Gå til innhold

Din beste kålrabistappe-oppskrift!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det mange måter å gjøre det på da?

Jeg koker kålrabi og noen gulrøtter. Og når det har kokt ferdig og helt av vannet, moser jeg det med smør, fløte, salt og pepper. Blir kremete og god. Aldri fått noen negative kommentarer på det.

fløte. aha.

Er det mange måter å gjøre det på da?

Jeg koker kålrabi og noen gulrøtter. Og når det har kokt ferdig og helt av vannet, moser jeg det med smør, fløte, salt og pepper. Blir kremete og god. Aldri fått noen negative kommentarer på det.

En gang kokte jeg grønnsakene (kålrabi, gulrot, potet) i krydderbuljong (med hvitløk, provencekrydder etc), det ble en litt mer spennende variant. Tilsatte mer krydder etterpå også. Kanskje ikke det man gjør til julaftenmiddagen som skal være tradisjonsbunden, men til en spekemat-middag en annen dag.

Ellers gjør jeg som nynne, bortsett fra at jeg har litt potet også.

Annonse

BettyBlue's potetstappe (digg)

6 Poteter

3 ss smør

en god dæsj fløte

dæsj melk

red hot chili pepper (finmalt rødpepper/spansk pepper)

litt salt

nykvernet muskat

Syns selv stappa er aller best om du stapper dem med stappejern slik at den blir litt grov, og ikke bruker stavmixer osv.

(2 posjoner)

(2 posjoner)

6 Poteter

3 ss smør

en god dæsj fløte

en dæsj melk

1/4 ts red hot chili pepper (finmalt spansk pepper)

litt salt

nykvernet muskat

Syns selv stappa er aller best om du stapper dem med stappejern slik at den blir litt grov, og ikke bruker stavmixer osv.

Gjest posjoner = porsjoner

(2 posjoner)

6 Poteter

3 ss smør

en god dæsj fløte

en dæsj melk

litt salt

nykvernet muskat

.

(2 posjoner)

6 Poteter

3 ss smør

en god dæsj fløte

en dæsj melk

litt salt

nykvernet muskat

EEhhh. He he!

Sorry - på tide å legge seg!

Men nå fikk du da iallefall en digg oppskrift på potetstappe også - som en liten bonus! Helt uoppfordret, så klart....

Ser du har fått gode kålrabioppskrifter her også!

Men jeg kan ikke dy meg:

BettyBlues kålrabistabbe!

1 kålrabi

1-2 poteter

1 gulrot

en dæsj H-melk

en dæsj fløte

3 ss smør!

muskat

salt

malt, rød chilipepper

Her syns jeg også det er mye bedre med grovere type, altså ikke finmost.

Åhh. Gleder meg til Pinnekjøtt og kålrabistappe! Håper de har det på IKEA i morra!!!

*zzz*

6 Poteter

3 ss smør

en god dæsj fløte

dæsj melk

red hot chili pepper (finmalt rødpepper/spansk pepper)

litt salt

nykvernet muskat

(2 posjoner)

Huff, ja stappe med stavmikser blir som lim. Har stapper :)

Annonse

Kålrot + ca. 1 gulrot og 1.potet pr. kålrot. (middels stor)

Moses med en "stapper".

Spes med litt av kokekraften, litt matfløte, smakes til med salt, reven muskatnøtt og nykvernet pepper. Ikke for mye salt om den skal være til Pinnekjøtt.

Kålrot + ca. 1 gulrot og 1.potet pr. kålrot. (middels stor)

Moses med en "stapper".

Spes med litt av kokekraften, litt matfløte, smakes til med salt, reven muskatnøtt og nykvernet pepper. Ikke for mye salt om den skal være til Pinnekjøtt.

Se der ja, nå kan jeg forbinde deg med kålrabistappe også :)

Identisk med min, men man trenger ikke smør i.

På julaften har jeg i litt kraft fra pinnekjøttet, namnamnam!!

Sier du det? Ja, sånn gjør mora mi også. Men jeg tror pinnekjøtt'vannet' er blott og bar infarkttrigger - det verste fettet for helsa vår er jo sauefettet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...