toci Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Hei, ser du har fått mange gode svar - og særlig fra Vanedis. Jeg er også sosionom, og sier som Vanedis at jeg nok ikke ville valgt det samme igjen.Rett og slett lav lønn, og litt for lite spesifisert yrke - om du skjønner. Jeg syns derimot det er ok med videreutdanningene sosionomene kan ta. Selv skal jeg ta videreutdanning innen kognitiv terapi, og kan da kalle meg kognitiv terapeut etterpå. Andre muligheter er fam.terapi, psykisk helsearbeid, adm og ledelse, atferdsterapi etc etc...Nokså mye som gjør at du KAn spesialisere deg, og det syns jeg er veldig bra. For å "bare" være sosionom, blir for meg litt for snevert. Som soleil sier, - har du tid - så bli advokat eller psykolog. Vi er på sett og vis light-utgavene av dem. Vi kan mye jus, og vi kan mye psykologi. Lykke til med valget. Si hva det blir til, da! :-) Tusen takk for svar. Jeg burde vel etterhvert ta hintet, når jeg har til gode å møte en eneste sosionom som har noe særlig positivt å si om yrket.. ) Etterutdanningene har jeg allerede sjekket ut, og det er mye interessant å velge mellom, ser jeg. Du nevner psykolog, og det har jeg også tenkt på. Spørsmålet er vel om hvor lenge jeg orker å studere.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127804-er-det-noen-sosionomer-her/page/2/#findComment-778723 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en annen sosionom Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Tusen takk for svar. Jeg burde vel etterhvert ta hintet, når jeg har til gode å møte en eneste sosionom som har noe særlig positivt å si om yrket.. ) Etterutdanningene har jeg allerede sjekket ut, og det er mye interessant å velge mellom, ser jeg. Du nevner psykolog, og det har jeg også tenkt på. Spørsmålet er vel om hvor lenge jeg orker å studere.. Hei igjen, jeg har f aktisk mye positivt å si om yrket jeg, altså - men det er nok ikke det som kom frem sånn i første omgang. Du vet, sosionomer generelt er ikke særlig blide for en dårlig lønn for et nokså hardt stykke arbeid. Vi utdanner oss til å hjelpe folk i elendigheten, og får elendig betalt for å drive med det. Skjønner? Uten oss hadde jo verden stått stille...(eh, litt drøyt kanskje..) Iallefall, det finnes utallige mange spennende jobber du kan ha som sosionom. Selv har jeg jobbet innen PPT, psykiatriske instiusjoner, sosialkontor, skoleverket, kriminalomsorgen etc etc.... Og jeg har trivdes med mye av det. Noe har jeg så godt som hatet..., men det er jo en annen sak. Utdanner du deg til sosionom har du mye arbeidsmuligheter og du kan søke på mange jobber - omtrent samtlige som vernepleiere og barnevernspedagoger også kan søke på. Men ikke alltid omvendt. Skjønner? Sosionomer er bedre lønnet enn barnevern og vernepleiere stort sett, jeg har enda til gode å høre om dem som er lønnet høyere (med mindre de har etterutdanninger da) jeg ville ikke slått sosionom helt fra deg enda. Husk at du får en bred utdannelse, som du KAN spesialisere etterhvert. uansett, hva du velger - lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127804-er-det-noen-sosionomer-her/page/2/#findComment-779161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.