Gå til innhold

Selvmedisinering

Anbefalte innlegg

Hei,

Når en leser om psykiatri og rus så sies det at mye av narkotiakbruken er folk med psykiske lidelser som driver med selmedisinering? Noen som har greie på hvilke narkotiske stoffer som vriker mot hvilke lidelser? Er det slik at narkotika kan være mer virkningsfullt en noe en lege kan skrive ut f.eks?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128028-selvmedisinering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette er mitt nick

Det kan kansje virke der og da mot f.eks sosial angst (som det gjorde på meg), men ting blir bare verre av det i lengden, så det er absolutt ingen løsning. Det jeg brukte var amfetamin og kokain for det meste, som gjorde meg mer sosial og tok bort alle hemninger. MEN, har slitt med alvorlige depresjoner i ettertid.. Man kan jo også bli fristet til å ta dop under en depresjon for å ihvertfall ha en eneste "lykkelig" dag innimellom. Men som sagt så gjør dette det bare verre i lengden..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128028-selvmedisinering/#findComment-779781
Del på andre sider

Gjest nei til dop

Det kan kansje virke der og da mot f.eks sosial angst (som det gjorde på meg), men ting blir bare verre av det i lengden, så det er absolutt ingen løsning. Det jeg brukte var amfetamin og kokain for det meste, som gjorde meg mer sosial og tok bort alle hemninger. MEN, har slitt med alvorlige depresjoner i ettertid.. Man kan jo også bli fristet til å ta dop under en depresjon for å ihvertfall ha en eneste "lykkelig" dag innimellom. Men som sagt så gjør dette det bare verre i lengden..

helt enig med "dette er mitt nick" Legen min mente jeg brukte div. dop som selvmedisinering, men ikke at det var smart av meg.. har slitt med depresjon i etterkant, kroppen min er sliten, jeg har ødelagt mye psykisk pga dette. Kroppen min føles mer sliten fysisk og mer forfallen også. Man mister litt grenser ved. dette. Jeg skulket jobb, familietreff, en del gamle venner etc fordi jeg ble helt opphengt i dop, festing etc. Min ex-kjæreste ble paranoid og psykotisk etter en del år ved bruk og 5 bekjente av meg har faktisk dødd av overdose på cocain og pillebruk... LIGG UNNA!!! kontakt heller lege og få riktige medisiner.. dette har hjulpet meg mye!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128028-selvmedisinering/#findComment-780055
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...