Gå til innhold

Helsetilstand kina kontra korea

Anbefalte innlegg

Skal adoptere og vingler mellom Kina og Korea. Hvis man skal si noe generelt om helsetilstanden blant kinesiske barn kontra koreanske - hva vil dere si da?

Har hørt at det er mange koreanske barn som er født premature. Stemmer det? Hvor omfattende er det da snakk om? Noen med erfaring? Hvor fortidligfødte er de? Fødselsvekt?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128440-helsetilstand-kina-kontra-korea/
Del på andre sider

Fortsetter under...

thuva1365380402

Jeg tror ikke det blir født flere prematur barn i Korea enn andre. Men 100 % sikker er jeg jo ikke.

Vi har selv adoptert fra Korea, og han var 3,5 mnd ved henting. De vi kjenner som har adoptert fra Korea er ikke premature barn som jeg har hørt om.

I Korea får vi vite veldig mye om foreldrene til barna. For vår del fikk vite vekt, høyde, alder etc. på foreldrene unntatt navnene da selvfølgelig. Ellers fikk vi også vite hvordan foreldrene hans traff hverandre, og litt om familien forøvrig. Også om det fantes noen alvorlige sykdommer i familien.

Når det gjelder barna fra Kina finnes det stort sett ingen opplysninger om foreldrene.

Vet ikke om dette er veldig viktig for dere, men barna fra Korea er fra 3-6 mnd ved henting. Barna fra Kina er nok fra ca. 1 - 2 år av det jeg vet.

Lykke til med valget.

Hei!

Vi har barn fra Kina. Hun var 14 måneder da vi overtok omsorgen fra henne. De fleste barna fra Kina er mellom ca 8 mndr og 1,5 år ved overtagelse nå. Både barnehjem og fosterhjem blir brukt i Kina, men fosterhjem blir brukt i større og større grad.

Helsetilstanden for vår datter, og faktisk alle barn jeg vet om som har kommet fra Kina de siste årene (og det begynner å bli noen etterhvert..hehe..) har vært god. Selvsagt kan det være noen småproblemer, men ikke vesentlige ting. Ved tildelingen fikk vi omfattende dokumentasjon på hva slags oppfølging vår datter har hatt, legeundersøkelser, vaksiner osv, og når vi senere nå har kontakt med fosterforeldrene hennes, som forøvrig har tatt seg av vår datter på aller beste vis, kan de bekrefte at alt som står der stemmer.

Men... Kina er jo veldig veldig stort, Korea blir jo som en "fis i horisonten" i forhold. :) Jeg kan jo ikke garantere at det er likt overalt i et så svært land. De forskjellige provinsene i Kina kan gjøre ting på ulike måter.

Men som sagt, for oss var Kina en udelt positiv opplevelse.

MVH

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...