Gå til innhold

Zoloft - Trilafon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siden -95 brukt Cipramil og Trilafon pga. tvangstanker. For ca 8 mnd siden byttet jeg til Zoloft, med opptrapping til 150 mg. Gikk bra første 6 mnd, synes imidlertid at tvangen har blitt verre i det siste, noe jeg tar svært tungt siden jeg endelig trodde jeg skulle få kontroll over livet mitt. Har begynt å legge til 8 mg Trilafon. Er denne kombinasjonen grei? Skulle jeg ev. økt Zoloft til 200 mg? Har bedt fastlegen om henvisning til psykiater. Har imidlertid små forventninger siden kunnskapen om tvang er liten i Norge. Virker som Sverige har kommet mye lenger.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ved behandling av tvangslidelse må oftes dosene med SSRI være i toppen av doseringsintervallet. For Zoloft betyr det 200 mg (eller mer).

Trilafon er sikkert ok. Om du ikke blir fornøyd, ville jeg byttet ut Trilafon med Risperdal 2 mg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...