Gå til innhold

Er det ok ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ikke veldig ønskelig

Kommer selvsagt veldig an på hvordan jenta er, hva slags kontakt de har med hennes (og hans) foreldre osv.

Aldersforskjellen er helt normal og ikke for stor.

Men en 15-åring skal ikke leve i et "samboerlignende" forhold, så det krever litt oppfølging fra hennes foreldre, slik at hun blir behandlet og får leve som en 15 åring og ikke en voksen.

Noen får voksne roller og forpliktelser i for ung alder, det er ikke alltid like sunt.

Jeg ville ikke fått lov til dette da jeg var 15, og det er ikke en situasjon jeg ville ønske for min datter når hun blir 15. Men hvis foreldre (og de unge) er fornuftige, behøver det ikke å være noe galt i det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128167-er-det-ok/#findComment-780710
Del på andre sider

Jeg fikk ikke lov aa sove hos typen min foer jeg ble 17 jeg.. Hadde type som var to aar eldre enn meg da jeg var 15, ikke tale om at jeg fikk sove der. Men som jeg sa: det som kan skje naar jeg sover der i helgene, kan liksaagodt skje i ukedagene...

Men det aa "bo" sammen er vell litt for gale?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128167-er-det-ok/#findComment-780718
Del på andre sider

Kizza1365380506

Min datter traff sin kjærest når hun var 17 år, han var 18. Jeg lot ikke kjæresten overnatte hos henne før jeg hadde snakket med foreldrene hans og før hun hadde skaffet seg prevensjon.

Jeg synes 15 år er litt tidlig. Jeg vet noen mener det er en invitasjon til å la dem ha sex, men det vil de kunne ha om de er alene på rommet midt på dagen også.

Har jenta hatt flere kjærester eller er dette første? Tror du hun vil føle seg presset til noe hun ikke vil? Eller han kanskje? Har dere diskutert hvor grensene går i det huset de skal overnatte i. Her i huset er det faste regler til de er minst 18 og så lenge de bor hjemme. Men de reglene gjelder meg og min mann og.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128167-er-det-ok/#findComment-780881
Del på andre sider

Gjest lille-piiah

Kommer selvsagt veldig an på hvordan jenta er, hva slags kontakt de har med hennes (og hans) foreldre osv.

Aldersforskjellen er helt normal og ikke for stor.

Men en 15-åring skal ikke leve i et "samboerlignende" forhold, så det krever litt oppfølging fra hennes foreldre, slik at hun blir behandlet og får leve som en 15 åring og ikke en voksen.

Noen får voksne roller og forpliktelser i for ung alder, det er ikke alltid like sunt.

Jeg ville ikke fått lov til dette da jeg var 15, og det er ikke en situasjon jeg ville ønske for min datter når hun blir 15. Men hvis foreldre (og de unge) er fornuftige, behøver det ikke å være noe galt i det.

i ett å ett halvt år har jeg nå bodd hos kjæresten min, bor hos han hver helg, og halvparten av feriene...

jeg er nå 17, å han fyller snart 22.

jeg ble sammen med han da jeg var 15, to måneder før jeg fylte 16. moren min syns ikke alderen har noe å si, men jeg fikk ikke sove hos han før jeg fylte 16.

jeg vil ikke si at det er galt å la en jente på 15 sove sammen med typen på 17. bare de forstår konsvensene dette kan medfølge! de kommer til å ha sex før eller siden uansett! det å nekte dem å sove sammen, kan faktisk framskynde dette!

i tillegg kan det å nekte dem dette, føre til bøde løgn og ulydighet! mange jenter på 15 lyver å sier de overnatter hos venniner, så overnatter de hos typene sine...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128167-er-det-ok/#findComment-781139
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...