Gå til innhold

Noen spørsmål om Kinareise.

Anbefalte innlegg

sirka1365380541

Håper noen erfarne "Kina-reisende" kan hjelpe meg (og sikkert flere) med svar på noen spørsmål :)

Vi skal snart reise og lurer på om det er begrensninger mht. hvor mange US Dollar man kan ta med inn i Kina. Evt.ut igjen også.

Planlegger å veksle en del til US$ og ta ut penger en eller to ganger i Kina.

Lurer også på om det ikke er begrensninger på hvor mye varer man kan ta med hjem? Mange sier "shop ivei alt du kan" i Kina - men man skal jo helst få det med seg hjem også..:) Overvekt er nå en ting, men tollen..?

Andre tips mottas også med takk.

Mulig dette har vært spurt om tidl. men jeg tar sjansen og spør:) Har vært uten internet så lenge at jeg ikke har fått fulgt med her inne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127828-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-kinareise/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke sikker på det med dollar grensen, men husk at du kan bruke kort på hotellet, varehusbutikker, som regel souvenirbutikker som dere blir tatt med til på sightseeing turene. Kontanter vil dere trenge til markeder, små butikker, matbutikker osv.

Ta med dere minst mulig ned for å ha mulighet til å "fylle koffertene" der nede. Når vi reiste kunne vi ha med 60 kg på tilbakereisen.

Lykke til og kos dere i Kina - vi hadde en helt fantastisk reise!

Tror da ikke at det er begrensninger for hvor mange penger som dere tar med dere inn i kina?Har aldri hørt om det. Vi vekslet inn 1200,- dollar før vi reiste. I kina betalte vi hotellene med visa( husk å ha nok kreditt på kortet, noen ganger vil hotellet ta pant i mer penger enn det koster for rommet.)Vi hadde med oss noen dollar hjem igjen også.

Vi reiste med sas og de tillater 20 kg pr. person, det er det også innenlands i kina. Men når dere drar hjem igjen er det lov å ha med seg 40 kg pr. person.Dette vil da være på reisa fra Beijing og hjem.Obs!! hør med deres forening om samme avtale gjelder som vi hadde hos inor...

Derfor handler de fleste masse i beijing og kjøper seg som regel en ekstra koffert på silkemarkedet. Du får en stor og fin en til ca.150,- kr.

Et godt råd må være å kjøpe mest mulig. Gjerne masse små dingeldangel til å gi bort til familie og venner her hjemme. Det er stor stas.Jeg synes vi kjøpte en hel masse, men enda ser jeg i ettertid at jeg skulle kjøpt enda mer. For det er så gøy å ha som minner i ettertid. Men det som skjer der nede er ofte at man blir trett og sliten både av pruting og titting i tillegg til reisa generellt. Derfor orker man ikke å handle hele tiden.

Ellers må dere ta masse bilder!! vi tok over 250 bilder i tillegg til levende film. Men igjen kunne jeg ønske jeg hadde tatt enda flere bilder. Det er så fantastisk å se på når man er kommet hjem...

Riktig god tur til dere og alle andre som har fått tildeling i det siste.

hilsen

Gjest Endelig Kinamor

Jeg er ikke klar over at det er noen grense for hvor mye penger du kan ta inn i Kina, men personlig synes jeg at det ikke er noe poeng å ta med penger - det finnes mange minibanker så det enkleste er å ta ut kinesiske penger direkte der nede. Evt. ha med noen få USD som en back-up hvis en krise skulle skje, f.eks. at minibank-kort avmagnetiseres.

Takk for svar og gode tips!

Ser at noen råder dere til å ta mye foto på turen, og det er sant!!!

I tillegg burde dere kjøpe masse prospektkort og bøker med bilder. Da får du bilder du ikke har anledning til å ta selv, og prospektkortene kan du jo lime inn i album sammen med dine egne bilder for å utfylle hvor dere var, eller hva som finnes der. Vi sparte også på diverse kvitteringer, buss billetter ol og det er morsomt å krydre med i albumet i etterkant. Nå er det to år siden vi kom hjem, men ennå "reiser" vi en tur hver gang vi ser i albumet, så husk på alle de små tingene når dere er på tur.

Vi brukte nesten bare kredittkort i Kina, og synes det gikk utmerket. Det var likevel greit å ha litt kontanter i tillegg, som sikkerhet.

God reise!!!

Annonse

Jeg er ikke klar over at det er noen grense for hvor mye penger du kan ta inn i Kina, men personlig synes jeg at det ikke er noe poeng å ta med penger - det finnes mange minibanker så det enkleste er å ta ut kinesiske penger direkte der nede. Evt. ha med noen få USD som en back-up hvis en krise skulle skje, f.eks. at minibank-kort avmagnetiseres.

Hei!

Vi var i Kina i mars i år, og vår erfaring var at det slett ikke var lett å finne minibanker, ikke i Beijing, og slett ikke i provinsen. Vi hadde med reisesjekker som vi vekslet inn i hotellresepsjonen, i tillegg til dollar. Skulle vi vært nødt til å basere oss på minibanker hadde vi rett og slett hatt et problem.

MVH

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...