Gå til innhold

Reinstallasjon av W98 - skjermoppløsning

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

PCen krasjet så jeg måtte installere Windows 98 på nytt.

Gikk forsåvidt greit, (tukla litt med installasjon av nettverkskort, men fikk det til) men skjermen er blitt helt "rar". Bilder er grøtet/"negativer" DOL-logoen er også grøtet!

Noen som kan hjelpe?

Fortsetter under...

Dersom du ikke automagisk kan forandre oppløsning og fargedybde i kontrollpanelet må du nok laste ned drivere til skjermkortet ditt, og installere dem.

Innstilinger for skjermbildet finner du lett ved å høyreklikke på skrivebordet og velge egenskaper. Deretter innstillinger tenker jeg.

Dersom du ikke automagisk kan forandre oppløsning og fargedybde i kontrollpanelet må du nok laste ned drivere til skjermkortet ditt, og installere dem.

Innstilinger for skjermbildet finner du lett ved å høyreklikke på skrivebordet og velge egenskaper. Deretter innstillinger tenker jeg.

Hvor finner jeg skjermkort-driver? Det er et "Standard PCI grafikkort (VGA)"

Ulv I Faarikaal

Hvor finner jeg skjermkort-driver? Det er et "Standard PCI grafikkort (VGA)"

Se nøye etter når du slår på strømmen eller trykker reset-knappen. Står det ikke fabrikat og modell der, se i kontrollpanel-system-enhetsgehandling-skjermkort. Står det ikke der, skru opp maskinen\ og studer skjermkortet fysisk. Hvis ikke, let ettter driverCD som fulgte med maskinen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...