Gå til innhold

- En uhyrlig fiasko for rettsystemet

Anbefalte innlegg

"- Blankofullmakten fra presidenten fratar dem alle rettigheter. Som en advokat som er opplært til å beundre de amerikanske idealene for demokrati og rettferdighet, må jeg si dette er en gigantisk fiasko for hele rettssystemet, sier han.

Han ber nå regjeringen om å betingelsesløst fordømme lovløsheten på Guantanamo og behandlingen av de 660 fangene."

Kilde: http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/11/26/384550.html

Dette er hva en britisk Lawlord (en av Storbritannias øverste dommere) sier om skandalen på Guantanamo.

Det er vanskelig for enhver som tror på demokrati og rettsstat å være uenig med ham.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127904-en-uhyrlig-fiasko-for-rettsystemet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke helt sikker på hvordan disse to hører sammen, men du forklarer vel...???

Med vennlig hilsen

Feks Amnesty har saker på gang som langt overskygger dette.

Røde Kors: tusenvis dør av kolera i Kongo.

Russland: hundrevis av barn dør hvert år av vanskjøtsel på barnehjem for psykisk utviklingshemma.

Und so veiter.

Hvorfor er fokuset så sterkt på hva USA gjør i øyeblikket? Media har makta, og vi følger etter. Din type er bare interessert i å rakke med på USA. Verden kan by på den ene tragedien etter den andre, men du og media bare ser en vei.

Russland: hundrevis av barn dør hvert år av vanskjøtsel på barnehjem for psykisk utviklingshemma.

Und so veiter.

Hvorfor er fokuset så sterkt på hva USA gjør i øyeblikket? Media har makta, og vi følger etter. Din type er bare interessert i å rakke med på USA. Verden kan by på den ene tragedien etter den andre, men du og media bare ser en vei.

Jeg kan ikke se at HIV i Afrika skulle begrunne at USA skal fritas for internasjonale lover og regler...

Her er en liste over landene de har bombet siden 2. VK:

China 1945-46, 1950-53

Korea 1950-53

Guatemala 1954, 1960, 1967-69

Indonesia 1958

Cuba 1959-61

Congo 1964

Peru 1965

Laos 1964-73

Vietnam 1961-73

Cambodia 1969-70

Lebanon 1983-84

Grenada 1983

Libya 1986

El Salvador 1980s

Nicaragua 1980s

Panama 1989

Bosnia 1995

Sudan 1998

Former Yugoslavia 1999

Iraq 1991-20??

Afghanistan 1998, 2001-??

Bare i Vietnam ble 3 MILLIONER uskyldige sivile drept (i tillegg til soldater på begge sider).

Med vennlig hilsen

Annonse

Jeg kan ikke se at HIV i Afrika skulle begrunne at USA skal fritas for internasjonale lover og regler...

Her er en liste over landene de har bombet siden 2. VK:

China 1945-46, 1950-53

Korea 1950-53

Guatemala 1954, 1960, 1967-69

Indonesia 1958

Cuba 1959-61

Congo 1964

Peru 1965

Laos 1964-73

Vietnam 1961-73

Cambodia 1969-70

Lebanon 1983-84

Grenada 1983

Libya 1986

El Salvador 1980s

Nicaragua 1980s

Panama 1989

Bosnia 1995

Sudan 1998

Former Yugoslavia 1999

Iraq 1991-20??

Afghanistan 1998, 2001-??

Bare i Vietnam ble 3 MILLIONER uskyldige sivile drept (i tillegg til soldater på begge sider).

Med vennlig hilsen

Det er historie. Den delen du vil fokusere på.

I Kongo døde 800 mennesker bare i forrige uke. Uten at USA er innblandet.

Da 5 døde i Bagdad av kolera, så døde 1500 i Kongo.

Det er historie. Den delen du vil fokusere på.

I Kongo døde 800 mennesker bare i forrige uke. Uten at USA er innblandet.

Da 5 døde i Bagdad av kolera, så døde 1500 i Kongo.

Så da skal vi heller ikke fokusere på noe annet enn at 35000 barn dør av sult/sykdom hver DAG?

Isåfall burde vi jo begynne å bruke oljefondet på å forhindre dette?

Harry21365380005

Så da skal vi heller ikke fokusere på noe annet enn at 35000 barn dør av sult/sykdom hver DAG?

Isåfall burde vi jo begynne å bruke oljefondet på å forhindre dette?

Var det opp til meg så skulle Norge gjort nettopp det, da kunne vi alle blitt pensjonister med god samvittighet

-god kveld forresten!

MVH

Jorda er overbefolket.

Nei, vi produserer mer enn nok mat til alle. Problemet er ikke kapasitet, men politisk vilje.

Og hvis du mener at overbefolkningsproblemet er så dramatisk, bør vi kanskje ta et fylke i Norge og la dem sulte ihjel. Østfold?

Med vennlig hilsen

Var det opp til meg så skulle Norge gjort nettopp det, da kunne vi alle blitt pensjonister med god samvittighet

-god kveld forresten!

MVH

God kveld,

Jeg leste forleden at under 20 milliarder kroner (Oljefondet er på ca 700 millarder kr) kunne brødfø de sultende i Afrika i et helt ÅR....

Med vennlig hilsen

Annonse

Harry21365380005

God kveld,

Jeg leste forleden at under 20 milliarder kroner (Oljefondet er på ca 700 millarder kr) kunne brødfø de sultende i Afrika i et helt ÅR....

Med vennlig hilsen

det alene burde være god nok grunn til å stemme Krf....;o)

-må spise -sove nå . hils og god natt!

Ulv I Faarikaal

God kveld,

Med vennlig hilsen

Jeg leser at staten i Norge blir snytt for 20-30 mrd i skatteinntekter hvert år på svart virksomhet, smugling og snusk.

Und so veiter.

Klart det. For å stemme i med samme mal som en viss annen her på dol:

Hvis man bruker tid og energi på å bry seg om dette, når samtidig mange flere dør av sult og mange flere gatebarn blir drept og mishandlet, så betyr det følgende: du mener at disse fangene er mer verdt enn barna i Somalia o.s.v.

Er vel noen som kan tenke seg hvem som etterlignes her...

"....................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...