Gå til innhold

Pleeease hjelp angående p-pille

Anbefalte innlegg

Gjest Stellina

På lørdag glemte jeg å ta p pillen, merket ikke dette før søndag da jeg skulle ta søndagspillen, altså er det da gått 48 timer mellom, jeg tok da på søndag lørdagspillen i stedet, slik at jeg nå er en dag etter, skjønner?

Men er den sikker da? Må få svar på dette av noen,

lurer også på om man er sikker den uken man ikke tar p-pillene,

tusen takk for alle svar!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127765-pleeease-hjelp-ang%C3%A5ende-p-pille/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du er ikke sikker. Hvis det går mer enn 36 timer mellom to piller (eller hvis du kaster opp en pille), må du ta pillene videre i 14 dager før de er sikre igjen. I disse to ukene må du bruke kondom ved samleie.

Ja, du er sikker også dag 22-28 på pillen, (den pillefrie uken) så lenge du har tatt alle pillene på brettet til riktig tid.

Gjest aldri utro

Generelt: Hvis du glemmer å ta en p-pille (NB! dette gjelder ikke for minipiller): Hvis det er gått 36 timer eller mer siden siste tablett ble tatt, må annen prevensjon brukes i tillegg resten av syklus.

Praktisk for dette tilfellet: På søndagen måtte du tatt både lørdags- og søndagspillen på en gang for å komme i "rute", ikke bare den ene pillen slik du gjorde.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...