Gå til innhold

Trenger tips/ideèr til hva jeg skal servere?

Anbefalte innlegg

Skal be noen venninner fredag om en uke og ettersom jeg skal på kurs hele torsdag og fredag bør det kunne lages fra jeg kommer hjem til gjesten kommer. Ikke mer enn 3 timer.

Det er ei som er gravid, så spekemat utelukkes (ettersom hun er hysterisk), rakfisk utgår naturlig nok, to som ammer, så hvitløk og løk utgår. Ikke mye spennende igjen da? Hva med oss andre to ;-)

Fortsetter under...

Lages det som vanlig Quiche bare at jeg bruker bacon og broccoli istedet for skinke og purre?

Ja! For den travle husmor, som ikke gidder å lage mørdeig, finnes det ferdige pakker med melblanding, i butikken. Tror det er en oppskrift på pakken også....

Ja! For den travle husmor, som ikke gidder å lage mørdeig, finnes det ferdige pakker med melblanding, i butikken. Tror det er en oppskrift på pakken også....

Takk, joda deigen er det minste problem :-) for den lager jeg på morgenen på torsda og legger i kjøleskapet.

Annonse

uffda... ostesmørbrød?

He he. Brødskive m/ leverpostei? uff nei det kan jo være løk i den også. Dette var ikke lett. Men det blir vel en salat med pasta og kylling eller pai. Alt annet er det jo noe "greier" i. Skjønner jo de som ammer. Men den gravide er den verste. Sykelig hysterisk spør du meg...

Gjest linniett

Et minikoldtbord som kan stå på bordet, ikke nødvendigvis på et bord for seg. Da kan dere sitte lenge og nyyyyyte maten.

Litt ost og kjeks, deilig ferskt kjøttpålegg og salater + sprø ferske rundstykker, eggerøre eller kokte egg, karbonader uten løk.

Enkelt som bare det, og krever nesten ikke mere forberedelse enn en handletur..

Gjest Pricilla

Hvorfor kan ikke de ammede spise løk og hvitløk?

Hva med fylte paprikaer med kjøddeig/ris, sopp (løk).

lasagne? Mosakka? Svinefilet med røstipoteter og grønnsaker?

Taco? Gryterett? Biff stranganoff?

Kylling med fløtegratinerte poteter og salat + ferske baguetter?

Er myyyyyye å velge mellom!

"Hvorfor kan ikke de ammede spise løk"

Små babyer kan få vondt i magen av det.

Annonse

Nei løk og hvitløk kan gi en meget uheldig innvirkning på magen til bebbisene. ( og bl. kål også)Poden tålte ikke at jeg spiste løk,men hvitløk gikk fint. Veldig sterk mat er heller ikke noe bra for små mager. Og jeg som eeeelsker Indisk.

Takker for tips...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...