Gå til innhold

Tvangsinnleggelse

Anbefalte innlegg

jeg hadde besøk av legen igår og hun mente jeg burde innlegges på psykiatrisk sykehus for å justere på medisinene mine siden jeg er så sterkt psykotisk, jeg står på zeldox 80 mg to ganger for dagen, men de hjelper veldig lite på meg. jeg har ikke lyst å innlegges , men kan legen tvangsinnlegge meg og på hvilket grunnlag kan hun det?

hva skjer under en tvangsinnleggelse?

hvor lenge er man da tvangsinnlagt på sykehus, og kan man under oppholdet gå fra tvangsinnleggelse til frivillig tvangsinnleggelse?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128074-tvangsinnleggelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan innlegge de som er til fare for seg selv eller andre. I første omgang er det en uke med tvungen observasjon. Deretter kan det avgjøres å utvide tvangsinnleggelsen ytterligere tre (?) uker. Man kan selvsagt overføres til frivillig paragraf. Kanskje du skulle gjøre som jeg pleier - å si ja med en gang, så kan du skrives inn på frivillig paragraf og ha friheten til å skrive deg ut når du måtte ønske det? Det er bedre å være samarbeidsvillig. Ønsker du ikke bedre effekt av medisinene da? Oppholdet trenger jo ikke bli så lenge om du bare skal justere medisinene. Med mindre du skal bytte da. Jeg foreslår fortsatt depot sprøyter med Risperdal. Så sliper du den daglige kampen om du skal eller ikke skal ta medisiner. Dessuten er tilførselen av medisin til kroppen mer jevn og dette gir derfor mindre bivirkninger. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128074-tvangsinnleggelse/#findComment-780083
Del på andre sider

advanced1365380372

Man kan innlegge de som er til fare for seg selv eller andre. I første omgang er det en uke med tvungen observasjon. Deretter kan det avgjøres å utvide tvangsinnleggelsen ytterligere tre (?) uker. Man kan selvsagt overføres til frivillig paragraf. Kanskje du skulle gjøre som jeg pleier - å si ja med en gang, så kan du skrives inn på frivillig paragraf og ha friheten til å skrive deg ut når du måtte ønske det? Det er bedre å være samarbeidsvillig. Ønsker du ikke bedre effekt av medisinene da? Oppholdet trenger jo ikke bli så lenge om du bare skal justere medisinene. Med mindre du skal bytte da. Jeg foreslår fortsatt depot sprøyter med Risperdal. Så sliper du den daglige kampen om du skal eller ikke skal ta medisiner. Dessuten er tilførselen av medisin til kroppen mer jevn og dette gir derfor mindre bivirkninger. Lykke til!

....jeg la meg inn frivillig, og da jeg ville ut igjen ble jeg tvangsinnlagt...vær sammarbeidsvillig ja, men tro ikke på det de sier...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128074-tvangsinnleggelse/#findComment-780090
Del på andre sider

har vært hos psykiateren min idag skal begynne med depot sprøyte på mandag, risperdal, håper den har bra eefekt

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128074-tvangsinnleggelse/#findComment-780514
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...