Gå til innhold

Bøssebærer til TV-innsamlingen, er det gøy?

Anbefalte innlegg

Jeg støtter av prinsipp (!) ingen innsamlingsaksjoner. TV-aksjoner, loddsalg, støtt ditt og støtt datt.

Enhver som ringer på min dør, min telefon, eller stopper meg på gata eller nærbutikken og spør "vil du støtte..." får et smil og et "nei takk".

*STolt av meg selv*

Det er ikke noe å være stolt av ! Det er no min mening da. Mange bekker små vettu...

Fortsetter under...

Jeg har egentlig vel så mye i mot de som kommer på døra som telefonselgerne. Telefonselgerne kan man jo avbryte med å legge på.

Men de som tigger penger på døra er det vanskeligere å si nei til. De bruker unger som står der og beskjedent legger fram ærendet og strekker fram bøssa, mens mor eller far står bak med en stolt mine. Eller det er noen du kjenner, som forventer at du legger på penger og ikke viser mine til å gå. De spør ikke alltid rett ut en gang, de bare babler i vei at de går rundt for sånn og sånn aksjon, og bla bla bla og vær og vind.

Nei uff. Burde vært mulig å reservere seg mot det også! Vi kan reservere oss mot reklame i posten og telefonselgere, men ikke at folk står på trappa og ikke vil gå før du har betalt.

Et skikkelig medmenneske du tydeligvis *ironisk*

Ruinert? Nei det blir jeg vel ikke.

Men du vet, en 50-lapp her og en 50-lapp der.

Hva med de som står i gata eller på nærbutikken og selger lodd for blindeforbundet og LHL og landsforeningen for ditt og datt? Hvis jeg skal gi til alle som ber om penger, ja som om jeg ikke blir direkte ruinert, så blir det i alle fall en vesentlig utgiftspost.

En periode forsøkte jeg å velge hvilke formål jeg skulle støtte, med det som resultat at hvis jeg sa nei, jeg støtter bare.... så resulterte det i lange argumentasjoner om hvorfor DETTE formålet var så mye bedre enn de elendige organisasjonene jeg støttet.

Så derfor - jeg støtter ingen. Og jeg er prinsippielt i mot alskens innsamlingsaksjoner. Hvis noen vil drive en forening så får de skaffe midler på andre måter enn tigging.

For eksempel spilleautomater ?

Annonse

Kizza1365380506

Jentungen representerer familien. Må jo sikre at onkelen får hjelp, det må han ha ca 2 ganger i sensongen. Anker i propellen, går pågrunn osv

Selv er vi både støttemedlem og aktivt medlem så det holder for vår del.

Veldig bra valg i år synes jeg. Stå på.

Mvh

Ulv I Faarikaal

Jentungen representerer familien. Må jo sikre at onkelen får hjelp, det må han ha ca 2 ganger i sensongen. Anker i propellen, går pågrunn osv

Selv er vi både støttemedlem og aktivt medlem så det holder for vår del.

Veldig bra valg i år synes jeg. Stå på.

Mvh

Kanskje jeg skal lage liste med navn og beløp? Sette dem opp mot hverandre, liksom? Er ikke kremmer for ikkeno.

Kizza1365380506

Kanskje jeg skal lage liste med navn og beløp? Sette dem opp mot hverandre, liksom? Er ikke kremmer for ikkeno.

Ja det er jo ett godt tidsfordriv. Kan jo lage en konkurranse om hvem som gir mest i nabolaget. Det ville vært kult.

Mvh

Kizza1365380506

Kult for noen, men ukult for andre kanskje?

Ja enkelig. Kommer litt an på interesser. Dessuten om du kjenner naboene godt så vet du vel hvem som gir mest og minst alikevel så da er jo litt av spenningen vekke.

Nei sikkert mer spenning i å hoppe fra taket.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Ja enkelig. Kommer litt an på interesser. Dessuten om du kjenner naboene godt så vet du vel hvem som gir mest og minst alikevel så da er jo litt av spenningen vekke.

Nei sikkert mer spenning i å hoppe fra taket.

Spennede å se om de rike gir etter evne. Krogsveen f eks. Og ordførern som tjener 5-600.000. Åsså brodern da.

Spennede å se om de rike gir etter evne. Krogsveen f eks. Og ordførern som tjener 5-600.000. Åsså brodern da.

Nja, det er ikke alltid slik. Jeg kom til det kaksehuset og regnet med at de ville gi en bra slant, men de ga ingeting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...