Gjest ParanoideMEG Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Tror jeg har ADHD, eller kommer under den katogorien. Blir for komplisert og forklare hvorfor jeg tror det, men kan si at jeg har oppmerksomhetsvansker og konsentrasjonssvikt. Har egentlig trodd jeg var "normal" men etter litt tenkning og anskaffelse av informasjon har jeg kommet fra til dette. Spørsmålet mitt er om foreldre og familie kan kjenne til et slikt problem uten å fortelle dette til barnet, dermed og kanskje tro at ting blir bedre av seg selv? Har for eksempel lærere taushetsplikt hvis de da veit at et barn har slike problemer? Setter utrolig mye pris på et svar på dette! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128326-adhd-og-tausetsplikt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bebba Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Lærere har taushetsplikt utat, og kan ikke fortelle hvem som helst at elever har ADHD. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men har du vært utredet av PPtjenesten eller BUP (barne- og ungdomspsykiatrien)? Det må du huske hvis så har vært. Hvis du har fått en diagnose, og det har vært holdt tverrfaglige møter om deg på skolen så har du rett til å bli innkalt sammen med foreldrene dine etter at du er blitt tolv år. Dvs. på ungdomsskolen hadde du blitt innkalt. Jeg tviler på at du har fått denne diagnosen uten å vite om det, men det sier ikke at du ikke kan ha konsentrasjonsvansker osv., ADD eller ADHD (H'n står for hyperaktivity, og det vet du sikkert om du er). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128326-adhd-og-tausetsplikt/#findComment-782151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ParanoideMEG Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Lærere har taushetsplikt utat, og kan ikke fortelle hvem som helst at elever har ADHD. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men har du vært utredet av PPtjenesten eller BUP (barne- og ungdomspsykiatrien)? Det må du huske hvis så har vært. Hvis du har fått en diagnose, og det har vært holdt tverrfaglige møter om deg på skolen så har du rett til å bli innkalt sammen med foreldrene dine etter at du er blitt tolv år. Dvs. på ungdomsskolen hadde du blitt innkalt. Jeg tviler på at du har fått denne diagnosen uten å vite om det, men det sier ikke at du ikke kan ha konsentrasjonsvansker osv., ADD eller ADHD (H'n står for hyperaktivity, og det vet du sikkert om du er). Er i dag i starten av 20 åra Er usikker på om jeg har vært utredet av PPtjenesten eller BUP. Men jeg husker at jeg og min mamma var hos ei dame på skolen. Det som skjedde var ikke noe faglig. Det jeg husker var at vi satt og prata litt, og jeg fikk masse vann av en eller annen grunn, og etterpå skulle jeg stå oppreis med hendene ut i lufta etc.. Dette er jo litt merkelig? Er abbsolutt ikke hyperaktiv, tror heller jeg er det omvendte, da jeg er/var unormalt stille som barn. Føler i dag at jeg var hjernedø som barn... Kunne sitte å se på læreren og tilsynelatende følge med på undervisningen, men jeg fikk som regel ikke med meg så mye fordet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128326-adhd-og-tausetsplikt/#findComment-782228 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bebba Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Er i dag i starten av 20 åra Er usikker på om jeg har vært utredet av PPtjenesten eller BUP. Men jeg husker at jeg og min mamma var hos ei dame på skolen. Det som skjedde var ikke noe faglig. Det jeg husker var at vi satt og prata litt, og jeg fikk masse vann av en eller annen grunn, og etterpå skulle jeg stå oppreis med hendene ut i lufta etc.. Dette er jo litt merkelig? Er abbsolutt ikke hyperaktiv, tror heller jeg er det omvendte, da jeg er/var unormalt stille som barn. Føler i dag at jeg var hjernedø som barn... Kunne sitte å se på læreren og tilsynelatende følge med på undervisningen, men jeg fikk som regel ikke med meg så mye fordet ADHD har du i hvert fall ikke, men ADD betyr Attention Deficit Disorder som betyr konsentrasjonsvasker. Denne historien din er helt merkelig, det må være noe mer du ikke husker. Dette kan ha vært skolepsykologen eller helsesøster, men de ville ha gjort flere prøver. Hvorfor kan ikke du spørre din mor? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128326-adhd-og-tausetsplikt/#findComment-782259 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest flere muligheter Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 ADHD har du i hvert fall ikke, men ADD betyr Attention Deficit Disorder som betyr konsentrasjonsvasker. Denne historien din er helt merkelig, det må være noe mer du ikke husker. Dette kan ha vært skolepsykologen eller helsesøster, men de ville ha gjort flere prøver. Hvorfor kan ikke du spørre din mor? Du skriver om konsentrasjonsproblemer som et hovedproblem. Dette er vanlig for folk som går og bærer på leie opplevelser, store bekymringer e.l. F. eks. har flyktningebarn som kommer til Norge fra krigsområder mye slike problemer, så vidt jeg vet. Likeledes kan en 7-åring med nyfødt søsken føle seg så tilsidesatt av mor og far at det blir kons. problemer. Aner ikke om noe av dette ligner på ting i ditt liv, ville bare vise at det er flere muligheter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128326-adhd-og-tausetsplikt/#findComment-782866 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bebba Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Du skriver om konsentrasjonsproblemer som et hovedproblem. Dette er vanlig for folk som går og bærer på leie opplevelser, store bekymringer e.l. F. eks. har flyktningebarn som kommer til Norge fra krigsområder mye slike problemer, så vidt jeg vet. Likeledes kan en 7-åring med nyfødt søsken føle seg så tilsidesatt av mor og far at det blir kons. problemer. Aner ikke om noe av dette ligner på ting i ditt liv, ville bare vise at det er flere muligheter. Jeg er spesialpedagog, og skrev utefra den faglige bakgrunnen. Jeg har også en privat bakgrunn som preger meg. Jeg skrev vel om konsentrasjonsproblemer som hovedproblem utefra innlegget, men ikke utefra mine private opplevelser. Det å blande konsentrasjonsproblemer og ADHD er vanlig, men ikke særlig gunstig i alle tilfeller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128326-adhd-og-tausetsplikt/#findComment-783085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest flere muligheter Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg er spesialpedagog, og skrev utefra den faglige bakgrunnen. Jeg har også en privat bakgrunn som preger meg. Jeg skrev vel om konsentrasjonsproblemer som hovedproblem utefra innlegget, men ikke utefra mine private opplevelser. Det å blande konsentrasjonsproblemer og ADHD er vanlig, men ikke særlig gunstig i alle tilfeller. Ser nå at jeg satte innlegget på feil sted - skulle vært svar til ParanoideMEG, ikke til deg, bebba, beklager. Jeg er på ingen måte spesialist på ADHD eller ADD, verken faglig eller av egen erfaring. Dette var bare en tanke hvis innsender hadde lyst til å tenke på alternative muligheter, utenom ADHD/ADD. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128326-adhd-og-tausetsplikt/#findComment-783267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bebba Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Ser nå at jeg satte innlegget på feil sted - skulle vært svar til ParanoideMEG, ikke til deg, bebba, beklager. Jeg er på ingen måte spesialist på ADHD eller ADD, verken faglig eller av egen erfaring. Dette var bare en tanke hvis innsender hadde lyst til å tenke på alternative muligheter, utenom ADHD/ADD. Da forstår jeg innlegget ditt. Forsto ikke hvorfor du trodde at jeg skrev utfra mine private opplevelser. Jeg jobber med konsentrasjonsvansker hele tiden på faglig basis så jeg vet en del, kanskje mest hvor lite jeg vet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128326-adhd-og-tausetsplikt/#findComment-783744 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.