg har gått og hanglet i over 2 mnd.nå, og ble mer og mer deppa og trist og oppgitt. Klarte til slutt ikke å gå på jobben heller. Selv om det bare er 50 prosent for tiden. Fikk vite her om dagen at stoffskifte mitt var for høyt. Legen hadde defor sendt inn en utvidet test, som jeg nå går og venter på svaret. Er det noen som har eller har hatt denne syksommen, og som har blitt frisk? Og hvor fort gikk det fra behandlingen startet til du merket bedring? Takknemlig for svar. Hilsen

Kizza1365380506
Skrevet

Ja der er helt mulig å bli bedre. Du får mest sannsynlig radioaktivt jod som skal sette skjoldbrusk kjertelen ut av funksjon. Dersom dette ikke hjelper går det an å operere. Den utvidede blodprøven vil også vise om du har antistoffer mot skjoldbrusk kjertelen din. Det er også mulig at de vil ta røntgen av kjertelen for å se om du har knuter eller andre sykdommer i den.

Når kjertelen er satt ut av funksjon vil du få thyroxin tabletter (Levoxin) som du så må ta resten av livet. Det kan være vanskelig å finne den rette dosen men du vil føle deg bedre etter en stund.

Du kan lese mer om hyperthyreose på http://www.stoffskifte.org/

Så vil jeg be deg melde deg inn da vi trenger å synliggjøre hvor mange vi egentlig er.

Mvh

Skrevet

Ja der er helt mulig å bli bedre. Du får mest sannsynlig radioaktivt jod som skal sette skjoldbrusk kjertelen ut av funksjon. Dersom dette ikke hjelper går det an å operere. Den utvidede blodprøven vil også vise om du har antistoffer mot skjoldbrusk kjertelen din. Det er også mulig at de vil ta røntgen av kjertelen for å se om du har knuter eller andre sykdommer i den.

Når kjertelen er satt ut av funksjon vil du få thyroxin tabletter (Levoxin) som du så må ta resten av livet. Det kan være vanskelig å finne den rette dosen men du vil føle deg bedre etter en stund.

Du kan lese mer om hyperthyreose på http://www.stoffskifte.org/

Så vil jeg be deg melde deg inn da vi trenger å synliggjøre hvor mange vi egentlig er.

Mvh

Takk for svar Kizza. Jeg har lest på nettet, og der står det bl.a at det er tabletter som også kan sette ned tyroxinprod. Det høres mye enklere ut enn å slå ut kjertelen med jod, for å så måtte ta tyroxintbl. resten av livet. jeg vil jo ikke ha hypotyreose! ( det hadde min mor, og det har min søster )

Tabletter er jo enklere enn operasjon også! Rtg.høres fornuftig ut.Hva er det du tenker jeg bør melde meg inn i?

Kizza1365380506
Skrevet

Takk for svar Kizza. Jeg har lest på nettet, og der står det bl.a at det er tabletter som også kan sette ned tyroxinprod. Det høres mye enklere ut enn å slå ut kjertelen med jod, for å så måtte ta tyroxintbl. resten av livet. jeg vil jo ikke ha hypotyreose! ( det hadde min mor, og det har min søster )

Tabletter er jo enklere enn operasjon også! Rtg.høres fornuftig ut.Hva er det du tenker jeg bør melde meg inn i?

Norsk Thyreoidea forbund. Det er viktig at vi viser hvor mange vi er i Norge som er plaget med denne sykdommen med tanke på forsking, trygdeordninger osv

Meld din mor inn også. Jo flere jo bedre.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...