Rubia Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 I min utdannelse som helsesekretær har vi en del lære om medisiner. Nå har en nær kvinne begynt på Seroxat som var den virkelige fy fy innen ad.pga. alle bivirkningene. Jeg blir litt engstelig og lurer på om Cipralex/Cipramil eller annet kan være bedre for henne. Hun er 62 år gammel og har hatt en hardt liv. Hun kan være noe nedstemt, men hovedproblemet er voldsomme angstanfall på natten. Hun våkner mange ganger i løpet av natten med angst og en voldsom hodepine, til slutt går det nesten ikke å legge hodet på puten pga.smertene. Hun kan også få slike angsanfall dagtid pga. små ting som en regning, noe med barna hennes ol. Så det er altså primert for angsten hun trenger hjelp, selv om hun også kunne ha godt av noe stemningsstabiliserende. Jeg stoler ikke på min viten om de forskjellige ad.som er så derfor lurer jeg da på om hvilken jeg kan anbefale henne som ikke er så tøff som Seroxat. Hun er foresten en av disse som gjerne får de mer sjeldne bivikningene. Slik er det med de fleste medisiner hun har tatt. Ellers så har hun kols, kronisk astmabronkitt,men godt hjerte og helse forsåvidt ellers. Takker meget for svar. Hilsen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127755-nhd-medisiner-til-voksen-kvinne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Det er ingen grunn til at hun ikke skal kunne bruke Seroxat. Det er særdeles uheldig når venner og familie blander seg bort i legens forskrivning av legemidler. Grunnen til at det er mest fokus på bivirkninger med Seroxat, er at den er den mest brukte i verden. Det er fler bilulykker i Norge med Golf enn med Lada. Det skyldes ikke at Golf er en dårligere bil.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127755-nhd-medisiner-til-voksen-kvinne/#findComment-778816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.