Gå til innhold

Sosionom eller Barnevernsped.?

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt lysst til aa utdanne meg til Sosionom eller barnevernspedagog, er sikekr paa at det er dette jeg vil. Men jobbmarkedet er jo saa daarlig naa.. Hvilken utdanning vil det svare seg aa ta b.ped eller sosionom? eller faktisk ingen av delene??

Har lysst aa jobbe i barnevernet, er det andre utdanninger jeg kan ta?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127884-sosionom-eller-barnevernsped/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnevernspedagog er en mer spesialisert utdanning enn sosionom. Som barnevernspedagog lærer du om miljøterapi og du har en del pedagogikk. Det lærer du svært lite om på sosionomstudiet.

Hva er viktig for deg? Lønn? Å hjelpe andre? Kort utdanning? Status?

Du kan jobbe på institusjoner uten utdanning. Da er tittelen miljøarbeider motfor miljøterapeut. Prøv det ut om det passer for deg da vel?

Eller vil du jobbe i den kommunale barnevernstjenesten?

Ofte vil det være en jobb hvor du hoverdsaklig er en saksbehandler..

Andre alternativer kan være vernepleier, lærer, spesialpedagog.. Alt ettersom..

Barnevernspedagog er en mer spesialisert utdanning enn sosionom. Som barnevernspedagog lærer du om miljøterapi og du har en del pedagogikk. Det lærer du svært lite om på sosionomstudiet.

Hva er viktig for deg? Lønn? Å hjelpe andre? Kort utdanning? Status?

Du kan jobbe på institusjoner uten utdanning. Da er tittelen miljøarbeider motfor miljøterapeut. Prøv det ut om det passer for deg da vel?

Eller vil du jobbe i den kommunale barnevernstjenesten?

Ofte vil det være en jobb hvor du hoverdsaklig er en saksbehandler..

Andre alternativer kan være vernepleier, lærer, spesialpedagog.. Alt ettersom..

Saa lenge jeg trives i jobbes, saa boer ikke pengene ha saa mye aa si! Men er det ikke veldig vanskelig aa faa jobb i aarene fremover?

Saa lenge jeg trives i jobbes, saa boer ikke pengene ha saa mye aa si! Men er det ikke veldig vanskelig aa faa jobb i aarene fremover?

Har du erfaring? Har du kontakter? Setter du lista høyt? Er du åpen for å flytte?

Det er mange faktorer som selvsagt påvirker mulighetene til å få jobb. Det er lurt å velge noe man er interessert i for arbeidsmarkedet svinger hele tiden.

Det fins mange yrker hvor en kan hjelpe andre, en trenger ikke nødvendigvis velge typiske lavtlønte kvinneyrker.

Hvis du har en rådgiver du kan snakke med der du går på skole nå eller ved Høyskolen du har tenkt å studere så benytt sjansen. Fint å få litt veiledning for det er et stort valg å ta når man velger utdanning.

Jeg mener at ingen av disse utdanningene vil være bortkastet fordi de inneholder generell samfunns,- og menneskekunnskap som du alltid vil ha bruk for.

Har du erfaring? Har du kontakter? Setter du lista høyt? Er du åpen for å flytte?

Det er mange faktorer som selvsagt påvirker mulighetene til å få jobb. Det er lurt å velge noe man er interessert i for arbeidsmarkedet svinger hele tiden.

Det fins mange yrker hvor en kan hjelpe andre, en trenger ikke nødvendigvis velge typiske lavtlønte kvinneyrker.

Hvis du har en rådgiver du kan snakke med der du går på skole nå eller ved Høyskolen du har tenkt å studere så benytt sjansen. Fint å få litt veiledning for det er et stort valg å ta når man velger utdanning.

Jeg mener at ingen av disse utdanningene vil være bortkastet fordi de inneholder generell samfunns,- og menneskekunnskap som du alltid vil ha bruk for.

ok takk for svar, skal hoere lit rundt.. og skaffe meg litt kontakter;-)

Jeg har ledererfaring, da jeg jobbet ett aar som avdelingsleder/ daglig leder ved en resturant, og jeg har ett aar som nanny i England (dette aaret). Det maa da telle litt vertfall..?

ok takk for svar, skal hoere lit rundt.. og skaffe meg litt kontakter;-)

Jeg har ledererfaring, da jeg jobbet ett aar som avdelingsleder/ daglig leder ved en resturant, og jeg har ett aar som nanny i England (dette aaret). Det maa da telle litt vertfall..?

Ledererfaring og erfaring med å jobbe med mennesker er alltid relevant. :)

Annonse

Gjest Vernepleier selv

Ingen av delene, jeg vil heller anbefale deg å bli vernepleier. Da har du mye større valgmuligheter etterpå, samtidig som den utdannelsen går på en del av det samme som de du nevner og kunne tenke deg.

Men lønna er ikke noe å skryte av på noen av de utdanningene da....:/

Bli heller lege du:)

Ingen av delene, jeg vil heller anbefale deg å bli vernepleier. Da har du mye større valgmuligheter etterpå, samtidig som den utdannelsen går på en del av det samme som de du nevner og kunne tenke deg.

Men lønna er ikke noe å skryte av på noen av de utdanningene da....:/

Bli heller lege du:)

Hehe... Begynte aa psykologi grunnfag, det var litt for hardt! Faar se hva tiden bringer. Kan du jobbe innen barnevern som vernepleier?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...